E46 Vermogenverlies en shokt
E46 Vermogenverlies en shokt
Beste allemaal,
Ik ben in het bezit van een E46 Coupe 318ci bouwjaar 2002 met het n42 blok.
Sinds ik deze auto heb gekocht heb ik al veel problemen gehad en veel onderdelen vervangen.
Ik heb veel vermogen verlies met name in de lagere toeren tot de 3000. Koppel voelt alsof ik een renault twingo rijd. De auto trilt ook hevig stationair. Het EML en Motorlampje brand ook 9 van de 10 keer als ik weg rijd.
Ook heb ik gemerkt dat als ik de Luchtmassameter stekker los trekt MEER vermogen heb dan aangekoppeld. Dit vind ik vreemd omdat ze zeggen dat juist zonder LMM je vermogenverlies hebt.
Vervangende onderdelen motorisch:
Luchtmassameter ( Pierburg )
Kleppendekselpakking ( BMW )
Vanos rubbers ( BMW )
Luchtfilter ( Bosch )
Brandstoffilter ( Mann filter )
Oliefilter ( Mann filter )
Bougies ( Beru )
Bobines ( Bosch )
Gasklep heb ik ook gereinigd.
Ik zou niet weten waar het verder aan ligt. Zo vaak de auto laten uitlezen maar zonder resultaat.
Ik heb ook het vermoeden dat de motor veel te heet word.
Zou iemand mij verder kunnen helpen ?
Ik ben in het bezit van een E46 Coupe 318ci bouwjaar 2002 met het n42 blok.
Sinds ik deze auto heb gekocht heb ik al veel problemen gehad en veel onderdelen vervangen.
Ik heb veel vermogen verlies met name in de lagere toeren tot de 3000. Koppel voelt alsof ik een renault twingo rijd. De auto trilt ook hevig stationair. Het EML en Motorlampje brand ook 9 van de 10 keer als ik weg rijd.
Ook heb ik gemerkt dat als ik de Luchtmassameter stekker los trekt MEER vermogen heb dan aangekoppeld. Dit vind ik vreemd omdat ze zeggen dat juist zonder LMM je vermogenverlies hebt.
Vervangende onderdelen motorisch:
Luchtmassameter ( Pierburg )
Kleppendekselpakking ( BMW )
Vanos rubbers ( BMW )
Luchtfilter ( Bosch )
Brandstoffilter ( Mann filter )
Oliefilter ( Mann filter )
Bougies ( Beru )
Bobines ( Bosch )
Gasklep heb ik ook gereinigd.
Ik zou niet weten waar het verder aan ligt. Zo vaak de auto laten uitlezen maar zonder resultaat.
Ik heb ook het vermoeden dat de motor veel te heet word.
Zou iemand mij verder kunnen helpen ?
# E46 318CI M-Pakket
# E60 525i
# E60 525i
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Beste,
Het is zo dat men zich eerst netjes voorstelt hier op het forum in het daarvoor bestemde gedeelte.
Zou je dit alsnog willen doen?
E36 M-Style
Bimmerportal team
Het is zo dat men zich eerst netjes voorstelt hier op het forum in het daarvoor bestemde gedeelte.
Zou je dit alsnog willen doen?
E36 M-Style
Bimmerportal team
///M-power
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 19:02
- Locatie: kontich
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Heb je de bekabeling van de lmm al eens door gemeten
heb eens op een opleiding ook zoon verhaal gehoord ook meter vervangen
maar nog niets uiteindelijk een breuk in 1van de kabels
deze gerepareerd en probleem opgelost
mvg jannick 666
heb eens op een opleiding ook zoon verhaal gehoord ook meter vervangen
maar nog niets uiteindelijk een breuk in 1van de kabels
deze gerepareerd en probleem opgelost
mvg jannick 666
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Riekt naar veel valse lucht. Dus alle luchtslangen bekijken. Ook je inlaattraject en pakking.
Vergeet het luchtfilterhuis niet.
Je motor wordt te heet? Geeft de meter dit aan? Koelvloeistof op peil? Geen oliesporen in je kvs?
De pierburg even parkeren en terug naar de bosch of siemens lmm.
Vergeet het luchtfilterhuis niet.
Je motor wordt te heet? Geeft de meter dit aan? Koelvloeistof op peil? Geen oliesporen in je kvs?
De pierburg even parkeren en terug naar de bosch of siemens lmm.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Pierburg schijnt inderdaad niet goed te zijn. Een vriend van mij heeft ook zoon LMM maar schoot er ook niks mee op.
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Hoe kan ik testen of mijn motor valse lucht probleem heeft en waar moet ik kijken. In het luchtfilterhuis zat een gat, die is gedicht. De meter geeft dit niet aan, maar je kan je hand niet op het blok leggen na een kwartiertje rijden.
Koelvloeistof is op pijl. Kvs is koelvloeistofsensor?? Waar zit die en hoe kan ik die reinigen.
Ik heb verhalen gehoord dat de pierburg wel goed is maar dat die opnieuw ingeleerd of gereset moet worden. KLopt dit ?
Koelvloeistof is op pijl. Kvs is koelvloeistofsensor?? Waar zit die en hoe kan ik die reinigen.
Ik heb verhalen gehoord dat de pierburg wel goed is maar dat die opnieuw ingeleerd of gereset moet worden. KLopt dit ?
# E46 318CI M-Pakket
# E60 525i
# E60 525i
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Luchtlekkages opsporen met een lamp en een paar goede ogen.
kvs=koelvloeistof.
Of pierburgs dit nodig hebben weet ik niet. Nu werk hij niet.
