Als eerste een flinke veer in de r**t van
Mike_M!
Bedankt voor de hulp, en gastvrijheid! Kan gerust stellen dat het zonder zijn hulp niet was gelukt!
Gisteren naar zeeland gereden om samen met Mike_M het wiellager van het achterwiel aan de passagierszijde te vervangen.
Dit ging vlotter dan ik had verwacht, het ging zo goed dat ik bijna moeite had om het geloven!
De binnenste schaal van het lager bleef uiteraard op de wielflens hangen, dus die bijna compleet doorgeslepen, en er af getikt.
Daarna was de buitenschaal aan de beurt, want die had geen trek om het fusee te verlaten....
Na wat handig laswerk van Mike_M op de binnenzijde vd schaal was er genoeg "vlees" om de schaal er met een bijtel rustig uit te tikken!
Nadat dit gedaan was hebben we het nieuwe lager een klein stukje in het fusee getikt met een hamer met een kop van plastic.
Daarna een stuk draadeind door het nieuwe lager gestoken met daarop; 2 flinke ringen, 2 moeren, en 2 "custom made" ijzeren plaatjes. Hiermee hebben we de nieuwe lager volledig in het fusee kunnen drukken.
Toen de auto op de brug stond kwamen we er achter dat de uitlaat compleet doorgescheurd was tussen de KAT en de einddemper, dit was precies op/naast een oude lasnaad ( die overigens niet netjes was gelast! ).
Dat heeft dus gezorgd voor het gerammel van de uitlaat, en niet zoals ik eerst dacht een verstopte KAT of zo.
Omdat het de buis vd KAT was deze er af gehaald, en door Mike_M weer vast, en dicht gelast!
Ondertussen de olie van het diff ook gelijk vervangen, en weer een nieuwe aftap en een nieuwe vuldop er op terug gezet.
Omdat we nog tijd over hadden, besloten om de voor veren ook aan te pakken. Hier ook nog even een bedankje aan het adres van een vriend van Mike_M, die even langs kwam ( in een dikke E46 coupé

).
Dus Patrick, ook jij bedankt voor de hulp!
Zou me niks verbazen als hij hier ook actief is, helaas vergeten naar te vragen.....
Zij hebben met zijn 2en de voor vering weer op hun plek gekregen.
Dus gisteren was een zeer productief en geslaagde dag.
Maar boven alles was het een hele gezellige dag!
P.s. De 1e post is ook weer aangepast!
Greetz ghaas