Hoort dit zo? versnellingskeuze
Hoort dit zo? versnellingskeuze
Ik heb iets ontdekt, wat niet in mijn instructie boekje staat, en kan het ook niet verklaren:
mijn versnellingskeuze hendel [automaat] kan worden omgedraaid
Zó normaal
als je hem ongeveer 1 cm omhoog schuift, dan kan je hem draaien:
en nog verder:
in totaal iets meer dan 180*
Eerst dacht ik dat dit te maken heeft met het ontgrendelen van de parkeerstand van de automaat, maar volgens het bijbehorende instructie boekje, doe je dat op een heel andere manier: met een schroevendraaier naast het hendel
Dus wat is dit?
Wat doet dit?
Hoort het zo?
Het betreft een E61 2007 LCI
Ben benieuwd
Cor
Edit: foto's opnieuw geplaatst, die Photobucket was kwijtgeraakt
mijn versnellingskeuze hendel [automaat] kan worden omgedraaid
Zó normaal
als je hem ongeveer 1 cm omhoog schuift, dan kan je hem draaien:
en nog verder:
in totaal iets meer dan 180*
Eerst dacht ik dat dit te maken heeft met het ontgrendelen van de parkeerstand van de automaat, maar volgens het bijbehorende instructie boekje, doe je dat op een heel andere manier: met een schroevendraaier naast het hendel
Dus wat is dit?
Wat doet dit?
Hoort het zo?
Het betreft een E61 2007 LCI
Ben benieuwd
Cor
Edit: foto's opnieuw geplaatst, die Photobucket was kwijtgeraakt
Laatst gewijzigd door Naalroc op 31 aug 2013, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Re: Hoort dit zo? versnellingskeuze
Hmm, opmerkelijk. Bij mij lukt dat niet. Moet er wel bijzeggen dat ik het geprobeerd heb met het contact uit, ik zie wel dat jouw contact aan stond....Ben benieuwd.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Zo rij je andersom dus ipv vooruit ga je achteruit hahaha...
BMW Bayerische Motoren Werke
Bij een manuele bak zit er aan de binnenzijde van de pook een verdikking die vastklikt in de uitsparing op de stang.
Is dat bij een automaat ook zo? Dan zou het wel eens kunnen zijn dat jouw pook niet vastgeklikt zit.
Het lijkt me niet normaal dat je die pook zonder al te veel moeite 1cm naar boven kan lichten.
Zet 'm eens in de gewone rechtuit positie en probeer 'm dan eens stevig op de stang te drukken.
Is dat bij een automaat ook zo? Dan zou het wel eens kunnen zijn dat jouw pook niet vastgeklikt zit.
Het lijkt me niet normaal dat je die pook zonder al te veel moeite 1cm naar boven kan lichten.
Zet 'm eens in de gewone rechtuit positie en probeer 'm dan eens stevig op de stang te drukken.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
@ tikkie:Nee, contact stond niet aan, maar dat lampje blijft nog een poosje branden, nadat het contact is uitgezet, zelfs al heb je de auto verlaten en op slot.
En als je instapt, en contact aanzet, dan gaat het "P" lampje nog niet branden, totdat de motor gestart wordt.
Overigens, maakt dit allemaal niet uit of het hendel verdraaid kan worden.
@ Kos: dat heb ik nu net dus even gedaan, en inderdaad, je voelt een klik, en de pook zit vast, dwz, hij kan niet meer verdraaid worden
"Probleem" opgelost!!
Dank
Cor
En als je instapt, en contact aanzet, dan gaat het "P" lampje nog niet branden, totdat de motor gestart wordt.
Overigens, maakt dit allemaal niet uit of het hendel verdraaid kan worden.
@ Kos: dat heb ik nu net dus even gedaan, en inderdaad, je voelt een klik, en de pook zit vast, dwz, hij kan niet meer verdraaid worden
"Probleem" opgelost!!
Dank
Cor
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Had je 'm toevallig in de N-stand staan? Ik weet wel dat je de hendel kunt vervangen door 'm in de "N" te zetten en vervolgens gewoon omhoog kunt trekken.
Is dat niet het geval dan weet ik het helaas ook niet......
Is dat niet het geval dan weet ik het helaas ook niet......
Het is een electronische bediening, dus die staat altijd in de middenstand...
Maar zoals ik hierboven al schreef: hij kan ingeklikt worden als je er stevig op drukt;
of hij er ook helemaal uit kan, dat ga ik nu even niet proberen ....
Cor
Maar zoals ik hierboven al schreef: hij kan ingeklikt worden als je er stevig op drukt;
of hij er ook helemaal uit kan, dat ga ik nu even niet proberen ....
Cor
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Hier is door de fabriek over nagedacht en is alleen bij de 5 serie zo gemaakt..
Dit is namelijk om zo gemakkelijker de radio unit te demonteren , dit omdat de pook niet verwijderd kan worden zoals bij de "oude" automaat.
als de pook dus naar achter is gedraaid kan precies de radio en netjes voorlangs weggedraaid worden met uitbouw ( vooral bij de navi proffesional is dit toch wel prettig
Grt, Mike
Dit is namelijk om zo gemakkelijker de radio unit te demonteren , dit omdat de pook niet verwijderd kan worden zoals bij de "oude" automaat.
als de pook dus naar achter is gedraaid kan precies de radio en netjes voorlangs weggedraaid worden met uitbouw ( vooral bij de navi proffesional is dit toch wel prettig
Grt, Mike
DAT klinkt fraai "er is over nagedacht"...
Ik geloof je graag, maar hoe weet je dat?
En moet die radio er dan zo vaak uit? : dan moeten ze ook eens over de betrouwbaarheid van de radio gaan nadenken
Cor
Ik geloof je graag, maar hoe weet je dat?
En moet die radio er dan zo vaak uit? : dan moeten ze ook eens over de betrouwbaarheid van de radio gaan nadenken
Cor
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
- Schmiedmann530
Zo heb je 30 pk erbij
Ja dit is ook echt de enige reden..
de ruimte tussen de radio en pook is niet heel groot opzich, ook niet zozeer dat de radio kapot gaat maar het is meer werk om de complete pook uit te bouwen en is dit dus een handige oplossing.
bij andere modellen met deze pook zit de pook wel gewoon vast en kun je hem niet verdraaien..
de ruimte tussen de radio en pook is niet heel groot opzich, ook niet zozeer dat de radio kapot gaat maar het is meer werk om de complete pook uit te bouwen en is dit dus een handige oplossing.
bij andere modellen met deze pook zit de pook wel gewoon vast en kun je hem niet verdraaien..