318TDS "Tuning"

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
GielDB

318TDS "Tuning"

Bericht door GielDB » 17 jan 2012, 23:37

omdat ik een 318tds heb vroeg ik me toch af of je dit niet op een veilige manier kunt "tunen" ;)

een 318tds heeft 90 pk en 190 Nm koppel
aan de ene kant snel genoeg voor een beginnend chauffeur maar aan de andere kant trekt hij zo traag op vind ik :bah:

ik weet wel dat ik misschien een zwaarder model moest zoeken maar was al content met bmw en 90 pk en diesel :p (achteraf gezien dat dit minste pk had van de hele serie :P )

maar zijn er geen veilige en betaalbare manieren om mijn wagen iets sneller te laten optrekken, snelheid hoeft niet per se (180km/u is genoeg :driving: )

ik heb nog een powerbox liggen die me 20pk extra kan opleveren maar ze zeggen me dat ik hem maar voor de helft moet "opendraaien" (dat is dus 10pk) om geen schade te hebben aan men motor :gek:

wil natuurlijk niet dat men motor direct kapot is, heb nu 180xxx km op de teller staan en wil er nog veel mee doen, heb gehoord dat hij nog veel kan, die moteurtjes :duim:

iemand meer kennis van deze zaken, bedankt :amen:

hendrik_90

Re: 318TDS "Tuning"

Bericht door hendrik_90 » 13 jul 2012, 14:46

ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik vind mijn tds ook gewoon traag...

Knot

Bericht door Knot » 06 aug 2013, 09:34

Powerbox heb ik eens gehad op een opel 2.0dti van 100pk naar 120pk en 230nm naar 280nm. Zat duidelijk meer gasreactie en meer vermogen in (reactie was het belangrijkste) maar na verloop van tijd toch een hoop problemen gehad met brandstofpomp, inlaatspruitstuk etc.... niet de juiste manier van tuning.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 06 aug 2013, 14:19

Lees vaker slechte verhalen over Powerboxjes...

Wat ik geleerd heb is het beste om gewoon naar een Tuner gaan die terplekke je software afsteld, en hem op een bank kan zetten, zodat jij meteen op papier hebt staan wat de resultaten zijn! Zoek eens rond op het forum met de zoekfunctie! Er zijn meerdere topics met discussies over goede tuners! :)

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 06 aug 2013, 18:47

Idd... neem ajb GEEN powerbox!!

Het is heel moeilijk als "leek" een goede tuner te vinden, er zijn namelijk een hoop tuners die beloftes maken die eerder slecht dan goed zijn voor je auto.. De "marketing tuners" die roepen goed en goedkoop te zijn als bijv Tunex links laten liggen...

Ga ook geen tuners vergelijken op vermogen... Een goede tuner levert alleen maar maatwerk, en het is onmogelijk om vooraf aan te geven hoeveel PK en NM's je nu hebt en hoeveel je er gaat krijgen..
Een goede tuner tuned met respect voor het materiaal en kan dat pas beoordelen als hij je auto heeft gezien... Dan is hij ook niet in een uurtje klaar hoor..

Ik heb best veel auto's laten tunen en ik ben indertijd via het Audiforum bij Hartog Tuning in Alkmaar terecht gekomen, Pedro Hartogn kan werkelijk alles met auto's... Als een dealer er niet meer uitkomt gaan ze naar hem..
Mijn 535d wil ik binnenkort ook bij hem laten tunen.
Uiteraard zijn er meer goede!

Succes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”