![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Regensensor werkt niet goed
Re: Regensensor werkt niet goed
Was dat een duur grapje de regensensor vervangen? Bij mij werkt hij namelijk ook nietVinnie_86 schreef:tenzij dat hij het niet meer doet, dan gaat hij over op een interval
Voor het idee:
2/-Snel wissen
1/-Regensensor / interval(1 lange tijd tussen wissen / ongevoelig, 2 gevoelig / korte tijd tussen wissen)
0-= uit
-1\- 1x wissen
bij mij was dus dat de regensensor kapot was, deze vervangen en hij doet het weer
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
Regensensor valt wel mee maar ik heb een regen/licht sensor en kosten daarvan zijn 100 euro
Uiteindelijk van een sloop auto voor 20 euro meegenomen,
Uiteindelijk van een sloop auto voor 20 euro meegenomen,
Maar moet dan de achteruitkijkspiegel gedemonteerd worden om de regensensor te vervangen? Ik heb volgens mij geen lichtsensor...
Op Dparts zie ik nog 3 regensensors voor 25 euro p/s: http://www.dparts.com/onderdelen/167/Sensor
Op Dparts zie ik nog 3 regensensors voor 25 euro p/s: http://www.dparts.com/onderdelen/167/Sensor
Nee, alleen de kapjes achter de spiegel los klikken, een beetje de spiegel draaien dan heb je ze er af
dan moet je met een kleine platte schroevendraaier 2 klipjes op de sensor losklikken zodat deze van de lens/raam af komt.
10 min werk voor demonteren en monteren.
dan moet je met een kleine platte schroevendraaier 2 klipjes op de sensor losklikken zodat deze van de lens/raam af komt.
10 min werk voor demonteren en monteren.
Is dan mijn regensensor gewoon kapot gegaan, als ik op de interval/regensensor stand altijd gewoon wissen krijg. Of het nu droog is of niet.
Interval reageert ook niet, dus ik kan alleen handmatig enkele keer wissen, gewone snelheid op interval/regensensor stand en op normale stand, en dan snel wissen in bovenste stand.
Het wieltje op de hendel reageert helemaal niet volgens mij....
Interval reageert ook niet, dus ik kan alleen handmatig enkele keer wissen, gewone snelheid op interval/regensensor stand en op normale stand, en dan snel wissen in bovenste stand.
Het wieltje op de hendel reageert helemaal niet volgens mij....
Zekering / Relais dan nog wel heel?
Hij zou of interval of regensensor moeten geven, dus denk dat er bij jou iets anders is...
Hij zou of interval of regensensor moeten geven, dus denk dat er bij jou iets anders is...
- SubCityZero
Ik vind dat mijn regensensor vaak te weinig reageerd, terwijl ik het kartel wieltje helemaal omhoog heb staan op stand 2.
Maar heb geen idee wat daar wan te doen valt.
Maar heb geen idee wat daar wan te doen valt.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Wist je ook als je stil staat dat het interval trager gaat werken.
-
Vervang je ruitenwissers eens. Dat scheelt ook al een hoop op de reactietijd kan ik uit ervaring vertellen.
Ik heb gemerkt, dat als ik met de auto door de wasstraat ben geweest (incl wax) dat dan de regensensor een aantal dagen niet lekker werkt. als de wax weer een beetje van de ruit is geveegd, keert de normale werking terug.
Wellicht helpt een cleaning (ontvetten) van het stuk je waar de sensor achter zit?
Wellicht helpt een cleaning (ontvetten) van het stuk je waar de sensor achter zit?
- SubCityZero
Streamline,
Ik was ook niet te spreken over de regensensor, maar sinds ik mijn ruitenwissers heb vervangen, werkt mijn regensensor ineens helemaal super! Was ik zelf al achter gekomen, moesten sowieso vervangen worden, ze lieten dikke strepen achter, niet echt te doen in een vieze regenbui.
Nu eerst mijn auto maar weer lopend krijgen :-)
Ik was ook niet te spreken over de regensensor, maar sinds ik mijn ruitenwissers heb vervangen, werkt mijn regensensor ineens helemaal super! Was ik zelf al achter gekomen, moesten sowieso vervangen worden, ze lieten dikke strepen achter, niet echt te doen in een vieze regenbui.
Nu eerst mijn auto maar weer lopend krijgen :-)
Recent: BMW E39 520i 1998
- erikverstappen
Ik heb hetzelfde probleem met de regensensor,
heb deze eens nader bekeken, maar nu blijkt dat er ooit een nieuwe ruit in is gekomen
en dat er ruitenlijm in het vlak waar de sensor waarneemt is gestroomd.
Nu neem ik aan dat de sensor niets meer ziet.
Maar nu weet ik niet als ik de ruit vervang, of de sensor nog intact is, ik weet namelijk niet of deze vrij van de voorruit hangt of ertegenaan geplakt zit, want als deze ertegenaan zit zal ik die dus ook meteen moeten meevervangen?
Weet iemand hier meer over?
heb deze eens nader bekeken, maar nu blijkt dat er ooit een nieuwe ruit in is gekomen
en dat er ruitenlijm in het vlak waar de sensor waarneemt is gestroomd.
Nu neem ik aan dat de sensor niets meer ziet.
Maar nu weet ik niet als ik de ruit vervang, of de sensor nog intact is, ik weet namelijk niet of deze vrij van de voorruit hangt of ertegenaan geplakt zit, want als deze ertegenaan zit zal ik die dus ook meteen moeten meevervangen?
Weet iemand hier meer over?
Wees niet bang langzaam te gaan, maar wees bang stil te staan.