olieverbruik erg hoog
Re: olieverbruik erg hoog
Ik heb ook een probleem met de term "uit programmeren van de EGR" ? Wat bedoelt men hiermee ? Gewoon de foutcode weg ?
Ofwel het gehele management herschreven wat ik moelijk kan geloven. Kortom ik vind het een nogal vage omschrijving.
Voordat ik dit zou laten doen wil ik juist weten wat dit inhoud, alleen betwijfel ik of je dit ergens gaat teweten komen.
Ofwel het gehele management herschreven wat ik moelijk kan geloven. Kortom ik vind het een nogal vage omschrijving.
Voordat ik dit zou laten doen wil ik juist weten wat dit inhoud, alleen betwijfel ik of je dit ergens gaat teweten komen.
525d E61 2007 pre-LCI
Er uit programmeren is denk ik gewoon het hele Egr-verhaal overslaan of negeren in de DDE.
Maar waar ik dan mee zit: Als de Egr er uit is, hoe het gaat het dan met je partikel filter? Zit die dan niet steeds verstopt?
Maar waar ik dan mee zit: Als de Egr er uit is, hoe het gaat het dan met je partikel filter? Zit die dan niet steeds verstopt?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
De EGR 'uit programmeren' betekent gewoon dat je in het motormanagement de EGR uitschakelt, oftewel nooit meer open laat gaan. Dit kan ook weer ongedaan worden gemaakt.
Knakkel - Waarom zou je DPF verstopt raken bij uitschakelen van de EGR? Je EGR zorgt niet voor minder roet, slechts voor minder NOx...
Een verstopte EGR kan wel voor méér roet zorgen...
Knakkel - Waarom zou je DPF verstopt raken bij uitschakelen van de EGR? Je EGR zorgt niet voor minder roet, slechts voor minder NOx...
Een verstopte EGR kan wel voor méér roet zorgen...
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
Mijn 525i E61 2005 (225.000 km) had ook een hoog olie verbruik (1ltr/1000km).
Carter ventilatie door de garage laten vervangen.
Resultaat: Geen merkbaar olieverbruik meer.
Carter ventilatie door de garage laten vervangen.
Resultaat: Geen merkbaar olieverbruik meer.
De vooruitgang voert ons steeds verder van huis.
BMW 525i Touring (E61), 2005
BMW 528i Touring (F11), 2015
BMW 525i Touring (E61), 2005
BMW 528i Touring (F11), 2015
-
Beste Sjoerd,
Jij schrijft: Is nog een middel toegevoegd van Forte die de boel weer los kan maken mbt zuigerveren, kleplichters e.d.
Weet jij toevallig welk type van Forte is toegevoegd??
Jij schrijft: Is nog een middel toegevoegd van Forte die de boel weer los kan maken mbt zuigerveren, kleplichters e.d.
Weet jij toevallig welk type van Forte is toegevoegd??
Hi Martijn,
Ik denk dat de kans klein is dat je reactie van Sjoerd krijgt want de laatste keer dat hij op het forum was is meer dan 3jr geleden .
Laatst bezocht:
10 apr 2014, 20:55
Gr. Joost
Ik denk dat de kans klein is dat je reactie van Sjoerd krijgt want de laatste keer dat hij op het forum was is meer dan 3jr geleden .
Laatst bezocht:
10 apr 2014, 20:55
Gr. Joost
-
Oke Joost,
Thanx
Thanx
-
Ben er inmiddels al achter:
Is Forte motor flush.
Voor een olie/filter wissel toevoegen aan de bestaande olie, en vervolgens 60 minuten laten lopen op 1500 rpm, met tussenpozen van enkele minuten op 3500 rpm.
Daarna olie EN filter vervangen.
Is Forte motor flush.
Voor een olie/filter wissel toevoegen aan de bestaande olie, en vervolgens 60 minuten laten lopen op 1500 rpm, met tussenpozen van enkele minuten op 3500 rpm.
Daarna olie EN filter vervangen.