Bimmer-jeroen 318IS Nieuwe mods /meer luxe

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Dcreator

Re: Bimmer-jeroen 318IS onderstel upgrade. fototime! pag.8

Bericht door Dcreator » 01 sep 2013, 17:48

Zeer nette sedan heb je! :duim:

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 01 sep 2013, 18:49

Ziet er strak uit. Je interieur is echt heel netjes!

Stance is mooi. Voor zou hij nog een heel klein beetje omlaag kunnen. Not much, heel klein beetje. Maar zo als hij nu is is :duim:

bmw brian

Bericht door bmw brian » 01 sep 2013, 19:03

netjes :duimen:
Mijn 318I '91
Afbeelding
BMW pure sweedness

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 01 sep 2013, 19:34

Danku iedereen!

Ben er ook zuinig op! Ben toch blij dat ik hem gehouden heb, this altijd maar de vraag waar hij dan anders terecht komt he :D

@bimmerbob: Of zie je bekende dingen :whistle:

@Atlas Telemon:
Het interieur was al ``vrij`` mooi toen ik hem kocht van Bimmerbob. Alleen het glom allemaal teveel en echt leer hoort niet te glimmen. Toen colourlock besteld is wel even duur maar als je dan het resultaat ziet na een halve dag poetsen dan ben je dat geld al gauw vergeten :duim:
Echt wonderspul dat colourlock :W
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

AtteTjaPNurD

Bericht door AtteTjaPNurD » 02 sep 2013, 11:20

Nicee ziet er erg netjes uit zo ;)

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 03 sep 2013, 20:19

straat er strak bij netjes man :duimen: :duimen:

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 03 sep 2013, 21:35

+1 ziet er goed uit :duim:

bimmer-jeroen

Re: Bimmer-jeroen 318IS Gaat na de spuiter!!

Bericht door bimmer-jeroen » 18 sep 2013, 11:48

Zo heb de knoop door gehakt,

De auto gaat ook gelijk maar na de spuiter!
zal vanavond ff foto`s maken van de roest e.d want het zijn allemaal kleine plekjes..
kofferklep, rand tussen kofferklep en de bumper, achterscherm bij m`n achterlicht (deukje), voorscherm rechts voordeur links en rechts, wielbak rechtsachter (vaag plekje mja hij hoort er niet! -_- )
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 18 sep 2013, 12:42

Ik wil ook wat roest op de kofferbakklep etc laten behandelen / spuiten. Kun je me (evt. via pm) aangeven wat je ongeveer kwijt was en wat daarvoor allemaal gespoten is. Dan heb ik een beetje een benchmark.

thnx

Ben benieuwd naar de foto's.

:)

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 23 sep 2013, 18:56

Zo hierbij de beloofde foto`s waar de roestduivel allemaal heeft/had toegeslagen! -_-

Alle roest plekjes had ik met een bandenkrijt omcirkeld dit om te voorkomen dat er evt iets vergeten wordt.. (ook voor mezelf) heb zelf alles kaal gemaakt om de kosten te drukken. Omdat dit toch wel een van de grotere kosten is van een spuit rekening.

Linker voordeur rechts onderin:
Afbeelding

Linker voordeur boven in`t midden ongeveer: :gek:
Afbeelding

Linker achterdeur onderin, (en ze moesten gelijk ff m`n kapje van m`n krikpunt mee spuiten) :W
Afbeelding

Kofferklep, Hier zat toch echt de meeste roest.. Ik zie soms wel eens e36`s rijden die ouder zijn dan mij maar geen roest aan de koffer hebben. Dan denk ik zullen die al een keer opnieuw gespoten zijn? Dit omdat dit toch veel voorkomt bij de e36.. Of was het een bepaald bouwjaar en val ik daar precies in??? :gek:
Afbeelding

Kofferklep, Bij kentekenverlichting:
Afbeelding

tussenbalk (kofferklep & achterbumper in`t midden) Hier zat aan de binnenkant achter de zwarte kap een mega verrot stuk :o (8cm hoog en 15cm breed) als ik er aanzat vielen de gaten erin dus dat was niet te redden en wordt dus vervangen. Helaas vergeten foto van te maken... :gek:
Afbeelding

