start probleem m40b18
start probleem m40b18
Na savonds auto weg gezet te hebben.
Wil ik smorgens de auto pakken om naar me werk te gaan.
Bij starten pakte die aan en viel direct dood!.
Paar keer proberen door te starten maar neehoor geen enkel leven.
Savonds ff gekeken wat het kan zijn...
Met ether starten werkt wel maar stoppe met inspuite is motor dood.
Vervolgens de accu er uitgehaald en een volle geplaatst.
Weer geprobeerd te starten met het idee dat er iets gereset is.
En ja hij pakte aan en viel direct weer dood.
Dus ik paar x de accu pool losgehaald en geprobeerd.
Conclusie iets in me brandstof systeem heeft problemen.
Iemand enig idee.
Relais en zekeringen zijn ook goed. Accu is het probleem niet heb 3goeien staan hehe.
Wil ik smorgens de auto pakken om naar me werk te gaan.
Bij starten pakte die aan en viel direct dood!.
Paar keer proberen door te starten maar neehoor geen enkel leven.
Savonds ff gekeken wat het kan zijn...
Met ether starten werkt wel maar stoppe met inspuite is motor dood.
Vervolgens de accu er uitgehaald en een volle geplaatst.
Weer geprobeerd te starten met het idee dat er iets gereset is.
En ja hij pakte aan en viel direct weer dood.
Dus ik paar x de accu pool losgehaald en geprobeerd.
Conclusie iets in me brandstof systeem heeft problemen.
Iemand enig idee.
Relais en zekeringen zijn ook goed. Accu is het probleem niet heb 3goeien staan hehe.
Re: start probleem m40b18
Kijk eens op je de pompen in de tank het nog wel doen!
Als het goed is moet je deze ook kunnen horen brommen waneer de auto op contact gezet word,
Deze willen nog wel een kapot gaan namelijk!
Als het goed is moet je deze ook kunnen horen brommen waneer de auto op contact gezet word,
Deze willen nog wel een kapot gaan namelijk!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: start probleem m40b18
Nee bij op contact zetten brommen ze niet. Hier was ik al achter toen ik een x de krukas sensor kaduk had.. pas bij starten horen deze te brommen.... ik zal morgen ff het relais bypassen zosat de pomp aan gaat. Mocht de pomp werken waar kan ik verder kijken dan... vind het namelijk zo vreemd als ik de accupool los heb gehad dat die dan wel ff een seconde aan wil pakke ....
Re: start probleem m40b18
Kan zijn dat er nog resterend benzine in de leiding zit wat hij dan aanzuigt.
Filter kan natuurlijk ook verstopt zitten.
Filter kan natuurlijk ook verstopt zitten.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: start probleem m40b18
Ze horen te brommen bij het omzetten van je contact.
Pak je achterbank eens los, dan zie je achter de bijrijdersstoel een zwarte plaat zitten.
Zit met ik geloof 4 parkers vast. Haal deze los, en haal de slang die je dan ziet zitten eens los.
Hang die slang eens in een kannetje o.i.d. en zet je contact aan, dan hoort er even benzine uit te stromen!
Succes
Pak je achterbank eens los, dan zie je achter de bijrijdersstoel een zwarte plaat zitten.
Zit met ik geloof 4 parkers vast. Haal deze los, en haal de slang die je dan ziet zitten eens los.
Hang die slang eens in een kannetje o.i.d. en zet je contact aan, dan hoort er even benzine uit te stromen!
Succes
x BMW E36 320i Coupé
x BMW E21 318i
x BMW E38 730i
x BMW E36 316i Compact
x BMW E36 328i Coupé
BMW E39 520i
x BMW E21 318i
x BMW E38 730i
x BMW E36 316i Compact
x BMW E36 328i Coupé
BMW E39 520i
Re: start probleem m40b18
Even te duidelijkheid er zitten 2 zwarte platen onder je achterbank,
Ook 2 pompen maar je moet de rechter hebben!
Hier kun je inderdaad en slang van los halen maar pas op dat je dit rustig met beleid doet want die nippeltje van de pomp zijn van plastic en dit kan niet zoveel hebben!
Ook 2 pompen maar je moet de rechter hebben!
