E46 valt uit tijdens reiden
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Haha ja heb me eigen wagen wel al uitgelezen hoor om te proberen uiteraart :p maar zie mijn vriendin niet elke dag vandaar dat het zaterdag word
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Toevallig de 4 cylinder n46 blok?
Dan is het je krukassensor, zit onder het inlaatspruitstuk dus dat kost of een vrije dag , of rond de 3-400 euro...
Dan is het je krukassensor, zit onder het inlaatspruitstuk dus dat kost of een vrije dag , of rond de 3-400 euro...
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Storingen gevonden en gewist:
P0491
P0492
P0335
P0012
P0015
P0366
Stukje gereden en kwam niet terug, kijken hoelang het weg blijft
P0491
P0492
P0335
P0012
P0015
P0366
Stukje gereden en kwam niet terug, kijken hoelang het weg blijft
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Delpeero schreef:Heb een soortgelijk euvel gehad, nokkenaspositiesensor moets worden vervangen.
+1
Je foutcodes wijzen er ook op
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Ik had de volgende foutcodes:Michel5388 schreef:Storingen gevonden en gewist:
P0491 Secondary Air Injection System (Bank 1).
P0492 Secondary Air Injection, Bank 2
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0012 Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
P0015 Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
P0366 Crankshaft Position Sensor Range/Performance
Stukje gereden en kwam niet terug, kijken hoelang het weg blijft
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0366 Crankshaft Position Sensor Range/Performance
P0015 Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
P0011
Het bleek de krukassensor te zijn, deze kan soms gepaard gaan met nokkenassensor foutcodes.
Hij geeft dus wel foutcodes op de Camshaft (nokkenas), maar geeft een malfunction op de Crankshaft (krukas).
Ik zou nog eens verder uitzoeken wat een nokkenassensor en krukassensor doen en wat de gevolgen zijn als een van beide niet goed werkt.
Bron: http://www.autoweetjes.com/sensoren%20auto.html
Inductieve-sensor (krukassensor)Voor het registreren van bewegingen (wielomwentelingen, krukasomwentelingen, etc.) en posities (BDP) gebruikt men bijvoorbeeld volgens het inductieprincipe werkende sensoren (of inductiegevers). Het fysische principe voor de opwekking van een inductiespanning berust op de tijdelijke verandering van de magneetstroom. De toerentalgever bijvoorbeeld, tast de tanden van de tandkrans van het vliegwiel af en levert per tand een uitgangsimpuls.
Als een krukassensor totaal geen signaal meer afgeeft is er geen ontsteking, waardoor de motor ook niet meer aan zal slaan.
De nokkenaspositiesensorDe nokkenassensor vindt u op de cilinderkop deze registreert signalen vanaf de tandkrans
op de nokkenas. Deze informatie word o.a. gebruikt voor het inspuitbegin bij sequentiële
inspuiting, en voor het aansturingssignaal van de magneetklep bij het pompverstuiver inspuitsysteem maar ook voor de klopregeling per cilinder.
Als de nokkenassensor totaal geen signaal meer afgeeft zal de motor niet meer aanslaan.
De beide sensoren zijn vrij prijzig (100e) alleen is de nokkenassensor makkelijker te vervangen. Ik blijf me geld zetten op de krukassensor, want hij slaat uit tijdens het tijden tov hij start niet meer. Ben ervaringsdeskundige, maar ik hoor graag van andere die ervaring of kennis hebben als ik er naast zit.
Gr Jeroen
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Ik had een nieuwe nokkenassensor voor ongeveer 50 euro...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Ow, ik heb 90 voor de krukassensor moeten betalen. Origineel dealer?matheeuwissen schreef:Ik had een nieuwe nokkenassensor voor ongeveer 50 euro...
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Is nu een week geleden dat de storingen gewist zijn en auto is niet meer uitgevallen dus hoop dat het daar ook bij blijft anders moet ik toch de sensor gaan vervangen
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E46 valt uit tijdens reiden
JeroenJ schreef:Ow, ik heb 90 voor de krukassensor moeten betalen. Origineel dealer?matheeuwissen schreef:Ik had een nieuwe nokkenassensor voor ongeveer 50 euro...
nope, via ebay. Tot op heden doet de auto het prima hiermee.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Dat komt mij ook niet onbekend voor, tot hij een keer 4 keer uitviel op 700m en op een weg waar ik niet vanaf kon (ene kant spoorlijn en andere kant muur) dat was de druppel. Heb je hem wel opnieuw uitgelezen?Michel5388 schreef:Is nu een week geleden dat de storingen gewist zijn en auto is niet meer uitgevallen dus hoop dat het daar ook bij blijft anders moet ik toch de sensor gaan vervangen
Ik ben liever van origineel dealer onderdelen, de krukassensor vervangen is kostbaar in uurloon, dus ik neem geen risico.
