BMW codes zelf uitlezen en wissen
BMW codes zelf uitlezen en wissen
Hallo,
Na lange tijd afwezig te zijn ben ik weer terug. Ik heb eigenlijk een klein vraagje mbt het uitlezen van de e46.
Ik ben op zoek naar een vrij eenvoudig uitleesaparaat om alleen de foutcodes te wissen. na een beetje rondsurfen op internet heb ik een 2-tal aparaten gevonden die dat kunnen. Namelijk de Maxscan OE309 en de BMW Code Reader/Eraser and Reset Tool B100.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand ervaring heeft met dit soort aparaten en of het daadwerkelijk echt functioneert.
Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?
zie ook link: http://talktomycar.co.uk/products/codereaders/mj008.htm
http://www.toolspecial.com/product_info ... 00652f9eed
Alvast bedankt!
Groetjes Tim
Na lange tijd afwezig te zijn ben ik weer terug. Ik heb eigenlijk een klein vraagje mbt het uitlezen van de e46.
Ik ben op zoek naar een vrij eenvoudig uitleesaparaat om alleen de foutcodes te wissen. na een beetje rondsurfen op internet heb ik een 2-tal aparaten gevonden die dat kunnen. Namelijk de Maxscan OE309 en de BMW Code Reader/Eraser and Reset Tool B100.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand ervaring heeft met dit soort aparaten en of het daadwerkelijk echt functioneert.
Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?
zie ook link: http://talktomycar.co.uk/products/codereaders/mj008.htm
http://www.toolspecial.com/product_info ... 00652f9eed
Alvast bedankt!
Groetjes Tim
- lverstappenl
Re: BMW codes zelf uitlezen en wissen
Voor € 50,- had ik een interface in huis om de auto met de laptop uit te kunnen lezen/aanpassen. Kan er ook de e36 mee uitlezen ed.
Zoek alleen nog software..
Zoek alleen nog software..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
En welk apparaat is dit dan precies?
En waar te koop?
Voor de software kun je wel bij Bertus terecht volgens mij?
En waar te koop?
Voor de software kun je wel bij Bertus terecht volgens mij?
Carsoft 6.5 is een heel mooi Programma daarvoor.
Echter heb je hier wel een speciale Interface voor nodig die speciaal voor dit programma is.
Echter heb je hier wel een speciale Interface voor nodig die speciaal voor dit programma is.
- Spoiler: Laat zien
www. M3 register .nl
Wat zijn hier ong. de totale kosten voor dan incl. software?
Ik ben zelf ook op zoek naar een uitleesapparaatje.
Geen labtob maar gewoon een mobiel dingetje. Wie heeft hier ervaring mee? merken en kosten?
Gr, Renier
PS, wil een 318i Touring uit 2001 uitlezen
Geen labtob maar gewoon een mobiel dingetje. Wie heeft hier ervaring mee? merken en kosten?
Gr, Renier
PS, wil een 318i Touring uit 2001 uitlezen
Voor Android toestellen heb je een mooie app; Torque. Daarvoor heb je een bluetooth OBD adaptertje nodig (€30,- Ebay). Is er in de Free- en paid (€ 3,60) versie.
Werk er nu een jaar mee; perfect!
-
ik heb gisteren de chinese Carsoft 6.5 ontvangen. dit is wat hardware en software die op een labtop (wat oudere en maximaal windows xp) werkt. het heeft bijelkaar (€ 45 setje + € 8 btw + € 12 afhandeling) het instaleren is ellendig. Ik heb het nu werkend en ben er zeer tevreden over. het systeem kan zowat alle computers in de auto vinden en daar informatie overgeven. het kan ook voorkeursinstellingen aanpassen. er zit een obd2 stekker en specifieke (oudere) BMW stekker bij.
- ///Monster
wat kan je allemaal met die Torque doen??von jot schreef:Voor Android toestellen heb je een mooie app; Torque. Daarvoor heb je een bluetooth OBD adaptertje nodig (€30,- Ebay). Is er in de Free- en paid (€ 3,60) versie.
- ///Monster
Waar te bestellen??ptrustfull schreef:ik heb gisteren de chinese Carsoft 6.5 ontvangen. dit is wat hardware en software die op een labtop (wat oudere en maximaal windows xp) werkt. het heeft bijelkaar (€ 45 setje + € 8 btw + € 12 afhandeling) het instaleren is ellendig. Ik heb het nu werkend en ben er zeer tevreden over. het systeem kan zowat alle computers in de auto vinden en daar informatie overgeven. het kan ook voorkeursinstellingen aanpassen. er zit een obd2 stekker en specifieke (oudere) BMW stekker bij.
Ik heb nog een extra obd-2 interface liggen voor de laptop / pc. Ik had er 1 besteld, maar 2 gekregen xD
5 euro?
5 euro?
Is hier iemand die aan jeweetwelsoftware kan komen voor een OBD2 interface ELM 327 USB?
Ik ben op zoek naar Nederlands talige software en het liefste voor de MAC, Windows mag ook natuurlijk.
Mag via PM.
Ik ben op zoek naar Nederlands talige software en het liefste voor de MAC, Windows mag ook natuurlijk.
Mag via PM.
-
Kun je inderdaad zoals ptrustfull zegt voorkeursinstellingen aanpassen met al deze software?
Ook bij de brandstof inspuiting/verbrandingswaardes? Ik heb namelijk een krukassensor die op 2 cilinders niet de juiste waardes verstrekt. De bmw dealer geeft een waslijst op aan mogelijke problemen maar zelf verwacht ik dat de storing komt door niet de juiste overgang van benzine naar gas (te arm), waardoor hij een motorstoringslamje laat branden, totdat ik hem uitzet en opnieuw start.
Ook bij de brandstof inspuiting/verbrandingswaardes? Ik heb namelijk een krukassensor die op 2 cilinders niet de juiste waardes verstrekt. De bmw dealer geeft een waslijst op aan mogelijke problemen maar zelf verwacht ik dat de storing komt door niet de juiste overgang van benzine naar gas (te arm), waardoor hij een motorstoringslamje laat branden, totdat ik hem uitzet en opnieuw start.
Ik heb inmiddels ook de Autel MaxiScan Ms509 binnen. Ik krijg alleen de software niet op mijn PC (Mac en Windows 7). Installatie wordt onderbroken. Het product is overigens niet in Nederland gekocht maar komt uit het buitenand. Wie kan mij de Autel Maxilink Software doen toekomen?
Gr, Renier
Gr, Renier
- albert318i
heb hier nog wel een 1 voor carsoft 6.5 liggen,inc obd1 en obd2 stekker plus carsoft.
compleet voor 30 euro
compleet voor 30 euro