En ut laatste plekje op m`n kofferklep:
Afbeelding

Oude schade wat er al zat bij de aanschaf ook maar gelijk meegenomen (ben nu toch eenmaal bezig) :D :
Afbeelding

Rechter voordeur onderin in`t midden:
Afbeelding

En de laatste, dit kwam omdat ik een keer met te grote wielen en versleten schokdempers door een scherpe bocht ging en tegelijk door een knipgat. En dat kon m`n 17jarige oude lak niet hebben:
Afbeelding

Bij het verwijderen van m`n binnenkuip gelijk even het zand/modder uit het beruchte plekje gehaald.. Jeu daar kwam echt een kruiwagen vol uit.. Binnenkort de andere kant ook maar ff loshalen.. anders komt m`n auto scheef te staan :P

En nu wachten tot ie weer terug komt! (eind deze week als`t meezit)
En zolang in de service auto van de zaak rond tuffen Ford Transit Connect van 2011

bob de bouwer

Re: Bimmer-jeroen 318IS Foto`s v/d roestduivel!!

Bericht door bob de bouwer » 25 sep 2013, 19:05

dat ziet er niet aantrekkelijk uit

Beens1

Re: Bimmer-jeroen 318IS Foto`s v/d roestduivel!!

Bericht door Beens1 » 25 sep 2013, 20:12

Beste roest schade! Dan valt die roestplek (enige) van mijn wagen daarbij in het niet.
Succes met opknappen!

bimmer-jeroen

Re: Bimmer-jeroen 318IS Remmerij Upgrate + foto`s

Bericht door bimmer-jeroen » 16 dec 2013, 12:43

Beetje laat van mijn kant.. I`m sorry!

Inmiddels rijd m`n auto al weer een poosje roestvrij rond! dik over te spreken want ergerde me er altijd aan.

Nu een paar maand later was het weer eens tijd voor een nieuwe upgrade, En zoals ik al meerdere malen aangaf zou ik m`n trommels inruilen voor schijven.
Heb de voorkant een halfjaar geleden aangepakt maar nu pak ik dus de achterkant aan,

Heb eerst een voorstudie op bmwfans gedaan om te kijken wat er allemaal vervangen moest worden.. :W
Toen het hele spulletje geregeld en ben op dit uitgekomen.

E46 328i remschijven geventileerd + remklauwen + brackets + draagarmen/naven.

Ook gelijk een verf set gekocht om de klauwen gelijk van een fris kleurtje te voorzien :love:
Aangezien er al meerdere keren mensen aangaven dat geel waarschijnlijk mooier was dan rood, heb ik maar voor geel gekozen (past natuurlijk ook beter bij m`n B12 set van Bilstein/Eibach :W

Genoeg gepraat, hier de eerste foto`s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag maar eens ff beginnen met het verven van de klauwen. En het schoonmaken van de handremtrommel en vliegroest.

Bean's Bimmer

Re: Bimmer-jeroen 318IS Remmerij Upgrade + foto`s

Bericht door Bean's Bimmer » 16 dec 2013, 14:55

Ziet er goed uit man :duim: ik hou hier wel van, nieuwe techniek in een Old-school bak :)
ga je er ook nog misschien een 6-cilinder in bouwen?

JanWillem

Re: Bimmer-jeroen 318IS Remmerij Upgrade + foto`s

Bericht door JanWillem » 16 dec 2013, 17:15

Stukken beter dan trommels!
Buiten het feit dat trommels erg lelijk zijn, remt het een stuk fijner met schijven achter.
Beter rem gevoel en bij hard remmen trekken de achterremmen de kont naar beneden.

Nieuwere techniek valt wel mee e36 en e46 gebruiken dezelfde draagarmen achter, een late 323i en 328i hebben origineel ook geventileerde schijven achter.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”