BMW 330i Sedan
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT:
Ik neig zelf ook meer naar de standaart bumper, de M-Tech bumpers vind ikzelf persoonlijk dan weer niks.
We hebben nog ff de tijd voordat ie gespoten wordt dus nog ff tijd om te kijken wat het mooiste is.
We hebben nog ff de tijd voordat ie gespoten wordt dus nog ff tijd om te kijken wat het mooiste is.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT:
Voorbumper is nog steeds niet gekozen, maar als er een andere opkomt gaat dit waarschijnlijk toch een M-tech II worden. Toch net wat dikker dan de stock bumper. M3 of CSL bumper is leuk, maar toch vind ik dit dan weer niet kloppen op een non-M3 E46.
Verder zijn vorige week de bumpstops voor de achterste schokdempers binnen gekomen, en hopelijk gaat dat het aanlopen oplossen. Ook de beide wielkasten nog ff bijwerken met de roller zodat ze aan beide zeiden exact hetzelfde zijn.
De auto rijdt nog super! de lambda storing is nog een paar keer terug gekomen maar de laatste keer was 2 weken geleden, dus binnenkort nog ff het inlaat traject nakijken aangezien deze ook weer fluit dus waarschijnlijk zuigt ie toch weer ergens valse lucht aan.
Olie verbruik is sinds de motor eruit is geweest HEEL STERK gedaald, en verbruikt eigenlijk vrijwel niks meer, ook is sinds het lichtere vliegwiel erop zit de auto een stuk zuiniger geworden, eerst moesten we ons best doen om 700km op een tank te halen en met heel veel moeite deed je 850 (constant 90 op de snelweg)
700km op een tank is nu normaal en als je lekker rustig op de snelweg toert met 120 op de CC dan haal je de 850 op een tank.
Bak olie moet wel nog steeds ververst worden aangezien de bak rammelt bij stationair lopen als de bak olie warm wordt.
Ook heb ik iets gelezen over het afstellen van een "self adjusting clutch", De gripforce set die ik eronder heb is ook self adjusting zoals de standaart BMW set, maar die kun je dus blijkbaar wel afstellen met een speciaal apparaat waardoor je het moment van aangrijpen kunt bepalen, dus daar ga ik me nog ff in verdiepen.
Verder zijn vorige week de bumpstops voor de achterste schokdempers binnen gekomen, en hopelijk gaat dat het aanlopen oplossen. Ook de beide wielkasten nog ff bijwerken met de roller zodat ze aan beide zeiden exact hetzelfde zijn.
De auto rijdt nog super! de lambda storing is nog een paar keer terug gekomen maar de laatste keer was 2 weken geleden, dus binnenkort nog ff het inlaat traject nakijken aangezien deze ook weer fluit dus waarschijnlijk zuigt ie toch weer ergens valse lucht aan.
Olie verbruik is sinds de motor eruit is geweest HEEL STERK gedaald, en verbruikt eigenlijk vrijwel niks meer, ook is sinds het lichtere vliegwiel erop zit de auto een stuk zuiniger geworden, eerst moesten we ons best doen om 700km op een tank te halen en met heel veel moeite deed je 850 (constant 90 op de snelweg)
700km op een tank is nu normaal en als je lekker rustig op de snelweg toert met 120 op de CC dan haal je de 850 op een tank.
Bak olie moet wel nog steeds ververst worden aangezien de bak rammelt bij stationair lopen als de bak olie warm wordt.
Ook heb ik iets gelezen over het afstellen van een "self adjusting clutch", De gripforce set die ik eronder heb is ook self adjusting zoals de standaart BMW set, maar die kun je dus blijkbaar wel afstellen met een speciaal apparaat waardoor je het moment van aangrijpen kunt bepalen, dus daar ga ik me nog ff in verdiepen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT:
Je mening is snel veranderd in twee weken, wat betreft een voorbumper uitkiezen.
Hoe bevalt het met de airco op de warme dagen?
Hoe bevalt het met de airco op de warme dagen?
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT:
Rijden met de ramen open is heerlijk
En wat de voorbumper betreft, klopt. Ben heel wat foto's gaan kijken met verschillende voorbumpers en in sommige gevallen zag een m-tech bumper er toch behoorlijk dik uit, dan wel zonder kentekenplaat en met een auto die compleet zwart is. dus normaal gewoon met de plaat rijden en op meetings de plaat eraf dan lijkt z'n m-tech toch best wel mooi.
En wat de voorbumper betreft, klopt. Ben heel wat foto's gaan kijken met verschillende voorbumpers en in sommige gevallen zag een m-tech bumper er toch behoorlijk dik uit, dan wel zonder kentekenplaat en met een auto die compleet zwart is. dus normaal gewoon met de plaat rijden en op meetings de plaat eraf dan lijkt z'n m-tech toch best wel mooi.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT:
Zo weer een lekker daggie geklust.
Bak olie is vervangen voor dikkere race olie, gear chatter is weg! (ofja, het is er nog wel, maar dat hoor je alleen als je onder de auto ligt . Blijft je toch houden met het lichtere vliegwiel, maar je hoort het niet meer als je er naast staat!
