BMW 330i Sedan
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
Zo, zondag is weer klusdag
Laatst eindelijk het probleem verholpen wat de motorstoring veroorzaakte, het slangetje van de uitlaat klep die naar de inlaatslang loopt was tijdens het verwijderen van het motorblok in mei niet terug geduwd, het slangetje nu afgedopt en foutcode is niet meer terug gekomen na 2 weken inlaat traject fluit nog steeds dus die moet ook nog afgedopt worden.
verder voor zondag:
- Definitief de wielkasten rollen en extra bumpstop toevoegen.
- inlaat traject
- voorste coilovers eronderuit, uit elkaar halen en schoonmaken.
- stuurinrichting nalopen ivm piepen en kraken tijdens het sturen
- rubbers van de draagarmen vervangen voor powerflex rubbers ivm wazig stuurgedrag.
- remmen ontluchten
- olie sensor nachecken.
binnenkort nog:
- wielen opnieuw spuiten.
- nieuwe emblemen
- neus spuiten
- misschien nieuw setje banden achter
- opzoek naar setje winterwielen met winterbanden (iemand die goedkoop iets 16" of 17" heeft liggen? liefst 17), en die in een leuk fel kleurtje spuiten
eind oktober gaat ie mee naar de nurburgring, weekendje Nurburgring Drift Cup, daarna gaan de Schmiedmann stickers eraf voordat je ze na het verwijderen nog ziet. dan misschien een kleinere op de achterruit monteren
Dan lekker wintertje rijden voordat we met de volgende fase van het project verder gaan
Laatst eindelijk het probleem verholpen wat de motorstoring veroorzaakte, het slangetje van de uitlaat klep die naar de inlaatslang loopt was tijdens het verwijderen van het motorblok in mei niet terug geduwd, het slangetje nu afgedopt en foutcode is niet meer terug gekomen na 2 weken inlaat traject fluit nog steeds dus die moet ook nog afgedopt worden.
verder voor zondag:
- Definitief de wielkasten rollen en extra bumpstop toevoegen.
- inlaat traject
- voorste coilovers eronderuit, uit elkaar halen en schoonmaken.
- stuurinrichting nalopen ivm piepen en kraken tijdens het sturen
- rubbers van de draagarmen vervangen voor powerflex rubbers ivm wazig stuurgedrag.
- remmen ontluchten
- olie sensor nachecken.
binnenkort nog:
- wielen opnieuw spuiten.
- nieuwe emblemen
- neus spuiten
- misschien nieuw setje banden achter
- opzoek naar setje winterwielen met winterbanden (iemand die goedkoop iets 16" of 17" heeft liggen? liefst 17), en die in een leuk fel kleurtje spuiten
eind oktober gaat ie mee naar de nurburgring, weekendje Nurburgring Drift Cup, daarna gaan de Schmiedmann stickers eraf voordat je ze na het verwijderen nog ziet. dan misschien een kleinere op de achterruit monteren
Dan lekker wintertje rijden voordat we met de volgende fase van het project verder gaan
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
Lekker lijstje...goed bezig...nog steeds
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
16 past idd niet. minimaal 17
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
Ik zou niet overgaan op powerflex. Ik heb laatst de draagarm rubber van achterkant(RTAB) vervangen voor powerflex, kraakt nu als de ziekte ondanks ik ze goed had ingesmeerd. Ik ga in ieder geval weer terug op OEM en geen powerflex meer.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
17 inch heb je nodig ivm de remmen inderdaad.
Heb nog een set styling 73 met zomerbanden liggen hier. Zijn overbodig geworden. Mocht je er wat mee willen doe een goed bod via PM. Eventueel ook nog een set stalen 17 inch wielen met winterbanden. Goede Conti's. Al hou ik die even liever apart voor de opvolger.
Maar voor de set styling 73 hoef ik niet de hoofdprijs.
