BMW 330i Sedan
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | M3 Schokbrekers?
Haha ja laat mooi zien hoe goed de bumpstops werkte.. Niet dus
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- bob de bouwer
komt wel weer goed kerel
Je hoort ook geen wielspin te hebben in DSC, daar is het voor uitgevonden natuurlijk de TSC grijpt inderdaad in met remmen, maar het zijn maar kleine tikken. Een clutch dump met DSC aan is overigens ook geen goed idee.. Je hoort niet bewust wielspin te creëren met DSC aan, omdat dan meteen heel het systeem achter volledig in gaat grijpen en dingen gaat afremmen om te compenseren voor eventueel gripverlies. In de sneeuw kan je dat overigens goed merken, eenmaal als je wielen beginnen te spinnen, hoor je van alles remmen en tikken zodat je achterwielen grip krijgt. Ik laat het daarom meestal uit bij wegrijden in de sneeuw. Maareh, nogmaals, was 255 geen idee geweest? had veel beter gepast en had je niet zulke plekken in je kasten!Dutchie schreef:Geen idee, enige wat ik kan vertellen is dat als ik een clutch dump doe met te DSC aan, dat dan deDSCmetfen igrijpt waardoor de koppeling nie direct an kan grijpen en dus meteen gaat slippen.
Volgens mij werkt de DSC ook dmv de wielen afzonderlijk af te remmen met de remmen zelf.
Enige wat ik kan vertelle is dat met de dsc aan de koppeling blijft slippen, en met de dsc uit he probleem verholpen isomdat ik dan wél wielspin heb, en met DSC aan niet.
Haha maak me ook niet zo druk om die plekken, hij stond achter gewoon te laag
Ben blij dat de achterwiel ophanging nu eindelijk gewoon goed is.
Volgende stap is voorwielophanging: rubbers, stabi, veerpootbrug en misschien nog andere coilovers want begin nu toch wel schijtziek te worden van dat knokkelen. Alles pieot en kraakt en tijdens het remmen is ie voor heel erg in onbalans.
Ben blij dat de achterwiel ophanging nu eindelijk gewoon goed is.
Volgende stap is voorwielophanging: rubbers, stabi, veerpootbrug en misschien nog andere coilovers want begin nu toch wel schijtziek te worden van dat knokkelen. Alles pieot en kraakt en tijdens het remmen is ie voor heel erg in onbalans.
-
Ik weet niet hoe lang je draagarmen eronder zitten, maar gooi die er dan ook gelijk onderuit samen met je veerpootlagers. Dan heb je alles in een keer goed.
Draagarmen en veerpootlagers zijn in mei vernieuwd.
Vandaag weer klusdagje gehad!
Eindelijk kan ik zeggen dat het blok geen olie meer lekt! De pakking van het oliefilterhuis was hard geworden en was gaan scheuren.
Ook hebben we de voorwielophanging na gelopen, conclusie? de rubbers van de stabi zijn naar de kl*te. Kan de stabi zo op en neer trekken, en de rubbers met m'n vingers indrukken.
Net weer een bestellingkje geplaatst bij Schmiedmann voor powerflex stabi rubbers, én een alu veerpootbrug
Hopelijk alles volgend weekend monteren, en dan ook de coils eronderuit om ze uit elkaar te halen, te controleren, poetsen, en weer terug te plaatsen.
Ook de auto nog ff uitgelezen, en inderdaad gaf de "Thermal oil-senser" een foutcode, wat dus het gele olielampje veroorzaakt.
Eindelijk kan ik zeggen dat het blok geen olie meer lekt! De pakking van het oliefilterhuis was hard geworden en was gaan scheuren.
Ook hebben we de voorwielophanging na gelopen, conclusie? de rubbers van de stabi zijn naar de kl*te. Kan de stabi zo op en neer trekken, en de rubbers met m'n vingers indrukken.
Net weer een bestellingkje geplaatst bij Schmiedmann voor powerflex stabi rubbers, én een alu veerpootbrug
Hopelijk alles volgend weekend monteren, en dan ook de coils eronderuit om ze uit elkaar te halen, te controleren, poetsen, en weer terug te plaatsen.
Ook de auto nog ff uitgelezen, en inderdaad gaf de "Thermal oil-senser" een foutcode, wat dus het gele olielampje veroorzaakt.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Voorwiel ophanging
Gisteren mn vader naar Schmiedmann geweest, waar ie toevallig Jeffrey (JZAero) tegenkwam
Powerflex rubbers én de veerpootbrug opgehaald, en vandaag ook de brug al geïnstalleerd!
Bodyroll is voor sterk verminderd en de auto stuurt veel directer! weer een mooie upgrade dus. Dit weekend de rubbers or ook onder en dan zal de auto hopelijk formidabel sturen!
Ook dit weekend de remmen voor er weer onder uit, weer een schijf krom.. dus die kl*te klauwen weer uit elkaar
Paar simpele iPhone foto's:
Powerflex rubbers én de veerpootbrug opgehaald, en vandaag ook de brug al geïnstalleerd!
Bodyroll is voor sterk verminderd en de auto stuurt veel directer! weer een mooie upgrade dus. Dit weekend de rubbers or ook onder en dan zal de auto hopelijk formidabel sturen!
Ook dit weekend de remmen voor er weer onder uit, weer een schijf krom.. dus die kl*te klauwen weer uit elkaar
Paar simpele iPhone foto's:
- GreyCooperS
- Contacteer:
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Veerpootbrug
Mooie goodies
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Veerpootbrug is altijd een toevoeging .
Netjes!
Welke veerpootbrug is dit nu dan? Merk?
#Edit: Zie hem al bij Schmiedmann staan Niet zo duur (goedkoop zelfs? ), Dus die gaat er bij mij ook nog wel een keer komen!
Welke veerpootbrug is dit nu dan? Merk?
#Edit: Zie hem al bij Schmiedmann staan Niet zo duur (goedkoop zelfs? ), Dus die gaat er bij mij ook nog wel een keer komen!
Laatst gewijzigd door P-imCoupé op 10 okt 2013, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Mooie upgrades! Jullie maken echt werk van de auto, top
p.s. kromme schijven kan niet, fysisch gezien . Zie dit artikel: http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
p.s. kromme schijven kan niet, fysisch gezien . Zie dit artikel: http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
-
Heb je wel fatsoenlijke schijven eropzitten?
Kromme remschijf komt door een beschadiging op de remcup, waardoor de remblok aan de binnenzijde van de klauw niet volledig terug geduwd wordt, en blijft de schijf dus lichtelijk raken. Hierdoor wordt de schijf aan de binnenzijde warmer dan aan de buitenzijde, waardoor de schijf krom trekt. Je merkt het ook dat als de schijven warmer worden, dat het trillen bij het remmen steeds erger wordt. Daarnaast als je het wiel eraf hebt, en je draait de schijf dan zie je dat ie krom is.
Heb gelukkig nog 3 reserve schijven liggen (die ook al krom zijn) dus die laat ik mooi afdraaien.
Heb gelukkig nog 3 reserve schijven liggen (die ook al krom zijn) dus die laat ik mooi afdraaien.