530i touring aanschaffen, waar op te letten

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
henkrs
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 feb 2011, 18:04
Locatie: Twente

530i touring aanschaffen, waar op te letten

Bericht door henkrs » 13 jun 2013, 16:34

Hallo allemaal,
ben al een tijdje lid van deze site en heb al een paar bmw's in mijn bezit mogen hebben.
Onlangs heb ik mijn laatste bmw e46 330xi verkocht en ben op zoek naar een e39 facelift touring, liefst een 530i
Ik heb er al een paar zien staan en ga binnenkort kijken. Mijn vraag is; of er nog bepaalde punten zijn waar ik in het bijzonder op moet letten bij aanschaf. Ik ben namelijk van plan om particulier te kopen.
Misschien de automaat of andere kritieke punten.
Graag hoor ik van jullie!

Gebruikersavatar
e28-520i
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 jul 2012, 00:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: 530i touring aanschaffen, waar op te letten

Bericht door e28-520i » 13 jun 2013, 22:59

Onderhoudsboekjes zeggen veel!

Verder roest onderaan de achterklep,en achterraam wil ook wel een roesten,
Pixel probleem dashboard en boordcomputer,
Ruitenwisser mechanisme ruim/kapot.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,

523 i touring
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 jan 2010, 18:55

Re: 530i touring aanschaffen, waar op te letten

Bericht door 523 i touring » 27 aug 2013, 21:25

Hoi,
Let ook op de volgende zaken zou mijn advies zijn:
- werkt de luchtvering? (Ga maar eens in de achterbak zitten en luister of de pomp aanslaat)
- slaat de aircopomp aan als je de airco aanzet?
- wie weet ken je iemand met een uitleesapparaat, neem deze mee en lees de auto ook eens uit

Verder goed kijken naar de onderhoushistorie is altijd goed.

Succes!

e39-rijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 aug 2013, 21:12

Re: 530i touring aanschaffen, waar op te letten

Bericht door e39-rijder » 30 aug 2013, 08:48

Er zijn wel buyers guides te vinden die de rest van de auto ook meenemen, dus naar allerlei e39 generieke zaken.
Speciefiek voor een e39 touring zou ik inderdaad goed letten op roest op de klep:
roest rond de handgreep
roest langs de onderrand
roest onderop de klep (bij mij mat zwart)
roest achter de glasruit
roest rond het embleem
schade aan bovenrand (boven sproeier) door dakkoffers

ruitenwisser en sproeier checken. ruitenwisser moet (met glasplaat open) makkelijk met de hand te bewege zijn) drupje wd 40 anders.
gasveren van klep en glas! Die worden vaak slecht
of de achterruit verwarming het doet (of alle baantjes het wel doen)
of de electrische sloten op klep en glasplaat het doen: gewoon rustig dicht laten vallen en zien of ze electrisch vergrendelen. Bij mij kan ik de klep horen bij vergrendelen, maar de ruit niet, die moet gewoon niet nog los zitten. Ruit kan ik wel horen ontgrendelen.
of de boordcomputer aangeeft dat de klep open staat

of de rollo het doet en het handvat niet kan verdraaien op het stangetje
of je speakers achterin het allebei doen
of er water onder het reservewiel heeft gestaan
of de vergrendeling van de twee panelen aan de zijkant (naar de accu en navi toe) het doen, anders vallen die open in de bocht.
of de plastic trim aan de binnenkant vast zit.

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”