Hier kun je inderdaad en slang van los halen maar pas op dat je dit rustig met beleid doet want die nippeltje van de pomp zijn van plastic en dit kan niet zoveel hebben!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: start probleem m40b18
Problem solved! Pompen werken naar behoren... bekabeling ook goed.. aleen het relais werkte niet goed. Hij klikte wel maar gaf niks door... dus ff nieuwe gestoken en de bmw kan de straat weer op.
Re: start probleem m40b18
Nou kijk eens aan.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: start probleem m40b18
Er zit maar 1 brandstof pomp in je tank hoor en geen 2.
Onder de achterbank heb je 2 zwarte deksels zitten en zit de pomp aan de passagiers kant.
Onder de andere deksel zit een niveau vlotter.
De brandstof word via een aanzuig buis ,door de pomp naar de rechter kant gezogen.
Maar als je bmw wel kan dromen als sloper,had je dit in de werkelijkheid wel geweten
Mooi dat het probleem is opgelost en je geen geen kosten hebt aan 1 (of 2 ) brandstof pompen hebt
Onder de achterbank heb je 2 zwarte deksels zitten en zit de pomp aan de passagiers kant.
Onder de andere deksel zit een niveau vlotter.
De brandstof word via een aanzuig buis ,door de pomp naar de rechter kant gezogen.
Maar als je bmw wel kan dromen als sloper,had je dit in de werkelijkheid wel geweten
Mooi dat het probleem is opgelost en je geen geen kosten hebt aan 1 (of 2 ) brandstof pompen hebt
Re: start probleem m40b18
Nou ik weet niet wat jij nou bazelt,
Maar er zitten toch echt 2 pompen in.
Hoe krijg je anders benzine van de ene naar de andere kant van je tank??
Juistem door een pomp die het dus naar de andere kant pomp!
De niveau vlotter zit aan de rechter pomp dus diegene die de benzine naar voren pomp!
Haal jij maar eerst een tank uitelkaar dan praten we wel verder!!
Heb al wel 20 van die e36's gedemonteerd en kan ze intussen wel dromen!
Maar er zitten toch echt 2 pompen in.
Hoe krijg je anders benzine van de ene naar de andere kant van je tank??
Juistem door een pomp die het dus naar de andere kant pomp!
De niveau vlotter zit aan de rechter pomp dus diegene die de benzine naar voren pomp!
Haal jij maar eerst een tank uitelkaar dan praten we wel verder!!
Heb al wel 20 van die e36's gedemonteerd en kan ze intussen wel dromen!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Re: start probleem m40b18
Mocht je niet geloven dan nodig ik je van harte uit
Ik heb alle tanks met pompen liggen van de sedan,touring,compact,cabrio en coupe,
En dan mag je van mij part alle pompen eruit draaien deze veranderen echt niet!!
Ik heb alle tanks met pompen liggen van de sedan,touring,compact,cabrio en coupe,
En dan mag je van mij part alle pompen eruit draaien deze veranderen echt niet!!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: start probleem m40b18
Nou zal deze topic wel gaan verdwijnen na mijn bericht posting aangezien eerdere aan jou beweringen in een andere topic ook zomaar ineens compleet verdwenen. maargoed. Hoop dat de moderatoren inzien dat het hier om opheldering gaat en niet om zomaar iemand belachelijk te maken (wat jij trouwens wel doet,met je bazelt tekst)
Je zegt in een andere topic ook al "Tegenwoordig kan ik een Bmw wel dromen " en denken de mede forum leden dat je iemand bent die er heel veel verstand van heeft.
Terwijl je E39 touring probleem (die je in de E39 topic) met de koeling niet eens hebt opgelost en tevens nu te vinden is op http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Terwijl je weet dat als je deze kleinigheid oplost je veel meer geld zou kunnen vangen.
En waarom kijk je niet eerst eens hoe de onderdelen nu in elkaar zitten voordat je hier ook nog weer gaat vermelden dat je er al zoveel hebt gesloopt en dat ook wel kan dromen ,Want dan had je geweten dat er 1 pomp in zit die met een leiding aan de boven kant naar de andere tank gedeelte gaat en daar die ruimte mede weg pompt..
