Programming for dummies
Re: Programming for dummies
het is gelukt om met INPA uit te lezen...alleen het opslaan van de lijst en opties doet die niet, ook het terugschrijven gaat niet lukken..:-(((...wat gaat hier fout?
Vermoed dat het niet INPA maar NCS.
Maar hoe wil je dat iemand je helpt als je zo weinig info geeft ?
Geef eens in detail door wat je gedaan hebt en wat je foutmeldingen zijn, de mensen hier zijn niet helderziende.
Maar hoe wil je dat iemand je helpt als je zo weinig info geeft ?
Geef eens in detail door wat je gedaan hebt en wat je foutmeldingen zijn, de mensen hier zijn niet helderziende.
525d E61 2007 pre-LCI
NCS, je hebt gelijk. Het gaat prima met de stappen zoals in de 1e post hier. Profiel FSW PSW MAN aanmaken lukt, het uitlezen van de CAS en de optielijst dan ook. Bij dan drukken op F6 geeft hij aan dat hij fsw psw trc niet kan schrijven, en kom dan dus niet in het scherm waarbij hij aangeeft "get coded". Zou dat kunnen liggen aan het feit dat wellicht de daten niet optimaal zijn in NCS? Heb deze nu gedownload en zal vandaag eens proberen deze op de laptop te krijgen.
- E61_Stuiver
Ik krijg mijn trottoir functie van de rechterspiegel maar niet goed. Ik heb van veel mensen gehoord dat je daarvoor ook minimaal de memorystoelen moet hebben, maar er zijn ook mensen die die functie niet hebben en waar het wel werkt. Dus heb ik mijn CAPPL nog eens doorgespit en kwam K8116_KLAPPENAUTOMATIK fkt_gesperrt tegen. Zou het hier ook aan kunnen liggen? En waar zou de waarde dan op moeten staan, par frei.
Ik heb verder de automatische spiegels, dimmend en het bekende dichtklap knopje voor de spiegels
Ik heb verder de automatische spiegels, dimmend en het bekende dichtklap knopje voor de spiegels
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
K8116_KLAPPENAUTOMATIK heeft niets met je spiegels te maken. Er word op andere fora geschreven over kachelkleppen. Verder is fkt de afkorting van Functie, en par is de afkorting van Parameter ook weer 2 totaal verschillende dingen
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Klaas je moet daarvoor in deurmodules bordstein coderen (TMFA en TMBF modules). Maar volgens mij wil het inderdaad niet als je geen memory functie hebt.
F10 N57N
Om spiegel te laten wegklappen en terugklappen met hij weten waar hij stond aan de hand van een sensor. En deze sensor is "normaal" alleen aanwezig als je de geheugen functie hebt. De normale spiegel heeft deze sensor niet (nodig) en kan dus onmogelijk terugkeren naar zijn positie.
Laatst gewijzigd door tom_il op 04 jan 2014, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
- E61_Stuiver
Hallo Knakkel, Tom_il en Hans,
Na het vrijgeven van de functie zag ik met het afsluiten (na tweemaal op de AB gedrukt te hebben) dat mijn achterste zijramen open gingen en op een kierstand bleven staan. Heel apart, maar omdat de vrouw stond te wachten verder niet meer kunnen testen. Zal het jullie morgen laten weten
En ik ben bang dat jullie alledrie gelijk hebben, bedankt voor de reacties
Klaas
Na het vrijgeven van de functie zag ik met het afsluiten (na tweemaal op de AB gedrukt te hebben) dat mijn achterste zijramen open gingen en op een kierstand bleven staan. Heel apart, maar omdat de vrouw stond te wachten verder niet meer kunnen testen. Zal het jullie morgen laten weten
En ik ben bang dat jullie alledrie gelijk hebben, bedankt voor de reacties
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Klopt. In module TM_BFT vind je de functie KERBING. Even proberen op aktiv te zetten.Lowkey schreef:Klaas je moet daarvoor in deurmodules bordstein coderen (TMFA en TMBF modules). Maar volgens mij wil het inderdaad niet als je geen memory functie hebt.
Even verderop in deze module vind je de optie KERB_POSITION, die bij mij maar 1 waarde heeft.
Met NCS-Dummy zou je hier meer waardes in kunnen assemblen om zo een goede hoogte te kunnen instellen
Dat heb ik ook gedaan met de alarmlichten >> youtube
- Edit:
- Andere module is TM_FAT, zelf de functie(s)
- E61_Stuiver
Zonet snel nog even nagekeken, Kerb_Position staat op wert_01 en Kerbing op aktiv.
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
In beide modules? Hmmm dan mis je toch nog wat anders zou ik het niet weten.E61_Stuiver schreef: Kerbing op aktiv.
"Kopieer het bestand "FSW_PSW.TRC" en het bestand "FA.TRC" (je optielijst bestand) naar een andere plek op je PC of naar USB stick om deze te bewaren. Dit zijn dus de originele gegevens voor je iets hebt geprogrammeerd dus dan kan je die als referentie gebruiken als er ooit iets mis gaat....."
Kan iemand mij vertellen hoe je dit in 1 keer terug kan zetten? Het zou makkelijk zijn om het FSW_PSW.TRC bestand uit te lezen vervolgens te bewerken en dan terug te zetten. Bij voorbaat dank.
Kan iemand mij vertellen hoe je dit in 1 keer terug kan zetten? Het zou makkelijk zijn om het FSW_PSW.TRC bestand uit te lezen vervolgens te bewerken en dan terug te zetten. Bij voorbaat dank.
-
Alle software geïnstalleerd, INPA opgestart, Ignition en Battery beide bollen zwart.
Procedure gevolgd, profiel aangemaakt, F1, F3 .... Module gekozen.... en hier loopt het fout.
Telkens krijg ik een foutmelding dat er geen communicatie met de wagen mogelijk is.
Wat zie ik over het hoofd !??
Procedure gevolgd, profiel aangemaakt, F1, F3 .... Module gekozen.... en hier loopt het fout.
Telkens krijg ik een foutmelding dat er geen communicatie met de wagen mogelijk is.
Wat zie ik over het hoofd !??
Dan heb je geen D CAN kabel.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
-
Dus ben ik bedrogen door de verkoper van de kabel. Op de connector staat K+DCAN maar blijkbaar een valse dus. Kan ik dat softwarematig controleren of iets aan doen ??gk5 schreef:Dan heb je geen D CAN kabel.