E87 Stuurhoeksensormodule

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
dlm4yjp

E87 Stuurhoeksensormodule

Bericht door dlm4yjp » 03 jan 2014, 09:09

Goedemorgen,

Net nieuw en toch meteen even wat neer zetten!
Sinds 4 november '13 ben ik eigenaar geworden van een 116i (E87) uit 2007 (LCI uitvoering).
Deze heeft vanaf de eerste dag al een raar bijgeluid gehad bij het naar links sturen, wat schijnbaar af en toe zo luid was dat mensen er van omkeken.
Het viel opzich mee, totdat er nadat ik er ruim 200kmu had gereden (heuveltje af) en daarna bij de afrit links instuurde, een lichte knak was in het stuur waarneembaar en sindsdien bij iedere insturing naar links een luid bijgeluid hoorbaar (vermoedelijk afkomstig van de Stuurbekrachtiging).
Uiteraard verdween dit geluid toen ik net een afspraak voor de garage had gemaakt.
Het vreemde is dat ik er tot op heden nog geen één foutmelding in de BC/Idrive gehad ervan.

Gisteren dus hiervoor naar de garage geweest (BMW Maaral), haal ik hem op: DSC en RFT in storing (uitgevallen) en een reparatie-advies voor het vervangen van een Stuurhoeksensor module a €515 euro.

Nu vraag ik bij mezelf af: hoe kan een elektrisch component in het stuur een hard geluid onder de motorkap produceren? Klinkt voor mij als technicus zijnde niet geheel logisch en vindt het maar raar dat er ineens 2 foutmeldingen zijn :nee: (bracht hem er alleen maar heen voor een afwijkend geluid, zonder foutmeldingen).

Toevallig iemand die wel weet hoe dit kan voorkomen of is dit echt zoals in mijn oogopzicht onlogisch verklaarbaar? :X

dlm4yjp

Re: E87 Stuurhoeksensormodule

Bericht door dlm4yjp » 12 jan 2014, 02:19

Hoop kijkers, maar helaas wel een stilte, is er niemand bekend mee?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”