Airco niet koud na bijvullen/onderhoudsbeurt
Re: Airco niet koud na bijvullen/onderhoudsbeurt
Heb je al de werking van de elektromagnetische koppeling zelf getest?
Hoe wij dat vaak doen is de stekker van de pomp afhalen en er dan zelf een 12v spanning opzetten, dan zou de koppeling zich moeten vast grijpen aan de airco pomp, doet deze dat niet dan is de koppeling kapot of de speling te groot.
Groet
Hoe wij dat vaak doen is de stekker van de pomp afhalen en er dan zelf een 12v spanning opzetten, dan zou de koppeling zich moeten vast grijpen aan de airco pomp, doet deze dat niet dan is de koppeling kapot of de speling te groot.
Groet
Dat is inderdaad de volgende stap die ik ga doen en ik vermoed dat dit waarschijnlijk de dader wel zal zijn.
Als ik goed geinformeerd ben bestaat er ook een revisiesetje voor de elektromagnetische koppeling.
Als ik goed geinformeerd ben bestaat er ook een revisiesetje voor de elektromagnetische koppeling.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Als goed is bestaan er inderdaad revisie setjes. Mijn ervaring is alleen wel dat het inruilen van je pomp bij een aircopomp revisie bedrijf voor een gereviseerde makkelijker te doen is (prijs technische) aangezien het toch wel met enige kennis in elkaar gezet moet worden.
heb je ook al gemeten of de airco pomp wordt aangestuurd?(stroom)
Groet
heb je ook al gemeten of de airco pomp wordt aangestuurd?(stroom)
Groet
- Ripley-BMW
Hoi,
Heb sinds kort een E46 Touring met airco problemen, tijdens de warmtegolf van vorige week kwam ik erachter dat deze niet koelde. Ben ermee naar Aircohelper geweest (zit in Bunschoten).
Die stelde het volgende vast: kapotte magneetspoel, waarschijnlijk is de compressor nog intact.
Dat onderdeel moest 'ie bestellen, morgen ga ik er weer heen.
Als die vervangen is (tevens nieuw droger-filter), wordt het systeem gespoeld en zou het goed moeten zijn.
Laat me even weten als je probleem opgelost is. Morgen zal ik mijn resultaat posten.
Groeten en succes,
Ripley
Heb sinds kort een E46 Touring met airco problemen, tijdens de warmtegolf van vorige week kwam ik erachter dat deze niet koelde. Ben ermee naar Aircohelper geweest (zit in Bunschoten).
Die stelde het volgende vast: kapotte magneetspoel, waarschijnlijk is de compressor nog intact.
Dat onderdeel moest 'ie bestellen, morgen ga ik er weer heen.
Als die vervangen is (tevens nieuw droger-filter), wordt het systeem gespoeld en zou het goed moeten zijn.
Laat me even weten als je probleem opgelost is. Morgen zal ik mijn resultaat posten.
Groeten en succes,
Ripley
BMW E36 316i (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E46 318i Touring (exit)
BMW E34 535i (exit)
Heb nog steeds geen tijd gehad om erna te laten kijken! Sowieso geen tijd gehad on überhaupt iets aan de auto te doen laatste tijd, volgende maand eerst APK keuring daarna eens airco laten checken.
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
- Ripley-BMW
Hoi Peter,bmwpeter schreef:Hieronder nog een foto van de C110-scantool:
Ik denk erover na om ook die C110 te kopen.
Ben je tevreden over de werking en hoeveel systemen de scanner kan diagnosticeren?
Of had je nu een andere gekocht?
Waar heb je 'm gekocht en wat betaalde je ervoor?
Groeten,
Ripley
BMW E36 316i (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E34 535i (exit)
- Ripley-BMW
Update over mijn bezoek aan Aircohelper (Bunschoten);
Afgelopen woensdag ben ik naar Bunschoten gereden.
Sander Westra, de eigenaar en monteur, had het erg druk maar heeft geen moeite gespaard om mijn airco werkende te krijgen. Hij had bij mijn eerste bezoek een magneetspoel en droger/filter besteld bij BMW.
Die laatste was afgelopen woensdag nog niet binnen, maar die magneetspoel heeft hij gemonteerd, daarna het systeem gecheckt en met R134 aangevuld. Airco werkte toen goed, koelde uitstekend , maar 2 dagen later werkte deze niet meer ...
Heb contact met hem opgenomen en ik ga binnenkort weer langs, maar heb het momenteel te druk met werk.
To be continued...
Afgelopen woensdag ben ik naar Bunschoten gereden.
Sander Westra, de eigenaar en monteur, had het erg druk maar heeft geen moeite gespaard om mijn airco werkende te krijgen. Hij had bij mijn eerste bezoek een magneetspoel en droger/filter besteld bij BMW.
Die laatste was afgelopen woensdag nog niet binnen, maar die magneetspoel heeft hij gemonteerd, daarna het systeem gecheckt en met R134 aangevuld. Airco werkte toen goed, koelde uitstekend , maar 2 dagen later werkte deze niet meer ...
Heb contact met hem opgenomen en ik ga binnenkort weer langs, maar heb het momenteel te druk met werk.
To be continued...
BMW E36 316i (exit)
BMW E34 535i (exit)
BMW E34 535i (exit)
Hallo Dames en Heren,
ik heb het zelfde probleem als hier eerder is omschreven. (en ook op vele andere plekken op het forum). Pomp werkt, voor zover ik kan zien. Na inschakelen staat er spanning op. Hoe kan ik nu testen of de fan idd defect is?
- Auto starten, bij stilstand airco aan doen. Dan moet hij aanslaan?
- ea doormeten?
- Zekering, zoja welke (heb een compact uit 2003)
Heb de pomp al vervangen, dacht dat daar het probleem lag namelijk. Maar blijkbaar niet. Mocht de ventilator defect zijn, welke heb ik dan nodig? (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=03_1941 artikelnr 17117561757??)
Groeten Edwin
ik heb het zelfde probleem als hier eerder is omschreven. (en ook op vele andere plekken op het forum). Pomp werkt, voor zover ik kan zien. Na inschakelen staat er spanning op. Hoe kan ik nu testen of de fan idd defect is?
- Auto starten, bij stilstand airco aan doen. Dan moet hij aanslaan?
- ea doormeten?
- Zekering, zoja welke (heb een compact uit 2003)
Heb de pomp al vervangen, dacht dat daar het probleem lag namelijk. Maar blijkbaar niet. Mocht de ventilator defect zijn, welke heb ik dan nodig? (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=03_1941 artikelnr 17117561757??)
Groeten Edwin