etienne stelt zich voor!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:01
etienne stelt zich voor!
Hallo!
Ik stel mezelf even opnieuw voor aangezien ik een tijdje weg ben geweest van het forum.
Mijn naam is Etiënne. ik heb me aangemeld op het forum voor wat inside info over het 4.0 liter blok van de e39 5 serie welke ik momenteel aan het ombouwen ben in een 3serie e36.
Ik doe eens in de 3 weken autodriften en na enkele jaren met de standaard 2.5l gereden te hebben werd het toch eens tijd voor wat anders en ben ik begonnen aan de ombouw voor wat meer vermogen.
Zo is de auto gekocht:
De v8 in de auto:
De grootste uitdaging was waarschijnlijk de oliepomp onder in het carter. Deze zit bij de 4.0l standaard aan de voorkant van het blok en de vooras van de 5 serie loopt achter de pomp langs.
bij de e36 loopt de vooras voor de oliepomp langs en dit paste dus niet.
Om dit te verhelpen heb ik de oliepomp naar achteren geplaatst in het carter en de aandrijving van de pomp via een tandwiel en een as in twee lagerblokken naar achteren geleidt. vervolgens heb ik de retour van de pomp terug naar voren gehaald met een buis.:
Ik stel mezelf even opnieuw voor aangezien ik een tijdje weg ben geweest van het forum.
Mijn naam is Etiënne. ik heb me aangemeld op het forum voor wat inside info over het 4.0 liter blok van de e39 5 serie welke ik momenteel aan het ombouwen ben in een 3serie e36.
Ik doe eens in de 3 weken autodriften en na enkele jaren met de standaard 2.5l gereden te hebben werd het toch eens tijd voor wat anders en ben ik begonnen aan de ombouw voor wat meer vermogen.
Zo is de auto gekocht:
De v8 in de auto:
De grootste uitdaging was waarschijnlijk de oliepomp onder in het carter. Deze zit bij de 4.0l standaard aan de voorkant van het blok en de vooras van de 5 serie loopt achter de pomp langs.
bij de e36 loopt de vooras voor de oliepomp langs en dit paste dus niet.
Om dit te verhelpen heb ik de oliepomp naar achteren geplaatst in het carter en de aandrijving van de pomp via een tandwiel en een as in twee lagerblokken naar achteren geleidt. vervolgens heb ik de retour van de pomp terug naar voren gehaald met een buis.:
Re: etienne stelt zich voor!
Welkom, das een leuk project zo!
Re: etienne stelt zich voor!
Welkom op het forum!
E36 V8 da's echt een van mn dromen!
Ik zou zeggen maak vlug een showroom aan in de e36 sectie want ik ben heel erg geïnteresseerd in een uitgebreid verslag van zo'n project!
E36 V8 da's echt een van mn dromen!
Ik zou zeggen maak vlug een showroom aan in de e36 sectie want ik ben heel erg geïnteresseerd in een uitgebreid verslag van zo'n project!
>>>>Showroom E36's<<<<
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:01
Re: etienne stelt zich voor!
Ja ik was al aan het twijfelen of hij onder 5 serie e39 of onder e36 moest. Maar ik zal er wel wat fotos van maken en dan komt ie erop te staan.Dcreator schreef:Welkom op het forum!
E36 V8 da's echt een van mn dromen!
Ik zou zeggen maak vlug een showroom aan in de e36 sectie want ik ben heel erg geïnteresseerd in een uitgebreid verslag van zo'n project!
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 apr 2010, 15:45
Re: etienne stelt zich voor!
Haa mooi.
Hier kan ik van leren. Ik had een tijd geleden al het plan een V8 in de Z3 coupe te swappen.
Echter bleken voor mij de uitdagingen te groot voor zowel mijn portemonnee maar vooral kennis.
De hoogte schijnt ook wel een issue te zijn?
Hier kan ik van leren. Ik had een tijd geleden al het plan een V8 in de Z3 coupe te swappen.
Echter bleken voor mij de uitdagingen te groot voor zowel mijn portemonnee maar vooral kennis.
De hoogte schijnt ook wel een issue te zijn?
Re: etienne stelt zich voor!
Body blijft een e36, gewoon bij e36 een topic aanmaken dus!
>>>>Showroom E36's<<<<