Succes!
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Ja daarna nog uitgelezen en geen storingen, mja zal wel iets niet goed zijn anders geeft hij geen 6 meldingen
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Gister wat raars meegemaakt tijdens het rijden op de autosnelweg.
Ik reed 100 op de cruisecontrol, vervolgens moeten afremmen vanwege invoegende auto, haal vervolgens in en zet bij 95 km/u weer de cuisecontrol aan richting de 100. Ik merk dat die gaat versnellen en 2 seconde later begin het motormanagement lampje weer te branden, direct hierop volgend begint het ASC lampje te branden en zakt de auto in snelheid en toeren, gas geven deed helemaal niks meer, ook terugschakelen had geen zin. Het toerental schoot stationair contstant heen en weer van 1200 naar 1400 toeren. Ik zet vervolgens de auto langs de vluchtstrook uit, start hem direct weer niks aan de hand. Op de terugweg ook niks aan de hand.
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden de krukassensor laten vervangen bij de dealer. Nokkenassensoren zijn 1 jaar geleden ook vervangen, lmm is vervangen en de dynamo is 3 maanden geleden doorgemeten. Enige wat me gister naderhand opviel was dat een klein vacuumslangetje op de resonantiebox los was.
Iemand nog suggesties? Motortype N42 114.000 km gelopen
Vanavond of morgen laat ik hem uitlezen in de hoop dat die foutmeldingen heeft opgeslagen.
Ik reed 100 op de cruisecontrol, vervolgens moeten afremmen vanwege invoegende auto, haal vervolgens in en zet bij 95 km/u weer de cuisecontrol aan richting de 100. Ik merk dat die gaat versnellen en 2 seconde later begin het motormanagement lampje weer te branden, direct hierop volgend begint het ASC lampje te branden en zakt de auto in snelheid en toeren, gas geven deed helemaal niks meer, ook terugschakelen had geen zin. Het toerental schoot stationair contstant heen en weer van 1200 naar 1400 toeren. Ik zet vervolgens de auto langs de vluchtstrook uit, start hem direct weer niks aan de hand. Op de terugweg ook niks aan de hand.
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden de krukassensor laten vervangen bij de dealer. Nokkenassensoren zijn 1 jaar geleden ook vervangen, lmm is vervangen en de dynamo is 3 maanden geleden doorgemeten. Enige wat me gister naderhand opviel was dat een klein vacuumslangetje op de resonantiebox los was.
Iemand nog suggesties? Motortype N42 114.000 km gelopen
Vanavond of morgen laat ik hem uitlezen in de hoop dat die foutmeldingen heeft opgeslagen.
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Auto is uitgelezen de volgende foutcodes komen naarvoren en kunnen ook niet gewist worden:
2850 VVT-hoofdsensor
2852 VVT-Ref. sensor
Iets aan het valvetronic systeem. Blijft een zwak systeem, elk valvetronic blok krijgt ermee te maken. Heeft niet de levensduur van de auto. Weet iemand of in het blok zelf ook nog bepaalde sensoren zitten? Of wellicht kabelbreuk van de sensoren die al eerder vervangen zijn.
2850 VVT-hoofdsensor
2852 VVT-Ref. sensor
Iets aan het valvetronic systeem. Blijft een zwak systeem, elk valvetronic blok krijgt ermee te maken. Heeft niet de levensduur van de auto. Weet iemand of in het blok zelf ook nog bepaalde sensoren zitten? Of wellicht kabelbreuk van de sensoren die al eerder vervangen zijn.
Re: E46 valt uit tijdens reiden
ik twijfel of er met vvt valvetronic bedoeld word of wel vvt als in variable valve timing ( vanos )
Re: E46 valt uit tijdens reiden
Ben vandaag bij de dealer geweest. Het is de sensor van de excentrieas (onderstaande afbeelding, maar dan van een 4 cilinder)
http://i33.photobucket.com/albums/d87/m ... sensor.jpg
Dacht eerlijk gezegt dat ik alle sensoren nu wel had gehad, helaas geen goedkope sensor, 250 euro zonder monteren.
http://i33.photobucket.com/albums/d87/m ... sensor.jpg
Dacht eerlijk gezegt dat ik alle sensoren nu wel had gehad, helaas geen goedkope sensor, 250 euro zonder monteren.