Zwakke Xenon lampen 330D
Zwakke Xenon lampen 330D
Afgelopen donderdag een 330D uit 2004 aangeschaft, maar nou viel het mij op dat de lampen de weg nauwelijks verlichten. Ze branden lekker blauw, maar als je op straat rijdt lijkt het net alsof je zonder verlichting rijdt.
Iemand bekend met dit fenomeen?
Iemand bekend met dit fenomeen?
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Zwakke Xenon lampen 330D
Even op je koplampunits kijken wat voor type het is. Zijn het ZKW's dan zijn hoogstwaarschijnlijk je reflectors verbrand.
Ik heb ook hetzelfde met mijn 330D uit 2002. Lijken helderblauw maar ik zie de weg maar nauwelijks. Heb nog geen tijd gehad om ermee naar de garage te gaan..
BMW 330 2002
haal de lampen er maar uit en kijk of de lampen er nog fris uit zien.
vaak zie je een verbrande donkere rand op de lamp en dan heb je erg weinig licht.
2 nieuwe lampjes doet dan wonderen!
succes peet
vaak zie je een verbrande donkere rand op de lamp en dan heb je erg weinig licht.
2 nieuwe lampjes doet dan wonderen!
succes peet
Mijn lampjes zijn onlangs vervangen dus daar zal het niet aan liggen
BMW 330 2002
Ik ga straks even de reflector bekijken. Het regent nu nog een beetje hier
Bovenop de koplamp zit een sticker waar het op staat, ZKW of AL. Waarschijnlijk kun je de sticker net wel / net niet zien.
Is het originele Xenon? Kennis van me heeft zo'n imitatiesetje erop zitten en daarmee zie je in het donker nog geen schaap op de weg staan. Ik vind het vreselijk om met die kar te rijden in het donker, kwaliteit is gewoon beroerd.
Even wat foto's geschoten:
Aan de bestuurderskant het kapje eraf gehaald, de reflector is aan de buitenzijde al deels bruin, dus ik vrees dat de reflector verbrand is.
Zijn hier oplossingen voor behalve á 700 euri nieuwe headunits scoren bij de dealer?
Aan de bestuurderskant het kapje eraf gehaald, de reflector is aan de buitenzijde al deels bruin, dus ik vrees dat de reflector verbrand is.
Zijn hier oplossingen voor behalve á 700 euri nieuwe headunits scoren bij de dealer?
- DJLeonardo
Ja , daar zijn een aantal oplossingen voor. Het is me iets te veel werk het hier te typen. Dat is ook niet nodig want met wat zoekwerk kan je daarover hier op het forum heel wat informatie vinden.
Mocht je er dan nog niet uitkomen kan je me altijd nog een PM sturen.
zoektermen:
ZKW
verbrande reflectors
FX-R
AL/Bosch
Morimoto
retrofit
succes
PS. De laatste oplossing die ik recentelijk ontdekte is om de bestaande reflectors te vervangen voor e90 reflectors.
Helaas zijn die ook niet zo goed verkrijgbaar.
De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk naar mij opsturen en dat ik ze voor je opnieuw coat met een hittebestendige alumminium coating.
zie link:
viewtopic.php?f=34&t=11925&p=434518&hil ... rs#p434518
Na wat (lux) metingen blijkt dat een verbrande reflector nog minder dan 800 lux geeft. Dat is nog maar iets meer dan een achterlicht (die geeft zo'n 300 lux rondom afgestraald) Na behandeling van de reflectors heb ik zo'n 8500 lux gemeten. Ter vergelijking een AL/Bosch unit met met nieuwe A-merk lamp meet zo'n 11.000 lux. Een gerecoate ZKW is dus zeer bruikbaar voor nederlandse wegen. Wil je echter op stikdonkere B wegen een helverlichte weg hebben kan je het beste voor AL units gaan. Deze zijn echter lastig te vinden.
Mocht je er dan nog niet uitkomen kan je me altijd nog een PM sturen.
zoektermen:
ZKW
verbrande reflectors
FX-R
AL/Bosch
Morimoto
retrofit
succes
PS. De laatste oplossing die ik recentelijk ontdekte is om de bestaande reflectors te vervangen voor e90 reflectors.
Helaas zijn die ook niet zo goed verkrijgbaar.
De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk naar mij opsturen en dat ik ze voor je opnieuw coat met een hittebestendige alumminium coating.
zie link:
viewtopic.php?f=34&t=11925&p=434518&hil ... rs#p434518
Na wat (lux) metingen blijkt dat een verbrande reflector nog minder dan 800 lux geeft. Dat is nog maar iets meer dan een achterlicht (die geeft zo'n 300 lux rondom afgestraald) Na behandeling van de reflectors heb ik zo'n 8500 lux gemeten. Ter vergelijking een AL/Bosch unit met met nieuwe A-merk lamp meet zo'n 11.000 lux. Een gerecoate ZKW is dus zeer bruikbaar voor nederlandse wegen. Wil je echter op stikdonkere B wegen een helverlichte weg hebben kan je het beste voor AL units gaan. Deze zijn echter lastig te vinden.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Bedankt voor je info! Ik ga de lesstof vanavond even tot me nemen.
Even weer hierop verder breiend
Nu worden deze aangeboden op MP: http://www.retrofitlab.com/retroquick-k ... n-mh1.html
Mijn vraag is; kan ik de huidige projectoren eruit gooien en deze erin zetten?
Deze setjes zijn voornamelijk bedoeld om van halogeen naar xenon te gaan. Vandaar mijn vraag...
Nu worden deze aangeboden op MP: http://www.retrofitlab.com/retroquick-k ... n-mh1.html
Mijn vraag is; kan ik de huidige projectoren eruit gooien en deze erin zetten?
Deze setjes zijn voornamelijk bedoeld om van halogeen naar xenon te gaan. Vandaar mijn vraag...
Ik heb contact gehad met retrofitlab en die raden mij de fx-r projectors aan.
Op onze amerikaanse zusterfora staan uitgebreide diy's om dit te doen, echter ontbreekt het mij aan zin,tijd en gelegenheid momenteel. Rfl doet het ombouwen namelijk ook tegen een vergoeding.
Dus, koplampen uitbouwen en langsbrengen, binnen twee dagen heb ik ze terug.
Nu nog ff tijd maken om ze uit te houwen
Op onze amerikaanse zusterfora staan uitgebreide diy's om dit te doen, echter ontbreekt het mij aan zin,tijd en gelegenheid momenteel. Rfl doet het ombouwen namelijk ook tegen een vergoeding.
Dus, koplampen uitbouwen en langsbrengen, binnen twee dagen heb ik ze terug.
Nu nog ff tijd maken om ze uit te houwen
Rene08 schreef:Bovenop de koplamp zit een sticker waar het op staat, ZKW of AL. Waarschijnlijk kun je de sticker net wel / net niet zien.
Ik merkte vanavond trouwens dat het merk van de koplamp ook op het koplampglas staat.
Mocht je je het ooit afvragen, het is iig een stuk makkelijker te zien dan bovenop de unit staren
ik heb dit dus ook gecontroleerd bij mij lampen. van bovenaf zie ik geen bruin, en op de glazen staat AL. Dus dan heb ik de goede versie? het gaat hier om orginele xenon e46 uit 2005 (een van de laatste examplaren)
BMW e91 LCI 320da Individual