Eerlijk ben ik gewoon van mening dat je doet ofals je er heel veel verstand van hebt en als het te heet onder de voeten word ,je zorgt dat berichten worden verwijderd.En ga je ook snel je lijstje met sloopbmw's weg halen en zet er 2 anderen neer.
Jammer hoor dat je je groter voordoet met kennis als dat het werkelijk is.
Je zegt in een andere topic ook al "Tegenwoordig kan ik een Bmw wel dromen " en denken de mede forum leden dat je iemand bent die er heel veel verstand van heeft.
Terwijl je E39 touring probleem (die je in de E39 topic) met de koeling niet eens hebt opgelost en tevens nu te vinden is op http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Terwijl je weet dat als je deze kleinigheid oplost je veel meer geld zou kunnen vangen.
En waarom kijk je niet eerst eens hoe de onderdelen nu in elkaar zitten voordat je hier ook nog weer gaat vermelden dat je er al zoveel hebt gesloopt en dat ook wel kan dromen ,Want dan had je geweten dat er 1 pomp in zit die met een leiding aan de boven kant naar de andere tank gedeelte gaat en daar die ruimte mede weg pompt..
Eerlijk ben ik gewoon van mening dat je doet ofals je er heel veel verstand van hebt en als het te heet onder de voeten word ,je zorgt dat berichten worden verwijderd.En ga je ook snel je lijstje met sloopbmw's weg halen en zet er 2 anderen neer.
Jammer hoor dat je je groter voordoet met kennis als dat het werkelijk is.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: start probleem m40b18
O ja.. en hoe het dan zit ..zie deze link maar even.
Waar je dus kan zien dat de pomp het ook van de andere kant weg pomp via de leiding die boven op de tank gemonteerd zit
http://www.youtube.com/watch?v=4JEu5MfP36c
Waar je dus kan zien dat de pomp het ook van de andere kant weg pomp via de leiding die boven op de tank gemonteerd zit
http://www.youtube.com/watch?v=4JEu5MfP36c
Re: start probleem m40b18
Dat is gelul want ik heb geen enkel invloed op dit forum,
Ik kan enkel berichten plaatsen en topic openen,
Dus dat is gewoon bullshit!
Mijn eigen probleem komt door een lekke koppakking waardoor hij druk opbouw in het systeem en daarom lukte het ontluchten dus ook niet!
Ontluchten lukt wel maar dan kun je en paar dagen rijden en dan word hij weer te heet doordat er geen voldoende koelvloeistof meer in zit.
Dat hij nu (nog) op marktplaats staat (word morgen verwijderd) is omdat ik er zelf weinig tot geen tijd voor heb inverband met mijn bedrijf,
En het kon zijn dat er mensen waren die een goedkope touring zochten met werk dan was dit de ideale auto!
Maar maandag haal ik de kop eraf en word hij weer klaar gemaakt en uiteraard ga ik hem zelf weer rijden dan,
Heb naast deze Bmw 523i touring nog een Mercedes Viano er lopen!
Over die pompen je zegt het al zelf in je bericht de linker is een pomp die het benzine naar de rechterkant pompt,
De rechter pomp tevens niveau meter pompt het benzine naar voren!
Het zijn daadwerkelijk dus wel 2 pompen!
Jij mag zeggen wat je wilt zeggen,
Maar ik weet wat ik weet!
Nog even een reactie op het laatste,
Waarom ik het lijstje met gedemonteerd auto's heb weggehaald,
Eenvoudig weg omdat er niet meer letters bij konden,
Aangezien er nog altijd meer en meer auto's worden gedemonteerd,
Momenteel een e36 320i coupe en e39 525tds staan.
Maar ik laat jouw lekker in je eigen wereld leven en hoop dat je er altijd zelf uit komt via youtube en andere filmpjes!
Ik hoef het niet met filmpjes of wat dan ook te leren!
Ik kan enkel berichten plaatsen en topic openen,
Dus dat is gewoon bullshit!
Mijn eigen probleem komt door een lekke koppakking waardoor hij druk opbouw in het systeem en daarom lukte het ontluchten dus ook niet!
Ontluchten lukt wel maar dan kun je en paar dagen rijden en dan word hij weer te heet doordat er geen voldoende koelvloeistof meer in zit.
