Geen wisselaar, wel voorbereid??
Geen wisselaar, wel voorbereid??
In mijn 3 touring zit geen cd-wisselaar. Wel een BMW Business radio (betreft een lifestyle exe. uitvoering).
Vandaag had ik even de krik nodig om om te switchen op winterschoentjes en zag achter het paneel waar ook je waarschuwingsdriehoek zit een stekker(tje) uitlopen op niet (beetje brede/platte stekker...heb er nog even geen foto van genomen, zal ik snel doen om het wat duidelijker te maken).
Kan het zijn dat dit een stekker is voor een wisselaar (dat zou een hoop geprutst schelen als ik een GROM/Dension aanschaf )
Alvast dank!
Vandaag had ik even de krik nodig om om te switchen op winterschoentjes en zag achter het paneel waar ook je waarschuwingsdriehoek zit een stekker(tje) uitlopen op niet (beetje brede/platte stekker...heb er nog even geen foto van genomen, zal ik snel doen om het wat duidelijker te maken).
Kan het zijn dat dit een stekker is voor een wisselaar (dat zou een hoop geprutst schelen als ik een GROM/Dension aanschaf )
Alvast dank!
Re: Geen wisselaar, wel voorbereid??
Vaak gebeurd het idd dat er wel een cd-wisselaar voorbereiding aanwezig is. Als het goed is zou je twee stekkertjes moeten vinden. Een 3 polige en een 6 polige.
Dank!
En gevonden! Er zit inderdaad een drie- en een zespolige stekker, netjes in een soort schuimtape verpakt linksachter...wachtend op een grom/dension
En gevonden! Er zit inderdaad een drie- en een zespolige stekker, netjes in een soort schuimtape verpakt linksachter...wachtend op een grom/dension
Kleine aanvullende vraag: als er zo'n kabel ligt, werkt deze dan ook zodra je er een "wisselaar" op aansluit, of moet je dit laten programmeren door de dealer?
De drie polige is spanning. Hier staat ook al spanning op. De zes polige gaat naar je radio. Deze zit op je AUX aansluiting. Wanneer je er een wisselaar (of soortgelijke interface) op aansluit kun je deze benaderen door op de MODE knop te drukken. Totdat je bij AUX komt.
Voor zover het nu in je auto zit is het plug en play
Voor zover het nu in je auto zit is het plug en play
Ah dat klinkt goed Is nog eenvoudiger dan een 1-din radio omzetten zo
ik heb ook een Business radio uit 1999, ik heb ook die kabels achterin maar geen mode knop.
wat nu?? kan ik wel wat aansluiten???
wat nu?? kan ik wel wat aansluiten???
-
Ik heb wel de drie polige maar niet de 6 polige, is het dan wel voorbereid of zit deze zes polige misschien in het org. navi systeem (4:3 incl. cassete-speler)?
- Ripley-BMW
Hoi René,Rene08 schreef:Vaak gebeurd het idd dat er wel een cd-wisselaar voorbereiding aanwezig is. Als het goed is zou je twee stekkertjes moeten vinden. Een 3 polige en een 6 polige.
Kun je aangeven welke stekkertjes dit zijn ? Hieronder staat een foto van mijn E46 Touring.
Ik heb ook geen cd-wisselaar, maar hoop dat ik wel deze stekkers heb i.v.m. plaatsing van Grom o.i.d.
Bij voorbaat dank!
BMW E36 316i (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E46 318i Touring (exit)
BMW E34 535i (exit)
Wat voor OEM wisselaar heb ik nodig in geval van een E46 touring van medio 2001 (pré facelift) met een radio cassette met mode-knop? M.a.w. zit er verschil tussen vóór en na facelift?
BMW 530dA Touring Executive 2004 (E61)
@Ripley-BMW: in het gele vlak zitten de stekkertjes keurig verstopt en verpakt.
En zo zien de stekkertjes er dan uit...
En zo zien de stekkertjes er dan uit...
BMW 530dA Touring Executive 2004 (E61)
- Ripley-BMW
Bedankt DurkieBoy!
BMW E36 316i (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E34 535i (exit)