water veel water in de bakken links en rechts van voorruit

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
dirk vds

water veel water in de bakken links en rechts van voorruit

Bericht door dirk vds » 20 sep 2013, 07:41

Beste Collega's,
ik demonteerde gisteren mijn luchtfilters aan de voorruit van mijn BMW E39 Touring bj2000 om mijn ruitenwisser arm te herstellen. in die bak waar ook mijn remcilinder zit, zat volwater, dus snel de andere ook gedemonteerd en ja hoor deze zit ook vol water iemand een idee hoe dit te kunnen oplossen en verhelpen? de afvoerkanalen zijn vrij aan de luchfilterbehuizing. zijn er afvoergaatjes in die bakken? ik veronderstel dat dit te maken heeft met het juist terug monteren van de luchtfilterbehuizing? alvast bedankt. met vriendelijke groeten Dirk VDS

matheeuwissen
Contacteer:

Re: water veel water in de bakken links en rechts van voorru

Bericht door matheeuwissen » 20 sep 2013, 09:23

Hier zit afwatering in idd. Let wel op, want in de linkse bak zit volgens mij ook je computer etc.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

dirk vds

Bericht door dirk vds » 20 sep 2013, 09:56

Ja, juist een plastiekenbak! Waar ergens kan ik die afwatering terug vinden, want zo zie ik het niet direct en ik zou ze graag proper willen maken alvast bedankt.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 20 sep 2013, 10:40

Onderin de bak, moeten gaatjes zitten voor afwatering.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Beens1

Bericht door Beens1 » 20 sep 2013, 12:28

Aan de zijdes van de zijpanelen/spatborden.

dirk vds

Bericht door dirk vds » 21 sep 2013, 17:01

super dank u prettig weekend.

individualtouring

Bericht door individualtouring » 26 sep 2013, 21:26

Zorg dat dit niet te vaak gebeurt dan rot je rembekrachtiger weg...
Even goed schoonmaken en de afvoer vrij maken, aan de bijrijderskant zitten de computers en die moeten niet vochtig worden, tal van storingen tot gevolg.

e.smit13

Bericht door e.smit13 » 11 nov 2017, 17:59

Ik wil graag reageren op "water in de bak onder interieurfilter". Ik had hier plotseling last van nadat mijn remvloeistof vervangen was. Na het losnemen van "de bak" stond er zeker 1 liter water in ... bij het terugplaatsen van "de bak" zag ik dat er een overloopje is vanaf de afvoer bij de ruitenwisser. Het is de bedoeling dat "de bak" onder het overloopje komt te zitten want dan loopt het water via de zijkant weg. Als "de bak" niet goed terug wordt geplaatst dan loopt het water in de ruimte onder het interieurfilter ..... met alle ellende van dien zeker als het afvoertje verstopt zit ( in mij geval na 14 jaar ..... )
Als het terugplaatsen van "de bak" zeer gemakkelijk ging dan zit ie waarschijnlijk niet goed.
Succes allen.

Groet,
Edward

AdE39

Bericht door AdE39 » 12 nov 2017, 22:56

Goede avond beste forum leden,

Mijn advies, zorg dat u voor de winter de natte bak onder het interieurfilter aan de linkerzijde zeker schoon is.
Want het probleem is, als de linker natte bak vol water komt te staan, dat u een heel groot probleem krijgt met motorschade!

Als de natte bak links ( stuurzijde ) vol water komt te staan, dan zal de vacuümleiding die aan de rembekrachtiger gekoppeld is.
Het water de motor in trekken.
En een hoeveelheid water in de motor, dat is echt niet goed!

Ik zelf controleer deze natte bakken 2 X per jaar, en maak deze altijd schoon, vuil of niet!
Ik verwijder dus ook dat driehoek plaatje in de linker natte bak, en maak alles zeker zeer goed schoon, en smeer het plaatwerk dan ook altijd goed in met een vaste autowax, en poets deze ook weer glimmend.
Dit kan een verstopping tegen gaan, gezien dat er bij mij zeer weinig verstoppingen en vuil aanwezig zijn in de natte bak.

Rechts is het iets moeilijker, maar dan pak ik de tuinslang even, en zet er een goede gerichte straal richting de onderzijde lans de electronica bak.
Wat u nog meer zou kunnen doen!
Ik pluk steeds de bladeren weg, en probeer op deze wijze dan ook zoveel mogelijk problemen te voorkomen.

De prut onder in de natte bakken, dat is in feite gewoon compost, dat komt omdat de bladeren onder in de natte bak liggen te rotten.
Dus houd ik het altijd goed in de gaten, zodra de bladeren gaan vallen, haal ik deze steeds weg, als ik met de auto weg ga.
Het is een hele kleine moeite, om even de motorkap te openen, en het blad even weg te halen, of doe dit 1 of 2 X in het jaar als u tijd heeft.

Om vergissingen te voorkomen.
Links en Rechts van de auto, dit word dus zittend achter het stuurwiel bekeken!

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 20 nov 2017, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.

pnbmw

Bericht door pnbmw » 17 nov 2017, 14:14

Ik ben daar ook eens mee bezig geweest. Er zijn vaak meerdere redenen denkbaar waardoor er water in de bak komt. Het mooiste is om juist te voorkomen dat er nog water in kan komen. Sinds ik onderstaande heb gedaan zijn mijn bakken bij iedere controle kurkdruk.

viewtopic.php?f=104&t=41316&start=15#p595603
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”