En of je blok te heet wordt of niet is van hieruit niet te bepalen. Daar is je temp meter
voor en die doet niet raar. Dat de motor nu meer hitte produceert komt door een slechte
verbranding. Zolang je visco of elektrische ventilator blijft werken als hij te heet wordt is er koeltechnisch
nu niks aan de hand. Je hebt geen kvs wissel gedaan en daarna slecht ontlucht?
kvs=koelvloeistof.
Of pierburgs dit nodig hebben weet ik niet. Nu werk hij niet.
En of je blok te heet wordt of niet is van hieruit niet te bepalen. Daar is je temp meter
voor en die doet niet raar. Dat de motor nu meer hitte produceert komt door een slechte
verbranding. Zolang je visco of elektrische ventilator blijft werken als hij te heet wordt is er koeltechnisch
nu niks aan de hand. Je hebt geen kvs wissel gedaan en daarna slecht ontlucht?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- wortelknager
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:24
- Locatie: Hoogeveen
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Luchtlekkage is makkelijk op te sporen door de motor stationair te laten lopen
en dan remmen reiniger op alle slangen en luchtleidingen spuiten.
Wanneer er een lekkage is zal het toerental plotseling toenemen.
en dan remmen reiniger op alle slangen en luchtleidingen spuiten.
Wanneer er een lekkage is zal het toerental plotseling toenemen.
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Mijn radiator was lek toen ik de auto kocht. De auto maakte toen uitzichzelf toeren en begon te roken. Heb een nieuwe radiator erin gezet van aluminium van het merk Nissens. De garage heeft toen wel ontlucht enz.
Ik heb met remmenreiniger overal gespoten maar de auto maakte geen toeren. Ik heb wel een luchtslang gevonden vlakbij mijn gasklep en LMM. Slangetje aangekoppeld en de auto rijd een stukken beter nu. Hij shockt niet meer tijdens het schakelen en stationair. Toch blijf het koppel onder de 3000 weg. Kan de KVS sensor voor vermogenverlies zorgen??
Ik heb met remmenreiniger overal gespoten maar de auto maakte geen toeren. Ik heb wel een luchtslang gevonden vlakbij mijn gasklep en LMM. Slangetje aangekoppeld en de auto rijd een stukken beter nu. Hij shockt niet meer tijdens het schakelen en stationair. Toch blijf het koppel onder de 3000 weg. Kan de KVS sensor voor vermogenverlies zorgen??
# E46 318CI M-Pakket
# E60 525i
# E60 525i
- albert318i
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21 jan 2011, 16:36
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Echt veel Koppel heft een 318 niet,heb je hem al aan de computer gehad?en anders kijk ff naar de nokkenas sensors.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Bedankt. Ik merk aan de auto van mijn opa die heeft ook een 318 maar daar voel je meer koppel. Moet wel zeggen dat hij geen breedset en geen woofer heeft. Dat is toch een behoorlijk gewicht. Kan dit het probleem zijn ?
Vanos ringen en kleppendekselpakking heb ik pas vernieuwd. Enige logische wat overblijft voor mij is dan:
-KVS sensor
-Nokkenassensor
-LMM opnieuw inleren
-stappenmotor reinigen
-(Valvetronic slecht of de veren zijn beschadigd)
De auto is al uitgelezen maar daar word ik ook niet wijzer van. Hij gaf aan dat het mengsel te rijk of onrijk was ongeveer 2 maanden geleden. Vorige week kwamen er weinig foutmeldingen uit. Alleen mijn airbag die foutmelding geeft.
Vanos ringen en kleppendekselpakking heb ik pas vernieuwd. Enige logische wat overblijft voor mij is dan:
-KVS sensor
-Nokkenassensor
-LMM opnieuw inleren
-stappenmotor reinigen
-(Valvetronic slecht of de veren zijn beschadigd)
De auto is al uitgelezen maar daar word ik ook niet wijzer van. Hij gaf aan dat het mengsel te rijk of onrijk was ongeveer 2 maanden geleden. Vorige week kwamen er weinig foutmeldingen uit. Alleen mijn airbag die foutmelding geeft.
# E46 318CI M-Pakket
# E60 525i
# E60 525i
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 okt 2013, 19:20
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Airbag is gemakkelijk op te lossen d.m.v. de weerstandjes & diode truck (bijrijders airbag).
Kijk eens hier:
viewtopic.php?f=33&t=35683&p=491551#p491551
Daar heb ik ook wat foto's van de luchtinlaatslang van mijn E46 328Ci die gescheurd is, je ziet het niet direct maar hij zit er wel...
Kijk eens hier:
viewtopic.php?f=33&t=35683&p=491551#p491551
Daar heb ik ook wat foto's van de luchtinlaatslang van mijn E46 328Ci die gescheurd is, je ziet het niet direct maar hij zit er wel...
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
Carterventilatie kan ook nog een rol spelen. N42 heeft juist op papier een aardig koppel, maar onder de 2000-2500 toeren gebeurt er echt weinig.. Hoor je wel een verschil in aanzuiggeluid als je half of volgas geeft? Kan ook zijn dat je valvetronic niet goed werkt.
Airbag even uitlezen; kunnen meerdere soorten storingen zijn (ik had laatst sleepring defect).
Airbag even uitlezen; kunnen meerdere soorten storingen zijn (ik had laatst sleepring defect).
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: E46 Vermogenverlies en shokt
vanos selenoids . de rubbertjes van de magneetventielen aan de voorkant van je blok, vervang ze ,maak de ventielen schoon.Ik heb beide ventielen vervangen, auto trekt beter dan voorheen ook een n42.succes.