Programming for dummies

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
emielvd

Re: Programming for dummies

Bericht door emielvd » 10 okt 2013, 21:58

Ik heb net met gk5 gekeken om INPA aan de gang te krijgen, maar waren niet succesvol :nee: Blijf de foutmelding IFH-0009 houden, geen communicatie. Mogelijk ligt dat aan de kabel. Iemand in de buurt van Rotterdam een kabel te proberen die het mogelijk wel doet? Om zeker te weten of het wel/niet aan de kabel ligt...

KMS

Bericht door KMS » 11 okt 2013, 16:07

Ik vraag mij af: Indien je iets geprogrammeerd hebt, "zien" ze dat dan bij de dealer? Indien ja, gaat dat iets van problemen geven bij onderhoudsbeurten, reparaties oid.? Maken ze geprogrammeerde zaken dan ook ongedaan?

KMS

Bericht door KMS » 11 okt 2013, 16:08

En met "zien" bedoel ik, als je hem laat uitlezen ofzo. ;-)

DSport

Bericht door DSport » 12 okt 2013, 09:08

emielvd schreef:Iemand in de buurt van Rotterdam een kabel te proberen die het mogelijk wel doet? Om zeker te weten of het wel/niet aan de kabel ligt...
wel in Den Haag! ;)

DSport

Bericht door DSport » 12 okt 2013, 09:12

KMS schreef:Ik vraag mij af: Indien je iets geprogrammeerd hebt, "zien" ze dat dan bij de dealer? Indien ja, gaat dat iets van problemen geven bij onderhoudsbeurten, reparaties oid.? Maken ze geprogrammeerde zaken dan ook ongedaan?
programmeren d.w.z. persoonlijke instellingen wijzigen mag gewoon hoor, doen ze bij de dealer ook voor je.
als ze status resetten of bijv. nieuwe software laden dan zouden al je instellingen verloren kunnen gaan - ook die dealer voorheen gedaan heeft - dat wel.
dus ff noteren wat is aangepast.

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 12 okt 2013, 16:18

emielvd schreef:Ik heb net met gk5 gekeken om INPA aan de gang te krijgen, maar waren niet succesvol :nee: Blijf de foutmelding IFH-0009 houden, geen communicatie. Mogelijk ligt dat aan de kabel. Iemand in de buurt van Rotterdam een kabel te proberen die het mogelijk wel doet? Om zeker te weten of het wel/niet aan de kabel ligt...
Zoetermeer :duimen:
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

KMS

Bericht door KMS » 12 okt 2013, 16:46

DSport schreef: programmeren d.w.z. persoonlijke instellingen wijzigen mag gewoon hoor, doen ze bij de dealer ook voor je.
als ze status resetten of bijv. nieuwe software laden dan zouden al je instellingen verloren kunnen gaan - ook die dealer voorheen gedaan heeft - dat wel.
dus ff noteren wat is aangepast.
Ok bedankt. Ik was aan het denken aan dingen zoals ipod interface etc. :)

renaixsence

Bericht door renaixsence » 25 okt 2013, 07:10

Ik rij met een E61 van 03/2010 en ben op zoek naar de juiste kabel om ook wat peroonlijke instelling te veranderen. Ik heb al wat zitten zoeken op aliexpress.com maar zie door het bos de kabels niet meer :s . Via chat (op de site) krijg ik steeds andere antwoorden als ik vraag of de kabel geschikt is voor mijn wagen. Er wordt veel gesproken over wagens "tot 2008" maar niet "tot 2010". Kan iemand mij helpen en zeggen welke kabel ik best koop om te gebruiken met mijn wagen (spiegels laten dichtklappen bij het sluiten, bochtverlichting activeren, .....).

Is deze geschikt ? : http://www.aliexpress.com/item/2013-Fre ... 38097.html

Alvast bedankt. :duimen:

renaixsence

Bericht door renaixsence » 25 okt 2013, 11:35

Is het mogelijk om RDS-text te activeren. Ik reed vroeger met een eenvoudige C5 en daar had ik standaard bij de zender ook de uitvoerder en de titel van het liedje maar bij mijn BMW's kan ik deze niet vinden en heb daar eigenlijk tot op vandaag nooit bij stilgestaan dat het misschien via "programming" wel mogelijk is.
(Ik heb NaviPro met harde schijf)

bellatorfortis

Bericht door bellatorfortis » 25 okt 2013, 15:04

tja dat zal ik ook wel willen weten....
want mij werkt de rds ook niet zie je wel in ander onderwerp !!!!
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......

Lowkey

Bericht door Lowkey » 25 okt 2013, 17:19

In MASK tracefile:

RDS_AF_FUNKTION opties:

rds_aus
rds_ein_af_aus
rds_ein_af_automatisch
rds_ein_af_manuell
wert_01

i.g.v. CCC/CAPPL daar eens kijken lijkt me dat daar hetzelfde zit.

Edit: heb het even getest en met rds_aus heb je inderdaad geen rds optie meer in het menu (snel weer teruggezet naar rds_af_automatisch dus! ;) )
F10 N57N

renaixsence

Bericht door renaixsence » 26 okt 2013, 06:30

Ik heb wel RDS functie maar is het mogelijk om de titel en de uitvoerder van een liedje te zien (of andere RDSText ???).
Dat is eigenlijk mijn vraag.

Lowkey

Bericht door Lowkey » 26 okt 2013, 15:10

Die RDS tekst scrollt gewoon onderlangs in je display in Idrive hoofdmenu met kleine lettertjes
F10 N57N

renaixsence

Bericht door renaixsence » 27 okt 2013, 08:54

Kheb net eens gekeken, niets te zien. RDS, REG en TP aangezet maar enkel de naam van het station is te zien maar geen RDStext met bijvoorbeeld titel en uitvoerder van het liedje.

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 27 okt 2013, 14:42

renaixsence schreef:Kheb net eens gekeken, niets te zien. RDS, REG en TP aangezet maar enkel de naam van het station is te zien maar geen RDStext met bijvoorbeeld titel en uitvoerder van het liedje.
RDS word ook niet constant uitgezonden he. Ik heb dit ook met mijn Onkyo in de woon kamer. RDS staat aan maar niet altijd is er wat te zien.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”