En dan de achterwiel ophanging, bumpstops gemonteerd, de veren die bij de schroefset zaten er weer onder, en de auto achter nog een dikke centimeter laten zakken, wielkasten nog flink gerold..
Resultaat? TOP! je moet echt moeite doen wiel je de banden aan laten lopen, en door de bumpstops is de auto achter flink stuk stugger geworden, als je de drempel afrijd dan veert ie meteen weer terug. Daarnaast is ook de wegligging er weer flink op vooruit gegaan, aangezien de auto eerst behoorlijk voorover stond, maar nu staat ie mooi level!
Paar crappy iPhone fototjes:
Bak olie is vervangen voor dikkere race olie, gear chatter is weg! (ofja, het is er nog wel, maar dat hoor je alleen als je onder de auto ligt . Blijft je toch houden met het lichtere vliegwiel, maar je hoort het niet meer als je er naast staat!
En dan de achterwiel ophanging, bumpstops gemonteerd, de veren die bij de schroefset zaten er weer onder, en de auto achter nog een dikke centimeter laten zakken, wielkasten nog flink gerold..
Resultaat? TOP! je moet echt moeite doen wiel je de banden aan laten lopen, en door de bumpstops is de auto achter flink stuk stugger geworden, als je de drempel afrijd dan veert ie meteen weer terug. Daarnaast is ook de wegligging er weer flink op vooruit gegaan, aangezien de auto eerst behoorlijk voorover stond, maar nu staat ie mooi level!
Paar crappy iPhone fototjes:
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Staat er mooi bij, maar ik denk toch dat hij achter te ver gezakt is, voor heb je nog ene kleine wheelgap, en achter is de kast over de band heen. klopt niet helemaal imo, net of je de koffer volgeladen hebt
Oja, haal in godsnaam die sticker van dat k*t merk van je auto af
Oja, haal in godsnaam die sticker van dat k*t merk van je auto af
Before: E46 330i sedan individual
Current: E83 X3 3.0si M-Sport
Current: E83 X3 3.0si M-Sport
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Hij staat inmiddels alweer een half centimetertje omhoog achter, staat net iets beter, en loopt nog net iets minder aan nu.
En die stickers blijven mooi zitten!
En die stickers blijven mooi zitten!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
dutchie staat geweldig die verlaging man top
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Thanks! nog ff een fototje van hoe die nu staat achter:
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Netjes! al vond ik dat "scheef hangen" niet zo erg, BMW spatborden zijn eenmaal ongelijk en het wiel achter hoort bij een goede horizontale ligging iets meer in het spatbord te liggen! Maar dat is natuurlijk ieder zn smaak, dit is ook mooi!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Ja hij staat nu nog wel een beetje voorover, maar dat blijf je houden.
Eerst was het alleen gewoon teveel in mijn ogen, het leek net een dragster haha
ook maakt het toch nog wel een behoorlijk verschil qua wegligging, grip achter is flink toegenomen, maar dat komt ook vooral omdat ie achter nu flink wat meer camber heeft.
Nu toch nog de wielkasten ff verder rollen binnenkort, loopt nu aan bij de achterdeuren zeg maar, dat stukje is nog niet gerold.
Nu toch weer helaas het motor management lampje wat weer brand, maar ik heb ook gezien dat er bij de inlaat een buisje zit waar een slangetje aanhoort, maar dat slangetje is nergens te vinden (waarschijnlijk verdwenen toen het blok eruit is geweest). zal morgen ff fototje maken, misschien dat jullie weten wat daar hoort te zitten. Ik denk dat ie daardoor valse lucht aanzuigt en daardoor dus die lambda problemen komen.
Eerst was het alleen gewoon teveel in mijn ogen, het leek net een dragster haha
ook maakt het toch nog wel een behoorlijk verschil qua wegligging, grip achter is flink toegenomen, maar dat komt ook vooral omdat ie achter nu flink wat meer camber heeft.
Nu toch nog de wielkasten ff verder rollen binnenkort, loopt nu aan bij de achterdeuren zeg maar, dat stukje is nog niet gerold.
Nu toch weer helaas het motor management lampje wat weer brand, maar ik heb ook gezien dat er bij de inlaat een buisje zit waar een slangetje aanhoort, maar dat slangetje is nergens te vinden (waarschijnlijk verdwenen toen het blok eruit is geweest). zal morgen ff fototje maken, misschien dat jullie weten wat daar hoort te zitten. Ik denk dat ie daardoor valse lucht aanzuigt en daardoor dus die lambda problemen komen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
jij blijft ook lekker bezig kerel
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Misschien toch beter geweest om het blok in de auto te laten zitten?
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Sleuteldagie, weer iets omla
Nee joh, zeker niet!
Ben allang blij dat dit het enige probleem is aangezien er zat info hierover te vinden is.
Ben allang blij dat dit het enige probleem is aangezien er zat info hierover te vinden is.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
-
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact