Beste forumgenoten,
Ik wil de wegligging van mijn E36 sedan strakker maken. Hij helt met de originele schokdempers en veren naar mijn smaak te veel over in bochten en dat zou mijns inziens een stuk strakker moeten kunnen.
Echter is mijn vraag hoe ik dat het beste kan doen. Ik wil namelijk mijn auto niet of nauwelijks verlagen.
Ik zou daarom suggesties van jullie kant zeer op prijs stellen over wat ik kan doen en waar ik welke onderdelen vandaan moet halen.
Alvast bedankt voor jullie input!
Gr, Harald
Strakkere wegligging gewenst, maar hoe?
- HaraldDols
- Contacteer:
Strakkere wegligging gewenst, maar hoe?
E65 750i Facelift uit 2008
E46 330Ci Facelift uit 2004 [EXIT]
E36 316iA Sedan M-tech uit 1998 [EXIT]
Re: Strakkere wegligging gewenst, maar hoe?
Nog geen ervaring met BMW (kan dinsdag pas ophalen) bij m'n vorige auto('s) installeerde ik een veerpootbrug, dit kwam het strakker sturen (overhellen) zeer ten goede.
Bilstein B6 dempers, stuk strakker, en zowieso zal hij wel strakker worden, denk dat je dempers gewoon een vervanger Nodig hebben! ![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
>>>>Showroom E36's<<<<
- DJLeonardo
Met een Eibach veren kitje ga je ook al ver komen denk ik. Dat kost je nog geen 200 euro. Je hebt dan wel kans dat de schikbrekers het snel gaan begeven vanwege hun ouderdom als ze ineens in een ander gebied moeten werken. Je zou dus idd kunen overwegen om gelijk een demper/veren kit te nemen. Vergeet niet ook gelijk de draagarmrubbers voor en achter te vervangen (en uit te lijnen)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- HaraldDols
- Contacteer:
De draagarmrubbers achter bleken helemaal naar de *#@^*@#^$ te zijn! Die zijn vervangen en nu is de wegligging echt 10x strakker! Heb afgelopen week ook originele 17 inch M-velgen gevonden, nieuwe bandjes eromheen gedaan en laten monteren. Ergo: nóg strakkere wegligging! Maar bedankt voor jullie advies. Ik ga eens op zoek naar een demper/veren setje dat wat straffer is afgesteld.
E65 750i Facelift uit 2008
E46 330Ci Facelift uit 2004 [EXIT]
E36 316iA Sedan M-tech uit 1998 [EXIT]
Goed laten uitlijnen helpt ook veel en met goed bedoel ik niet de kwikfit ![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)