Programming for dummies

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
kos.be

Re: Programming for dummies

Bericht door kos.be » 23 jan 2013, 14:59

@eric_nl: als je niet de knop hebt om de spiegels in te klappen en je hebt de spiegels niet vervangen door exemplaren die elektrisch inklapbaar zijn, zal je het niet kunnen coderen. Het is zoals Lowkey zegt: het extra motortje om in te klappen ontbreekt.
Heb zelf ooit overwogen om die spiegels te retrofitten, maar tweedehands zijn ze moeilijk te vinden en moet je toch minstens 500 euro rekenen voor een setje...
Als je dit zou overwegen, moet je goed je huiswerk doen en uitzoeken welke spiegels je nodig hebt, er zijn namelijk 2 soorten, heeft iets met al dan niet deurmodules te hebben...
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

eric_nl

Bericht door eric_nl » 23 jan 2013, 16:33

@E61_stuiver: Voor de stoeprandfunctie heb je stoelen met geheugen nodig en spiegels die de geheugen functie kunnen ondersteunen.

@Kos: Ik heb de meest complete spiegels, inclusief motoren voor het inklappen. Ik heb ook de benodigde HIGH deurmodules (omdat ik comfort stoelen heb). De hardware is dus allemaal aanwezig (behalve de knop in het deurpaneel, maar het zou ook zonder moeten kunnen volgens enige voorgangers die dit ook gelukt is)

Vanavond hopelijk meer te melden.

gk5

Bericht door gk5 » 23 jan 2013, 17:01

Uuuups.Als je geen knop op de deur paneel hebt,dan gaat het niet lukken. :nee:
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

eric_nl

Bericht door eric_nl » 23 jan 2013, 17:46

Ik ben eigenwijs ;) , lees maar eens post 8 van dit topic:
http://forums.5series.net/e60-parts-acc ... ng-111078/

Rubchen

Bericht door Rubchen » 23 jan 2013, 20:01

Na het aanpassen van de digital meter naar 'aktiv' werkt mijn gehele snelheidsmeter niet meer.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen of resetten??

E61_Stuiver

Bericht door E61_Stuiver » 23 jan 2013, 21:27

eric_nl schreef:@E61_stuiver: Voor de stoeprandfunctie heb je stoelen met geheugen nodig en spiegels die de geheugen functie kunnen ondersteunen.

@Kos: Ik heb de meest complete spiegels, inclusief motoren voor het inklappen. Ik heb ook de benodigde HIGH deurmodules (omdat ik comfort stoelen heb). De hardware is dus allemaal aanwezig (behalve de knop in het deurpaneel, maar het zou ook zonder moeten kunnen volgens enige voorgangers die dit ook gelukt is)

Vanavond hopelijk meer te melden.
@eric_nl, zie de volgende post van kos.be ; viewtopic.php?f=123&t=29777
Het blijkt/is/lijkt wel heel verschillend per auto/bouwjaar en opties, maar ik heb het nog niet klaar. Ik denk zelf dat het ook zonder stoelgeheugen zou moeten werken, maar heb het nog steeds niet werkzaam :(
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)

Rubchen

Bericht door Rubchen » 23 jan 2013, 22:29

@gk5 Super bedankt man! Je hebt me echt weer blij gemaakt..

gk5

Bericht door gk5 » 23 jan 2013, 22:31

eric_nl schreef:Ik ben eigenwijs ;) , lees maar eens post 8 van dit topic:
http://forums.5series.net/e60-parts-acc ... ng-111078/
OK.Maar hij kocht een inklapbare elektrische spiegels en geïnstalleerd in plaats van de originele van zijn auto,zoals ik het begrijp.Dan gat het lukken.

gk5

Bericht door gk5 » 23 jan 2013, 22:32

Rubchen schreef:@gk5 Super bedankt man! Je hebt me echt weer blij gemaakt..
:driving: :duimen:

eric_nl

Bericht door eric_nl » 23 jan 2013, 23:34

Het is wel een behoorlijke leercurve hoor. Ik ontdek nu pas dat ik dus inderdaad nog niet de complete procedure had doorlopen van het toevoegen aan de VO. "Proces car" en "code car" had ik dus nog niet gedaan. In de PDF handleiding die ik had stond dit niet in.

Net dus geprobeerd alsnog te doen, is ie halverwege, gaat de LCD van de laptop op wit door de kou! :bang:

Kon nog net zien dat ie ook de communicatie met een bepaalde ECU miste en voortijdig afbrak. Heb nu de klus dus niet kunnen afmaken, eerst wachten tot de laptop weer warm is.

Wat gebeurt er bij "code car" eigenlijk? Ik was al mijn zender instellingen kwijt en heb opeens RDS (waar ik al heel lang naar zocht waarom ik dat niet had). Overschrijft hij dan de eerdere coderingen?

eric_nl

Bericht door eric_nl » 24 jan 2013, 00:12

:duimen: Bedankt voor het meedenken mannen, ik kan melden dat het gelukt is: mijn spiegels klappen nu in bij het vasthouden van de sluitknop op de AB!!

Wat kun je toch blij zijn met zoiets kleins :shine:

Uiteindelijk weet ik niet precies waarmee ik het nu voor elkaar heb gekregen. Ik heb eerst alle modules opnieuw geschreven met "car code" en meteen daarna in "car/key memory" BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL op aktiv gezet. Ik denk dat die laatste een alternatief is voor het coderen van dezelfde parameters in de deurmodules.

Morgen de rest van de coderingen weer herstellen want mijn eerdere codeer acties zijn nu gereset met de "car code" actie.

Lowkey

Bericht door Lowkey » 24 jan 2013, 00:27

Heey wel gaaf dat het gelukt is hoewel ik niet begrijp hoe dat kan? Waarom heb jij dan geen knopje in je deurpaneel? Mag ik vragen welke spiegels jij precies hebt? Heb jij wel met dim functie? Of/en memory functie?
F10 N57N

eric_nl

Bericht door eric_nl » 24 jan 2013, 06:28

Ik heb vrijwel zeker niet de oorspronkelijke spiegels erop. Het zijn de meest complete die er zijn (verwarmd, met LED, klapbaar, met geheugen en dimbaar). Die LED bijvoorbeeld hoort bij het lichtpakket welke ik niet heb. Het dimmen werkt ook niet, de deur draadboom heeft daarvoor geen aansluiting (dat wordt wellicht de volgende klus)

Lowkey

Bericht door Lowkey » 24 jan 2013, 14:02

Aah dat verklaart alles heheh beter! Tja die spiegels met alles er op zijn wel meer dan 600 euro per stuk dus zuinig op zijn!! :-D
F10 N57N

eric_nl

Bericht door eric_nl » 24 jan 2013, 14:19

Ik weet een setje te koop, zelfs nog met hoogglans shadowline. 200 euro voor de set! Marktplaats aanbieder g???t

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”