trillen wielen 535d Touring E61
-
trillen wielen 535d Touring E61
Hallo mede-forumleden,
Ik ben sinds kort weer in het bezit van een mooie carbonzwarte 535d Touring E61 uit 2005 met M-pakket (heb er een paar jaar geleden ook al eens een gehad).
De auto stond op 18 inch wielen model 135 M, op zich niet verkeerd, maar ik wilde graag 19 inch, staat net iets mooier vind ik.
Via Profile Tyrecenter een breedset 172 M 19 inch besteld en laten monteren (met Kumho banden).
Stond prachtig maar als ik zo rond de 80-100 km per uur reed trilde de auto behoorlijk, de passagierstoel zag je heen en weer schudden, maar in het stuur geen trilling voelbaar.
Auto is uitgelijnd, wielen gebalanceerd en technisch alles bij BMW laten bekijken maar niets gevonden, alles was in orde.
Het moet dus m.i. aan de wielen liggen, maar ik zou niet weten wat. Heb inmiddels maar weer 18 inch gemonteerd.
Iemand enig idee voor wat betreft de mogelijke oorzaak? Centreerringen misschien niet goed of ander merk banden?
Alle tips welkom!
mvrgr Arie Mulderij
Ik ben sinds kort weer in het bezit van een mooie carbonzwarte 535d Touring E61 uit 2005 met M-pakket (heb er een paar jaar geleden ook al eens een gehad).
De auto stond op 18 inch wielen model 135 M, op zich niet verkeerd, maar ik wilde graag 19 inch, staat net iets mooier vind ik.
Via Profile Tyrecenter een breedset 172 M 19 inch besteld en laten monteren (met Kumho banden).
Stond prachtig maar als ik zo rond de 80-100 km per uur reed trilde de auto behoorlijk, de passagierstoel zag je heen en weer schudden, maar in het stuur geen trilling voelbaar.
Auto is uitgelijnd, wielen gebalanceerd en technisch alles bij BMW laten bekijken maar niets gevonden, alles was in orde.
Het moet dus m.i. aan de wielen liggen, maar ik zou niet weten wat. Heb inmiddels maar weer 18 inch gemonteerd.
Iemand enig idee voor wat betreft de mogelijke oorzaak? Centreerringen misschien niet goed of ander merk banden?
Alle tips welkom!
mvrgr Arie Mulderij
Re: trillen wielen 535d Touring E61
Zijn zowel de velgen als de banden helemaal nieuw en origineel?
Zijn het originele velgen of imitatie met ringen voor de naaf ?
BMW Bayerische Motoren Werke
-
- Contacteer:
Hij heeft het over centreerringen dus waarschijnlijk niet de goede naafdiameter
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Velgen een keer van voor naar achter of van links naar rechts verplaatsen. Kijken of de trilling mee verplaatst.
Als de centreerringen niet goed zijn of te ruim heb je ook een probleem.
Wel jammer dat je op de banden bezuinigd.....
Als de centreerringen niet goed zijn of te ruim heb je ook een probleem.
Wel jammer dat je op de banden bezuinigd.....
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
Het zijn inderdaad geen originele wielen maar replica's. De banden zijn inderdaad geen topmerk, maar zo slecht is Kumho toch ook weer niet?
- bellatorfortis
kumho komt gewoon super uit de test...
iedereen is verschillend
mensen zweren vaak bij duren merk banden...
maar ik ga bijvoorbeeld altijd voor hankook evo banden...
niet super duur en een goede kwaliteit veel km als je normaal doet en plakken lekker
hoop dat je probleem snel verholpen is....
geef mij maar wat fotos van je setje op je wagen dat vinden we leuk
iedereen is verschillend
mensen zweren vaak bij duren merk banden...
maar ik ga bijvoorbeeld altijd voor hankook evo banden...
niet super duur en een goede kwaliteit veel km als je normaal doet en plakken lekker
hoop dat je probleem snel verholpen is....
geef mij maar wat fotos van je setje op je wagen dat vinden we leuk
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
Ik rij ook op Kumho's en die rijden perfect. Beter dan mijn Goodyears die ik hiervoor had, zowel in scherpe bochten, nat en droog, en qua grip op droog vergelijkbaar met mijn Michelin winterbanden...
Heb je op de 18 inch ergens last van? Weet je zeker dat de banden goed gebalanceerd zijn? Hoe rollen ze op de machine? Ik vind ze namelijk altijd erg snel te werk gaan bij de Profile in mijn buurt, maar ik had er verder geen last van..
Heb je op de 18 inch ergens last van? Weet je zeker dat de banden goed gebalanceerd zijn? Hoe rollen ze op de machine? Ik vind ze namelijk altijd erg snel te werk gaan bij de Profile in mijn buurt, maar ik had er verder geen last van..
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
Heb er van ellende maar weer een (ook niet originele) 18 inch set onder laten zetten (135M styling) op michelin banden, rijdt beter dan de 19 inch, maar heb het idee dat het trillen nog steeds niet helemaal weg is.
Maar het M-onderstel is natuurlijk ook vrij hard, dus soms denk ik ook wel eens dat ik het me misschien verbeeld; volgende week weer naar de garage, ik blijf zoeken....
Maar het M-onderstel is natuurlijk ook vrij hard, dus soms denk ik ook wel eens dat ik het me misschien verbeeld; volgende week weer naar de garage, ik blijf zoeken....