Auto houdt in bij ongeveer 2500 toeren
Auto houdt in bij ongeveer 2500 toeren
Hallo iedereen,
ik merk de laatste tijd op als ik met mijn auto rij dat hij bij de tweede en derde versnelling in houd bij 2500 toeren.
dit is echter alleen met een koude moter zo. Kan dit de luchtmassameter zijn die aan zijn eind komt?
Ben best bang dat dit erger wordt en de motor vernield.
mvg,
Cornel
ik merk de laatste tijd op als ik met mijn auto rij dat hij bij de tweede en derde versnelling in houd bij 2500 toeren.
dit is echter alleen met een koude moter zo. Kan dit de luchtmassameter zijn die aan zijn eind komt?
Ben best bang dat dit erger wordt en de motor vernield.
mvg,
Cornel
E60 535D High Executive bj: 2006
E36 M3
E36 M3
Re: Auto houdt in bij ongeveer 2500 toeren
Gaat dit om een E36 of E60?
Bij een E36 kun je de LMM vrij makkelijk loskoppelen. Probeer dat eens en rij dan eens rond, dan kun je merken of de motor ook inhoudt bij 2500 toeren zonder LMM.
Overigens kom ik zelf nooit boven de 2500 toeren met een koude motor. De auto is uiteraard niet van papier gemaakt, maar toch, mijn auto vind het lekkerder als ik de eerste 10km niet boven de 2000-2500 kom.
Bij een E36 kun je de LMM vrij makkelijk loskoppelen. Probeer dat eens en rij dan eens rond, dan kun je merken of de motor ook inhoudt bij 2500 toeren zonder LMM.
Overigens kom ik zelf nooit boven de 2500 toeren met een koude motor. De auto is uiteraard niet van papier gemaakt, maar toch, mijn auto vind het lekkerder als ik de eerste 10km niet boven de 2000-2500 kom.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Even off-topic.
Dat laatste wat je zegt 320ciE46, hoor ik de laatste tijd wel vaker. Misschien kun je dat doen met een schakelbak, maar probeer dan maar eens normaal op te trekken met een automaat. Die schakelt niet eerder dan bij 3000rpm, als je normaal naar de 80 trekt.
Ik hou dan ook altijd de 3000rpm grens aan. Koud, niet hoger dan dat.
On-topic.
Voordat er een indicatie kan worden gegeven wat er aan de houd zou kunnen zijn, is het wellicht handig op te weten om welke auto het gaat. Is het idd een E36, is het een 4- of 6-cilinder, etc.?
Dat laatste wat je zegt 320ciE46, hoor ik de laatste tijd wel vaker. Misschien kun je dat doen met een schakelbak, maar probeer dan maar eens normaal op te trekken met een automaat. Die schakelt niet eerder dan bij 3000rpm, als je normaal naar de 80 trekt.
On-topic.
Voordat er een indicatie kan worden gegeven wat er aan de houd zou kunnen zijn, is het wellicht handig op te weten om welke auto het gaat. Is het idd een E36, is het een 4- of 6-cilinder, etc.?
Ik snap je punt. Zelf ook een 150pk automaat gereden en die gaat inderdaad vrij snel richting de 3000 toeren per minuut, ook met normaal rijgedrag. Ook tijdens het niet accelererend rijden houdt die een wat hogere toerental aan tijdens een koude motor viel mij op. Normaal bij 50 zo'n 1300 toeren geloof ik, in z'n 4 en bij een koude motor ongeveer 2000 toeren in z'n 3. Het is dan ook een indicatie hoe je moet rijden met een koude motor. Meer toeren maken geeft immers meer warmte en wordt de olie/koelwater ook warmer.Beens1 schreef:Even off-topic.
En in sommige verkeerssituaties kun je ook gewoon niet altijd lage toeren hanteren. Een handbak draait op de snelweg sowieso zo'n 3000 toeren, en ik denk en hoop dat het eigenlijk geen schade kan bij een koude motor. Een 6 cilinder moet er immers best wel tegen kunnen om met koude motor op de snelweg te rijden.
2500 of 3000 toeren. Het belangrijkste is dat je gewoon niet in de hogere toerengebieden komt, en al helemaal geen vol gas geeft.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
- bimmer-jeroen
luchtmassa meters zijn ook wel door te meten als je eraan twijfelt..
BMW e36 maakt gebruik van de hfm2 Bosch luchtmassa meters. als je overweg kunt met een volt meter kun je zo`n ding eenvoudig controleren.
BMW e36 maakt gebruik van de hfm2 Bosch luchtmassa meters. als je overweg kunt met een volt meter kun je zo`n ding eenvoudig controleren.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Makkelijker te controleren,
Trek de stekker van de LMM gewoon maar eens los, en rij dan een rondje. Rijdt de wagen dan beter? Dan zit het in je inlaat traject, ofwel de LMM of de slangen die valse lucht zuigen.
Trek de stekker van de LMM gewoon maar eens los, en rij dan een rondje. Rijdt de wagen dan beter? Dan zit het in je inlaat traject, ofwel de LMM of de slangen die valse lucht zuigen.
>>>>Showroom E36's<<<<
Sorry het gaat inderdaad om een E36 318i. Morgen ga ik de LMM afkopelen en dan kijken wat hij doet.
E36 M3
E36 M3
Even om terug tekomen op dit onderwerp. Moter is zaterdag gecontroleerd en we hebben het volgende gezien.
er zijn twee slangen bijna of waar een scheur in zit en vervangen gaan worden. DIt zijn de injector slang en de carterontluchting slang. Zelf denk ik dat het hiermede door komt. (zelf denk ik nu aan valse lucht in de moter). Morgen gaat dit vervangen worden.
Ben benieuwd of dit het probleem oplost.
er zijn twee slangen bijna of waar een scheur in zit en vervangen gaan worden. DIt zijn de injector slang en de carterontluchting slang. Zelf denk ik dat het hiermede door komt. (zelf denk ik nu aan valse lucht in de moter). Morgen gaat dit vervangen worden.
Ben benieuwd of dit het probleem oplost.
E36 M3
E36 M3