kvs en olie probleem lekke koppakking???

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
PJ-328i

kvs en olie probleem lekke koppakking???

Bericht door PJ-328i » 18 dec 2013, 21:21

Mijn 328i gebruikt de laatste tijd wel koelvloeistof en ik kan niet zien waar het lekt, dus zat ik te denken aan een lekke koppakking.
Hoe kan ik dit gemakkelijk testen???

Probleem nummer 2:
De laatste 5maanden is het me opgevallen dat de bmw best olie verbruikt en ik ben al van de dunne 5w40 naar iets dikkere 10w40 (natuurlijk wel merk olie) maar door deze 2 problemen word ik een beetje wanhopig, na mijn mening tikken de kleppen ook lichtjes.

wie o wie kan mij helpen?????

ClOwN

Re: kvs en olie probleem lekke koppakking???

Bericht door ClOwN » 18 dec 2013, 21:40

heb je last van een mayonaise achtige substantie onder je olie dop? dit kan een aanduiding zijn ... misschien is je kachelradiateur wel beetje lek of leiding achter het dashboard? dan krijg je ook nattigheid in interieur...last van extreem beslagen ramen? heb je al achter je dashboard gekeken?
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 19 dec 2013, 03:06

@ Clown, daarmee ben ik het niet mee eens
sorry ik ben even te lui om mijn eige bevindingen te typen, dus bij deze
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/101038

@pj
kijk eens wat rond op internet wat het merk FORTE jou te bieden heeft, een dergelijke motorflush wil altijd helpen, wie weet zitten er net wat kanaaltjes verstopt

mag ik vragen wat je rij stijl is? als jij met een koude motor al zit te planken dan vind ik de sympthomen die je hebt niet meer dan gek

dayli

Bericht door dayli » 19 dec 2013, 12:27

sterker nog hoeveel km heeft je blok gelopen? je zuigerveren kunnen ook versleten zijn en dan kan het inderdaad zijn dat je meer olie verbruikt

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 19 dec 2013, 12:48

Ze kunnen ook via je koelvloeistof meten of er uitgassen bij zijn gekomen en of koppaking kapot lekt
Koppakking kan lekken van koelvloeistof kanaal naar cilinder.
Maar dan zou de auto ook goed WIT moeten roken.
En de koelvloeistof slangen die via de thermosstaat na de radiateur gaan moeten ook echt kei hard zijn.

En wat Clown zegt:
Of van Koelvloeistof kanaal naar Olie kanaal dan krijg je meer de yogurt in de kleppen deksel.

Dat olie verdwijnt ligt er na tuurlijk aan hoeveel.

En dat is wat Dayli zegt:
Zuigerveren al wat aan de minderkant en / of kleprubbers kan ook olie verbruik zijn.
En ligt eraan wat hij ook nog gelopen heeft.

ClOwN

Bericht door ClOwN » 19 dec 2013, 14:25

@Mark bmw... je bent het niet met mij eens...en natuurlijk kan en mag dat :) maar ik zeg dat het een aanduiding KAN zijn ;) met nadruk op KAN :) is volgens mij niks fout aan
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 19 dec 2013, 14:36

ClOwN schreef:@Mark bmw... je bent het niet met mij eens...en natuurlijk kan en mag dat :) maar ik zeg dat het een aanduiding KAN zijn ;) met nadruk op KAN :) is volgens mij niks fout aan
Daar heb je ook helemaal gelijk in, ik zeg alleen mijn mening en zeg ook niet dat je fout zit om het te posten :) als dit fout over kwam dan bied ik mijn excuus daarvoor aan dat is totaal niet mijn bedoeling!

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 19 dec 2013, 21:19

@Clown... de olie dop is gewoon netjes zoals die moet zijn en in het interieur zijn ook geen lekkage's

@Mark_Bmw... ik heb inderdaad gekeken op internet en zag indaad ook van Forté, maar mijn monteur rade het mij af omdat mijn auto 217.000km zo heeft gelopen en de monteur zegt dat het dan niet goed is om zo'n spul erin te gooien want dan kan het blok gaan lekken bij de pakkingen. En wat betreft mijn rijstijl, ik rij de motor altijd netjes warm, dus onder 3000 toeren overschakelen.

@Ramon 325 Vanos... Ik heb een afspraak gemaakt bij de monteur voor een co+ compressie test te laten doen. maar dit zal pas in januari gebeuren, maar volgens de monteur hoefde ik me geen zorge te maken en kon ik tot die tijd gewoon blijven rijden. Hij had namelijk gekeken over er olie bij de kvs zat en of er kvs bij de olie zat en dit was niet het geval

U-car

Bericht door U-car » 19 dec 2013, 21:29

Een simpele druktest kan lekkages die moeilijk waarneembaar zijn met het blote oog zichtbaar en hoorbaar maken.

En de beste olie voor je motor blijft de verhouding (10w40) wat er vrijwel altijd in gezeten heeft. Een motor die het grootste gedeelte van zijn km's met half synthetische olie heeft gedaan heeft minerale afzettingen langs vrijwel alle pakkingen en oliekeerringen. Gooi je er nu vol synthetische olie in, lost dit de afzettingen op. Hierdoor krijg je altijd op den duur een rijdende olieboot.

Voor tikkende kleppen bestaat er een toevoeging voor de olie. Na een oliewissel erbij gooien en na een tiental km's wordt het tikken al een stuk minder en meestal verdwijnt het in zn geheel.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 19 dec 2013, 21:37

@U-car... hoe heet die toevoeging voor de tikkende klepjes?

grijsje

Bericht door grijsje » 19 dec 2013, 23:34

slik 50

U-car

Bericht door U-car » 20 dec 2013, 06:01

Geen idee, maar zal het even opzoeken voor je.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Razorhead

Bericht door Razorhead » 22 jul 2015, 11:54

Wat was nu uiteindelijk het probleem ? Mijn vriendin haar 328i heeft quasi net hetzelfde ....

jjessur

Bericht door jjessur » 25 jul 2015, 14:27

Mijn 328 heeft het KVS probleem ook (als het goed is, is dat voorbij nu) sinds deze goed ontlucht is verbruikt ie een stuk minder KVS. Eerst rustig een half tankje op een avond en nu na een weekend hoogstens 2 streepjes. Nu blijkt dat m'n radiator nog iets lekt. Wordt maandag vervangen. Eerst leken er geen externe lekkages te zijn doordat ik een radiatorpil had gebruikt die het tijdelijk verdoezelde.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”