Zwakke Xenon lampen 330D

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
U-car
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 jun 2010, 09:43
Locatie: Rotterdam

Re: Zwakke Xenon lampen 330D

Bericht door U-car » 30 jul 2013, 17:42

Ook bij AL en Bosch kunnen de projectoren verbranden. Het komt alleen veel minder vaak voor. Bij ZKW krijg je garantie dat de projector op een gegeven moment verbrand.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Gebruikersavatar
DJLeonardo
Berichten: 2481
Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31

Re: Zwakke Xenon lampen 330D

Bericht door DJLeonardo » 31 jul 2013, 16:35

AL/Bosch is van metaal. Die worden hoogstens wat dof maar ook alleen als je verkeerde (lees: chinese namaak) lampjes gebruikt. De kappen zijn uitwisselbaar (voor 99%) Dus een AL logo op je kap is geen garantie :whistle:
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Peekaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2009, 21:23

Re: Zwakke Xenon lampen 330D

Bericht door Peekaatje » 03 sep 2013, 20:00

Ik heb hetzelfde probleem, zeer slechte verlichting met mijn xenon koplampen van een E46 sedan van 2003. De weg voor mij is amper verlicht, hoewel de licht donker afscheiding wel mooi te zien is op een auto die voor mij rijd (rechte lijn en dan een schuine lijn). Het lijkt wel of er gewoon te "weinig kracht" in de lampen zit, de afstelling is goed en er zitten Osram lampen in. Van boven op de lamp zie ik geen verbrande plekken maar misschien is dit alleen te zien met een compleet gedemonteerde lamp?

Ik wil dit graag goed voor elkaar hebben, en heb op het forum al wat gelezen over het vervangen van de projector door een ander (after market) merk, maar ik wil het graag origineel houden. Is de (eventuele verbrande reflector) niet verkrijgbaar bij de dealer? Ik zag dat er ook iemand was die de reflector met een speciale verf kon behandelen, dit lijkt mij als er geen andere oplossing is als of de koplamp units compleet vervangen of de after market projector/reflector de mooiste oplossing.

Tips tricks zijn van harte welkom! :amen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”