Mensen,
ik ben weer terug! Hierbij mijn nieuwe Touring die ik in de loop van deze week mag ophalen! 318i Automaat Executive
Na Compact & Touring hebben gereden had ik een soort brainfart door in een Toyota te rijden (eigenlijk wel prima autootjes, weinig kosten). Maar toch was ik diep ongelukkig, behandelplan: het kopen van een BMW. Vanwege de kosten en vraag naar ruimte toch weer voor een Touring met een kleine motor gekozen, liefst wel met een aantal opties!
Dit keer met (de bijzonderste/aparte features):
- Automaat
- Schuif/kantel dak (elektrisch)
- BMW telefoon
- Orientblau (Oriental blue)
Voor de rest is het een gebruikelijke Executive denk ik.
Er zijn nog wel wat kleine mankementjes:
- Spoiler: Laat zien
- - Boordcomputer knop doet het niet (bij het drukken van de [BC] knop gaat ie niet over naar de rest van overzicht, blijft op temperatuur staan). Gelukkig voor jullie ben ik een gebruiker die wel redelijk vaak de Search gebruikt dus heb al wat onderwerpjes gevonden die dit probleem kunnen oplossen.
- Airbag melding (kwestie van uitlezen?)
- Volume knop radiocd speler (andere unit evt met mp3cd/aux in?)
- Veiligheidsriemen rollen moeilijk terug op. (Is ook een onderwerp/threadje voor geloof ik)
- BMW phone doet het niet (is dit te fixen? of is er bv een andere snap-in adapter voor beschikbaar)
- 1 plastic klepje ISOfix ontbreekt
- doffe afdekglaasjes van koplampen voor polijsten (of vernieuwen, anders blijf je aan de gang)
Mods staan zeker wel in de planning, maar eerst zou ik graag alle (kleine) standaard dingen willen fixen/repareren zodat ie weer het oude niveau van BMW heeft en zo mogelijk onderhoudsvrij gaat zijn.
De Mods
- Spoiler: Laat zien
- Verplicht:
- Gateway/icelink met aux-in
- Heldere knipperlichten rondom (iemand wisselen?)
- Facelift mf sportstuur (is dit plug&play?)
misschien:
- dakrails eraf?
- Haaievin (misschien wat duur om de echte antenne te upgraden?)
- Bumperstrips en handvaten meespuiten (is dit mooi?)
Het liefst zoveel mogelijk OEM en plug&play accessoires... Iemand nog ideetjes?