Dat hij nu (nog) op marktplaats staat (word morgen verwijderd) is omdat ik er zelf weinig tot geen tijd voor heb inverband met mijn bedrijf,
En het kon zijn dat er mensen waren die een goedkope touring zochten met werk dan was dit de ideale auto!
Maar maandag haal ik de kop eraf en word hij weer klaar gemaakt en uiteraard ga ik hem zelf weer rijden dan,
Heb naast deze Bmw 523i touring nog een Mercedes Viano er lopen!
Over die pompen je zegt het al zelf in je bericht de linker is een pomp die het benzine naar de rechterkant pompt,
De rechter pomp tevens niveau meter pompt het benzine naar voren!
Het zijn daadwerkelijk dus wel 2 pompen!
Jij mag zeggen wat je wilt zeggen,
Maar ik weet wat ik weet!
Nog even een reactie op het laatste,
Waarom ik het lijstje met gedemonteerd auto's heb weggehaald,
Eenvoudig weg omdat er niet meer letters bij konden,
Aangezien er nog altijd meer en meer auto's worden gedemonteerd,
Momenteel een e36 320i coupe en e39 525tds staan.
Maar ik laat jouw lekker in je eigen wereld leven en hoop dat je er altijd zelf uit komt via youtube en andere filmpjes!
Ik hoef het niet met filmpjes of wat dan ook te leren!
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 10:36
Re: start probleem m40b18
Je moet wel goed lezen en kijken wat ik er neer zet.
Want de rechter kant (de pomp dus) heeft 2 aansluitingen
1 aan sluiting voor 12 volt stroom en 1 aan sluiting voor de niveau vlotter
De rechter kant heeft maar 1 stekker aan sluiting en deze is dus voor de niveau vlotter
en een pomp heeft wel stroom nodig ,dus waar haald hij hij die bij de bestuurders kant dan weg ? nou ?
[oftopic reactie op je reactie ]
Oke te druk met je bedrijf en ook druk met adverteren zo te zien in de onderdelen rubriek , maar niet even een belangrijke vermelding van de touring advertentie van de lekke kop ,maar de tekst :
Minpuntjes,
1: Radiateur is lekt of moet goed ontlucht worden (temperatuur wil nog wel eens gaan schommelen)
2: Voorscherm rechts beschadigd rond het knipperlicht,
3: Er zit een klein tik(je) in de motor vermoedelijk klepstoters.
Loopt/rijdt/schakelt/start en remt goed.
Motorisch is de auto in goede staat,
en misschien het verkoop spul ook even checken want er staat bij vermeld “ in goede staat “ maar de kabel lijkt mij toch niet in goede staat
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Of deze viewtopic.php?f=679&t=32123#p449834 met vermelding “ banden ook in goede staat “ terwijl op foto 5 een lange droogte scheur te zien is.
Het is maar een tip en voorkomt teleur stellingen bij kopers van marktplaats en hier op het forum
Want de rechter kant (de pomp dus) heeft 2 aansluitingen
1 aan sluiting voor 12 volt stroom en 1 aan sluiting voor de niveau vlotter
De rechter kant heeft maar 1 stekker aan sluiting en deze is dus voor de niveau vlotter
en een pomp heeft wel stroom nodig ,dus waar haald hij hij die bij de bestuurders kant dan weg ? nou ?
[oftopic reactie op je reactie ]
Oke te druk met je bedrijf en ook druk met adverteren zo te zien in de onderdelen rubriek , maar niet even een belangrijke vermelding van de touring advertentie van de lekke kop ,maar de tekst :
Minpuntjes,
1: Radiateur is lekt of moet goed ontlucht worden (temperatuur wil nog wel eens gaan schommelen)
2: Voorscherm rechts beschadigd rond het knipperlicht,
3: Er zit een klein tik(je) in de motor vermoedelijk klepstoters.
Loopt/rijdt/schakelt/start en remt goed.
Motorisch is de auto in goede staat,
en misschien het verkoop spul ook even checken want er staat bij vermeld “ in goede staat “ maar de kabel lijkt mij toch niet in goede staat
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Of deze viewtopic.php?f=679&t=32123#p449834 met vermelding “ banden ook in goede staat “ terwijl op foto 5 een lange droogte scheur te zien is.
Het is maar een tip en voorkomt teleur stellingen bij kopers van marktplaats en hier op het forum