Heb nog een set styling 73 met zomerbanden liggen hier. Zijn overbodig geworden. Mocht je er wat mee willen doe een goed bod via PM. Eventueel ook nog een set stalen 17 inch wielen met winterbanden. Goede Conti's. Al hou ik die even liever apart voor de opvolger.
Maar voor de set styling 73 hoef ik niet de hoofdprijs.
BMW E46 330i
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
Wel 17? Dacht dat 16 minimaal was. Dan ben ik dus op zoek naar 17"
Heb de powerflex bussen al een tijdje liggen. Ik ga ze gewoon proberen!
Heb de powerflex bussen al een tijdje liggen. Ik ga ze gewoon proberen!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: |
Vandaag weer ff geklust, achterwiel ophanging had vandaag prioriteit en dat bleek nodig te zijn..
Na het oprikken van de achterkant en de wielen eraf gehaald te hebben was de schokbreker rechtsachter helemaal vochting, schokbreker eronderuit gehaald en die was zo lek als een zeef, en dat na 8000km.. nu begrijp je dus ook waarom die Diederichs set zo goedkoop is .
Maargoed, gelukkig had ik de oude schokbrekers nog liggen, en blijken maar 1cm langer te zijn dan die van de schroefset. Mijn vraag is dus nog steeds, zijn dit originele E46 M3 schokbrekers? ze zijn van Sachs, ze zijn korter dan originele 330i schokbrekers lijkt me, en ze zijn zo stug als de t*ring.. De code die op de schokbrekers stonden heb ik ook nog opgezocht, en kom alleen "original M3" meerdere keren tegen.
Hier de Diederichs schokbreker, het induwen van de schokbreker was vergelijkbaar met het induwen van een fietspomp, duidelijk lek dus..
De vorige schokbrekers:
Ff geschuurd, geprimerd en opnieuw zwart gespoten:
Daarnaast de achterkant ook weer 8mm omhoog gezet, hij bleek dus meer aan te lopen dan we dachten..
Toen ff een stukje gaan rijden, en wat een verschil maakt dat zeg! waar de auto eerst echt op zijn kont bleef hangen gebeurt er achter nu vrij weinig, geen body roll, bijna niet inveren, en zo stug als een kart! zo moet het gewoon met een schroefset, en niet van die slappe fietspompjes..
Ook de koppeling ff getest, aangezien deze vaak bij stoplicht sprintjes bleef slippen.. oorzaak? DSC
samen met de 265's achter zorgde dat ervoor dat hij achter teveel grip heeft, en daardoor blijft ie op de koppeling slippen.
Nu zonder DSC getest, en werkt het zoals het moet 3000 toeren houden, clutch dump en vol gas! Filmpje!
EDIT: Filmpje dan maar als link: http://www.youtube.com/watch?v=egm7KRZGf5I
Na het oprikken van de achterkant en de wielen eraf gehaald te hebben was de schokbreker rechtsachter helemaal vochting, schokbreker eronderuit gehaald en die was zo lek als een zeef, en dat na 8000km.. nu begrijp je dus ook waarom die Diederichs set zo goedkoop is .
Maargoed, gelukkig had ik de oude schokbrekers nog liggen, en blijken maar 1cm langer te zijn dan die van de schroefset. Mijn vraag is dus nog steeds, zijn dit originele E46 M3 schokbrekers? ze zijn van Sachs, ze zijn korter dan originele 330i schokbrekers lijkt me, en ze zijn zo stug als de t*ring.. De code die op de schokbrekers stonden heb ik ook nog opgezocht, en kom alleen "original M3" meerdere keren tegen.
Hier de Diederichs schokbreker, het induwen van de schokbreker was vergelijkbaar met het induwen van een fietspomp, duidelijk lek dus..
De vorige schokbrekers:
Ff geschuurd, geprimerd en opnieuw zwart gespoten:
Daarnaast de achterkant ook weer 8mm omhoog gezet, hij bleek dus meer aan te lopen dan we dachten..
