Programming for dummies
Re: Programming for dummies
ok, 2.12 klonk wel goed maar ben helaas niet veel verder gekomen na een aantal pogingen om dit te installeren
de installatie verliep vlot en het leek dat het wel werkte maar kreeg eerst de VIN niet uitgelezen , daarna de v41 datenfiles voor de E60 geupdate waarna hij wel de VIN kon uitlezen maar bij de volgende stap gaf hij weer een foutmelding dat de FA-lijst niet kon gelezen worden wegens een of andere foutcode
INPA werkt ook niet meer (krijg geen model selecties meer te zien) dit is niet zo erg want DISv57 werkte voorheen wel. Ik vraag mij af of ik met DISv57 ook niet kan achterhalen welke batterij er van fabriek af in mijn wagen geregistreerd stond?
de installatie verliep vlot en het leek dat het wel werkte maar kreeg eerst de VIN niet uitgelezen , daarna de v41 datenfiles voor de E60 geupdate waarna hij wel de VIN kon uitlezen maar bij de volgende stap gaf hij weer een foutmelding dat de FA-lijst niet kon gelezen worden wegens een of andere foutcode
INPA werkt ook niet meer (krijg geen model selecties meer te zien) dit is niet zo erg want DISv57 werkte voorheen wel. Ik vraag mij af of ik met DISv57 ook niet kan achterhalen welke batterij er van fabriek af in mijn wagen geregistreerd stond?
Ik wil mbv ncs de opties per module in een lijst (database misschien) zetten. Nu moet ik voordat ik de modules kan selecteren CAS kiezen en niet LMA. Ik weet niet of het al in een van de 34 pagina's staat maar wat is het verschil tussen deze twee?
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
LMA is de licht module.
CAS is de Car Access module.
CAS is de Car Access module.
525d E61 2007 pre-LCI
Ok, moet duidelijk nog even in de literatuur duiken. Mis de relatie tussen het selecteren van CAS en het uitlezen van de andere modules.
Blijft een leuk onderwerp.
Blijft een leuk onderwerp.
Stef de Moor
BMW 520d / 03-2006
BMW 520d / 03-2006
CAS en LMA bevat de het vin nummer samen met de opties op de wagen.
525d E61 2007 pre-LCI
Is er iemand die ervaring heeft met de BMW ICOM ?
Of is dit overkill voor thuis? Ik weet nl. niet zo goed wat ik zal aanschaffen ...
Of is dit overkill voor thuis? Ik weet nl. niet zo goed wat ik zal aanschaffen ...
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Wat wil je bereiken met de ICOM?
Als je af en toe wilt coderen dan is de simpele kabel genoeg.
Wil je echt gaan programmeren dan is de icom handig, maar ook een snelle i5 laptop en vergeet je de stabiele power supply te kopen van een honderdje of 3 minimaal. Dus ben je gemiddels 1500 kwijt aan complete setup.
Ken mensen die echt veilig willen werken aan de nieuwere autos dan heb je een flinke stabiele power supply nodig (Deutronics 1200 euro).
Denk eerst na wat je allemaal wilt gaan doen en dan kun je kijken of je dat er voor over hebt.
Als je af en toe wilt coderen dan is de simpele kabel genoeg.
Wil je echt gaan programmeren dan is de icom handig, maar ook een snelle i5 laptop en vergeet je de stabiele power supply te kopen van een honderdje of 3 minimaal. Dus ben je gemiddels 1500 kwijt aan complete setup.
Ken mensen die echt veilig willen werken aan de nieuwere autos dan heb je een flinke stabiele power supply nodig (Deutronics 1200 euro).
Denk eerst na wat je allemaal wilt gaan doen en dan kun je kijken of je dat er voor over hebt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Om de een of andere reden werkt dit bij mij niet...balblas schreef:Gelukt, alleen zit de SONDERTASTE_PANIKALARM setting bij mij in de CAS, niet in DWAS.Lowkey schreef:Welcome lights kan ook met LM1 maar dan moet je het via de kofferbak knopje methode doen.
