Hallo,
Ik heb een probleem.
Mijn BMW heeft 2 maanden geleden een nieuwe waterpomp, radiateur, thermostaat gehad.
Maar als ik nu op de snelweg rij loopt na ongeveer 20 km mijn temperatuur meter op richting het rode.
Als ik mijn kachel dan volledig op warm zet en in stand 4 laat blazen zakt de temperatuur weer naar normaal.
De dealer kan niks vinden waardoor het komt. Hij is bij de dealer goed ontlucht, de fan werkt goed en ik verlies geen koelvloeistof.
Wel staat er veel druk op het koelwatersysteem (lijkt mij niet erg).
Met deze temperaturen buiten en rijwiel met 100km/h lijkt mij dat hij toch genoeg koeling krijgt.
Iemand een idee?
Groeten Tom
Compact 316i temperatuur loopt op en zakt als kachel aangaat
Re: Compact 316i temperatuur loopt op en zakt als kachel aan
lijkt mij dat je radiateur verstopt zit, of je thermostaat is niet goed.
Ik denk dat, omdat je zodra je je kachel aanzet (2e radiateur) je temperatuur wel terug loopt.
Dus waarschijnlijk een blokkade in het primaire systeem.
Suc 6 Peter
Ik denk dat, omdat je zodra je je kachel aanzet (2e radiateur) je temperatuur wel terug loopt.
Dus waarschijnlijk een blokkade in het primaire systeem.
Suc 6 Peter
e36 316i sedan
e34 525i sedan
Ford Maverick 2.4i 4x4
Opel Kadett Coupe 1.2
e34 525i sedan
Ford Maverick 2.4i 4x4
Opel Kadett Coupe 1.2
zelfde symptomen had ik met een niet goed werkende thermostaat, ik zou toch maar eens kijken of daar toch niet iets fout is, ook het thermostaat huis gecontroleerd? op evt scheurtjes enzo, wil ook nog weleens gebeuren!
>>>>Showroom E36's<<<<
Ja,ik zou ook de thermostaat verdenken,heb het zelf ook al eens gehad.Bij verwisseling had ik het huis ook al eens te vast gedraaid en ondanks de o-ring erachter,had ik kleine scheurtjes in het huis zitten.
Ik begrijp dat je geen lekkage hebt,maar toch zou ik de thermostaat eens checken en of vervangen....
Ik begrijp dat je geen lekkage hebt,maar toch zou ik de thermostaat eens checken en of vervangen....
Ik gok ook op de thermostaat. Is die wel op de juiste manier gemonteerd?
Anders houd ik het op lucht in je systeem.
Anders houd ik het op lucht in je systeem.
Werking thermostaat controleren op het gasfornuis in een pannetje kokend water.
Gaat de thermostaat gewoon open en dicht, dan zit er zoals hierboven getipt toch nog lucht in je koelsysteem.
Gaat de thermostaat gewoon open en dicht, dan zit er zoals hierboven getipt toch nog lucht in je koelsysteem.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R