Toen ff een stukje gaan rijden, en wat een verschil maakt dat zeg! waar de auto eerst echt op zijn kont bleef hangen gebeurt er achter nu vrij weinig, geen body roll, bijna niet inveren, en zo stug als een kart! zo moet het gewoon met een schroefset, en niet van die slappe fietspompjes..
Ook de koppeling ff getest, aangezien deze vaak bij stoplicht sprintjes bleef slippen.. oorzaak? DSC
samen met de 265's achter zorgde dat ervoor dat hij achter teveel grip heeft, en daardoor blijft ie op de koppeling slippen.
Nu zonder DSC getest, en werkt het zoals het moet 3000 toeren houden, clutch dump en vol gas! Filmpje!
EDIT: Filmpje dan maar als link: http://www.youtube.com/watch?v=egm7KRZGf5I
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
Heb jij nog wel wielkasten over met al dat gerol?
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
Jahoor haha. het aanlopen is nu EINDELIJK verdwenen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
DSC heeft niks met een slippende koppeling te maken lijkt me ?
Als jij volgas weg rijd en dsc grijpt in, dan gooit ie het motor vermogen er gewoon af als de wielen gaan spinnen. lijkt me niet dat je koppeling daar wat mee van doen heeft.
En zoveel grip hebben je banden niet want je auto slipt gewoon weg met wegrijden op het filmpje, slipt je koppeling omdat ze te veel grip zouden hebben, dan zou dat niet gebeuren lijkt me
wel beter dat het aanlopen nu over is !
Als jij volgas weg rijd en dsc grijpt in, dan gooit ie het motor vermogen er gewoon af als de wielen gaan spinnen. lijkt me niet dat je koppeling daar wat mee van doen heeft.
En zoveel grip hebben je banden niet want je auto slipt gewoon weg met wegrijden op het filmpje, slipt je koppeling omdat ze te veel grip zouden hebben, dan zou dat niet gebeuren lijkt me
wel beter dat het aanlopen nu over is !
Before: E46 330i sedan individual
Current: E83 X3 3.0si M-Sport
Current: E83 X3 3.0si M-Sport
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
Ik snap het ook niet helemaal wat je daar zegt.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
Geen idee, enige wat ik kan vertellen is dat als ik een clutch dump doe met te DSC aan, dat dan deDSCmetfen igrijpt waardoor de koppeling nie direct an kan grijpen en dus meteen gaat slippen.
Volgens mij werkt de DSC ook dmv de wielen afzonderlijk af te remmen met de remmen zelf.
Enige wat ik kan vertelle is dat met de dsc aan de koppeling blijft slippen, en met de dsc uit he probleem verholpen isomdat ik dan wél wielspin heb, en met DSC aan niet.
Volgens mij werkt de DSC ook dmv de wielen afzonderlijk af te remmen met de remmen zelf.
Enige wat ik kan vertelle is dat met de dsc aan de koppeling blijft slippen, en met de dsc uit he probleem verholpen isomdat ik dan wél wielspin heb, en met DSC aan niet.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
Nog ff gecheckt, en DSC werkt inderdaad ook doormiddel van de remmen, wat het probleem dus veklaard:
"Using sensors and other electronics it can apply the brakes as needed, cut engine power and with Active Steering it can make small steering corrections to better keep the car under control."
Als de DSC bij het wegrijden het slippen van de banden tegen houdt, dan gaat hij dus op de koppeling slippen omdat deze dan niet meteen aan kan grijpen, en als een kevlar koppeling eenmaal slipt, blijft ie slippen, en datis dus precies wat er altijd gebeurde.
"Using sensors and other electronics it can apply the brakes as needed, cut engine power and with Active Steering it can make small steering corrections to better keep the car under control."
Als de DSC bij het wegrijden het slippen van de banden tegen houdt, dan gaat hij dus op de koppeling slippen omdat deze dan niet meteen aan kan grijpen, en als een kevlar koppeling eenmaal slipt, blijft ie slippen, en datis dus precies wat er altijd gebeurde.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
op de foto ziet het er goed uit de binnen kant wielbak