LMA heimleuchten_funkschl aktiv
DWAS sondertaste_panikalarm panikalarm
dus dit coderen en dan kan je via het kofferbak knopje je lichten aanzetten. Als je langer drukt gaat de kofferbak ook open.
Verder heb ik de onderstaande LMA settings ook gewijzigd:
HEIMLEUCHTEN_VERLAENG (die Heimleuchte leuchten länger als im iDrive eingestellt ist)
nicht_aktiv => aktiv
HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH (schaltet Heimleuchte wieder aus)
nicht_aktiv => aktiv
Heb 't nu iig voor elkaar, kan met de knop van de achterklep op de sleutel Welcome lights aan en uit zetten. Lekker makkelijk bij 't zoeken in parkeergarage of op donkere oprit.
Iets anders wat ik nog tegenkwam en wat bij mij ook werkt:
LMA:
COMFORT_ACCESS_LICHT
aktiv
COMFORT_ACCESS_SL_ABSCH
wert_01 >>> Licht aus beim Verriegeln
wert_04 >>> Licht aus beim Öffnen der Türen
Getestet in einem e60 04/2004 mit LM1 AHL. Ohne Garantie!
wert_01:
Nach dem Fahren mit Lichtschalter auf "Auto" bleibt das Standlicht (Ringe) und die Eybrow (wenn codiert) sowei RL an bis man mit dem Funkschlüssel zuschließt.
wert_04:
gleich wie oben nur geht das Licht schon aus wenn man die Türen öffnet.
Bij mij stond de waarde op wert_04, dus alle lichten uit zodra deur open ging. Nu waarde wert_01, AEs en Eyebrows blijven nu aan totdat ik de auto op slot doe.
Precies zoals ik 't allemaal wil. De rest is overigens ook allemaal gelukt, bedankt BMW_Lover voor de tutorial!
Heeft iemand dit al geprobeerd op een E60/61 LCI?
Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie maar weet niet wat .
Gr. Hans
Je heb lci,dus lm2.Kan gewoon Welcome Light codeeren met alle lichten wat je wil.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- E61_Stuiver
Help, ben weer aan het coderen geslagen en kan ineens niet meer dan 1 stuurwieltoets programmeren, voorheen kon ik ze alle twee (het ruitje en het sterretje) programmeren. Iemand enig idee? zou het ook komen door de volgende foutmelding in de LMA? ?
Iemand enig idee waar dit nu vandaan komt> Ik heb het alleen met de LMA, de andere modules gaan wel goed.
Alvast bedankt,
Klaas
Iemand enig idee waar dit nu vandaan komt> Ik heb het alleen met de LMA, de andere modules gaan wel goed.
Alvast bedankt,
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Hoi Klaas
Gebruikt je noch mijn ncs expert?
Probeerd maar:
MAN bestand leeg halen.
Ncs open
F1-->F3-->e60-->CAS-->f6 back-->f4choose ecu-->LMA-->>F3 s_g codieren-->f2 execute job.
Darna op nieuw probeerd coderen.
Gebruikt je noch mijn ncs expert?
Probeerd maar:
MAN bestand leeg halen.
Ncs open
F1-->F3-->e60-->CAS-->f6 back-->f4choose ecu-->LMA-->>F3 s_g codieren-->f2 execute job.
Darna op nieuw probeerd coderen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
- E61_Stuiver
hoi gk5,
ja gebruik jou ncs, never change the winning team.
zal het vanavond eens proberen wanneer ik weer thuis ben, wordt vervolgd.
bedankt
ja gebruik jou ncs, never change the winning team.
zal het vanavond eens proberen wanneer ik weer thuis ben, wordt vervolgd.
bedankt
Laatst gewijzigd door E61_Stuiver op 11 mei 2013, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Dan codeer je toch aan de hand van je FA. Ben je wel al je modificaties kwijt. Wel handig als je de kluts bent kwijtgeraakt
F10 N57N
Vandaag de coming home lights (Ae blijft aan tot sluiten met sleutel) en padverlichting op een andere e93 geprobeerd maar ook daar lukt het niet bij...gk5 schreef:Je heb lci,dus lm2.Kan gewoon Welcome Light codeeren met alle lichten wat je wil.