BMW 330i Sedan
-
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rijdt weer als een trein!
Bmw heeft zelfstellende platen, dus dan merk je het nooit of ze op zijn behalve als ze gaan slippen.
Maar is deze koppeling wel zelfstellend die er nu inzit? Anders kan het zijn dat hij niet goed gemonteerd is.
Maar is deze koppeling wel zelfstellend die er nu inzit? Anders kan het zijn dat hij niet goed gemonteerd is.
laat aangrijpen van een nieuwe koppeling duidt op verkeerde maatvoering of verkeerde montage..
en veren verhitten om ze in te korten is (voor mij) 100% no go..
...wel leuk dat je zo enthousiast bezig bent btw
en veren verhitten om ze in te korten is (voor mij) 100% no go..
...wel leuk dat je zo enthousiast bezig bent btw
Beest Met 4 Wielen
Zover ik gelezen heb is het laat aangrijpen normaal bij deze koppeling..
Denk dat het dan een kwestie van wennen is.
Deze koppeling is ook zelfstellend ja. de drukgroep die bij deze set zit is gewoon een orginele LUK drukgroep die er standaart ook op zit.
Denk dat het dan een kwestie van wennen is.
Deze koppeling is ook zelfstellend ja. de drukgroep die bij deze set zit is gewoon een orginele LUK drukgroep die er standaart ook op zit.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
Dan zou er helemaal niks moeten veranderen met de oude situatie als de drukgroepen gelijk zijn.
Een e46 heeft indd een koppeling die relatief laat en plotseling pakt. Lijkt me niks mis aan (Had ik ook direct nadat ik hem heb laten vervangen). Alleen de trillingen/geluiden ben ik wel benieuwd naar, vanwege het nieuwe vliegwiel.
Trillingen en geluiden zijn er niet, op de versnellingsbak na tijdens stationair lopen, maar dikkere bak olie verhelpt dat.
In amerika rijden er meerdere met dezelfde koppeling/vliegwiel set en daar grijpen ze ook pas heel laat aan.
M'n moeder heeft er verder geen last van en die rijdt er het meeste in, dus dat is al een meevaller.
Nog ff verder googlen over dat laat aangrijpen, maar denk niet dat er iets verkeerd zit.
In amerika rijden er meerdere met dezelfde koppeling/vliegwiel set en daar grijpen ze ook pas heel laat aan.
M'n moeder heeft er verder geen last van en die rijdt er het meeste in, dus dat is al een meevaller.
Nog ff verder googlen over dat laat aangrijpen, maar denk niet dat er iets verkeerd zit.
Heel dik! Even een motor in en uit bouwen. Respect
Dat noem ik pas onderhoud! geen halve maatregelen ...
veel succes en plezier met je 330i
veel succes en plezier met je 330i
BMW e91 LCI 320da Individual
Mooi werk! (op het verhitten van de veren na, zou ik persoonlijk nooit doen)
Nogmaals, ik zou de veren van je schroefset terugzetten en gaan voor nieuwe shocks. De veren zijn gewoon prima. Een verhitte veer is niet meer overal consistent qua eigenschappen en kan mogelijk breken. Aangezien jullie toch sportief rijden zou ik zeggen dat je Bilstein dempers achterop zet of iets in die richting. Veiliger
Zijn nu inderdaad op zoek naar of andere, stugere veren, of anders misschien schokdempers.
Stugere veren is een oplossing, want het rijdt met deze veren gewoon perfect, maar het risico vsn breken wil je toch niet lopen.
Koppeling heeft nu eerst prioriteit. Mn vader heeft toevallig fotos gemaakt met de nieuwe koppeling en vliegwiel en alles op het blok vast, en alles zit gewoon perfect.
Dus of er zit iets in het mechanisme van het koppelings pedaal niet goed, maar ook de CDV kan een rol spelen hier in. Dus morgen eerst CDV eraf slopen en kijken of dat iets helpt. Ook de koppeling gelijk ff opnieuw en denk ook beter ontluchten.
Daarnaast nog 2 tegenslagen vandaag, schade aan de achterbumper, meneer ging achteruit de parkeerplaats af, maar daar stonden we achter want mn vader stond op me te wachten, die man heeft de bmw over het hoofd gezien en toen zat ie ertegenaan. Dus binnenkort nieuwe achterbumper erop.
Nog geen 10 minuten daarna breekt de passagiers raam weer af.. Jammer maar helaas.
Ook blijft de DME lamp op het dashboard branden, uitgelezen en loopt te kutten met de O2 sensoren en de lambda's, geeft ook aan dat ie te rijk loopt blijkbaar. Misschien dat er een van die sensoren niet goed zit. Dus dat ook ff nakijken.
Non the less, rijdt de auto fantastisch! Blok loopt super! Weer als nieuw.
Stugere veren is een oplossing, want het rijdt met deze veren gewoon perfect, maar het risico vsn breken wil je toch niet lopen.
Koppeling heeft nu eerst prioriteit. Mn vader heeft toevallig fotos gemaakt met de nieuwe koppeling en vliegwiel en alles op het blok vast, en alles zit gewoon perfect.
Dus of er zit iets in het mechanisme van het koppelings pedaal niet goed, maar ook de CDV kan een rol spelen hier in. Dus morgen eerst CDV eraf slopen en kijken of dat iets helpt. Ook de koppeling gelijk ff opnieuw en denk ook beter ontluchten.
Daarnaast nog 2 tegenslagen vandaag, schade aan de achterbumper, meneer ging achteruit de parkeerplaats af, maar daar stonden we achter want mn vader stond op me te wachten, die man heeft de bmw over het hoofd gezien en toen zat ie ertegenaan. Dus binnenkort nieuwe achterbumper erop.
Nog geen 10 minuten daarna breekt de passagiers raam weer af.. Jammer maar helaas.
Ook blijft de DME lamp op het dashboard branden, uitgelezen en loopt te kutten met de O2 sensoren en de lambda's, geeft ook aan dat ie te rijk loopt blijkbaar. Misschien dat er een van die sensoren niet goed zit. Dus dat ook ff nakijken.
Non the less, rijdt de auto fantastisch! Blok loopt super! Weer als nieuw.
- bob de bouwer
ben weer blij voor je dat die weer loopt
Nog ff een iPhone fototje van de huidige Stance, achter iets lager dan eerst
Niceee!
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
- GreyCooperS
- Contacteer:
mooie hoogte zo!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire