Xenon installatie
Xenon installatie
Hallo iedereen!
Ik heb momenteel een e46 touring (2004) met gewone lampen. Ik sta echter op het punten om xenon koplampen te kopen die van het volledig zelfde model komen!
Ik da gewoon eenvoudig te veranderen met de ene stekker uit en weer terug in in de nieuwe lampen of zijn er toch enige aanpassingen nodig?
Danku!
Ik heb momenteel een e46 touring (2004) met gewone lampen. Ik sta echter op het punten om xenon koplampen te kopen die van het volledig zelfde model komen!
Ik da gewoon eenvoudig te veranderen met de ene stekker uit en weer terug in in de nieuwe lampen of zijn er toch enige aanpassingen nodig?
Danku!
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Xenon installatie
Beste,
Het is gebruikelijk dat men zich eerst voorstelt in het daarvoor bestemde gedeelte.
Zou je dit alsnog willen doen?
Citano.
Bimmerportal team.
Het is gebruikelijk dat men zich eerst voorstelt in het daarvoor bestemde gedeelte.
Citano.
Bimmerportal team.
///M-power
Even googelen resulteert tot dit: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=650501
Moraal van het verhaal is dat alles plug&play is maar dat je, ter preventie van controlelampjes die aangaan en lampjes die doorbranden, beter een xenon lichtschakelaar kan aanschaffen en de auto kan laten uitlezen.
Moraal van het verhaal is dat alles plug&play is maar dat je, ter preventie van controlelampjes die aangaan en lampjes die doorbranden, beter een xenon lichtschakelaar kan aanschaffen en de auto kan laten uitlezen.
Done!E36 M-Style schreef:Beste,
Citano.
Bimmerportal team.
Super, danku!timo455 schreef:Even googelen resulteert tot dit: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=650501
-
- Contacteer:
Ik weet niet waar jij dat moraal van het verhaal vandaan haalt. Volgens mij is het ook eenvoudig op te lossen met warninglight cancellers of herprogrammeren van de lkm. Xenon schakelaar is namelijk verreweg de duurste oplossing en zal ook nog eens leiden tot een dot naast de km stand.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Je hebt gelijk, dat is een mogelijkheid. Maar voor het beste resultaat kan je beter OEM gaan naar mijn mening. Daar zullen meningen ongetwijfeld over verschillen. Een schakelaar is goed op marktplaats te vinden voor redelijk geld. Het is aan Ddekdouk zelf wat hij doet.
Maar als ik het goed begrijp slaat hij je km stand op in je lichtschakelaar?
Maar als ik het goed begrijp slaat hij je km stand op in je lichtschakelaar?
Als het orginele zijn kun je ze gewoon inleren.
Ik kan het evt wel doen als je in de buurt woont.
Ik kan het evt wel doen als je in de buurt woont.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
-
- Contacteer:
De km stand wordt idd in je lcm opgeslagen.
- DJLeonardo
Kijk even uit dat je niet de ZKW versie koopt maar de AL/Bosch versie. Een kleine zoekaktie op het forum leert dat de ZKW reflectors verbranden (dus waarschijnlijk al verbrand zijn)ddekdouk schreef:Ik heb momenteel een e46 touring (2004) met gewone lampen. Ik sta echter op het punten om xenon koplampen te kopen die van het volledig zelfde model komen!
Op een 2004 hoef je waarschijnlijk niet eens de warning cancellers te plaatsen. Op mijn 2003 was het ook niet nodig. Er is na April 2003 n.l. weer een revisie geweest waar dat o.a. in veranderd is. De boord electronica is vanaf dan "Xenon ready" als ik me niet vergis. Gewoon even proberen.
Vooral niet in laten leren want dan wordt je hoogte wieltje uitgezet en die moet blijven werken voor de APK
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Inderdaad gewoon inleren met bv een bmw scanner.
-
- Contacteer:
Begrijpend lezen is lastig. Er staat vooral niet inleren. Waarna jij zegt inleren. Met BMW scanner kun je hem verder ook niet inleren. Je kunt hier alleen een vinkje aanzetten. Maar dit heeft volgens mij geen verder effect. Je zou dit echt moeten doen met het Ediabas pakket waar o.a. inpa in zit.
Even voor de informatie; de xenon lichten zijn binnen, en al reeds gemonteerd.
Conclusie; jullie moeten jullie niet druk maken. 100% plug & play. Gewoon stekker uit de halogeen lampen, en stekker in de Xenon lampen, en ze werken uitstekend!
Conclusie; jullie moeten jullie niet druk maken. 100% plug & play. Gewoon stekker uit de halogeen lampen, en stekker in de Xenon lampen, en ze werken uitstekend!
Heb je nu origineel BMW? Of replica's?
100% originele (Bosch)