Bimmer-jeroen 318IS Nieuwe mods /meer luxe
Re: Bimmer-jeroen 318IS Nieuwe mijlpaal met pics! Pag. 10
Net ingereden joh... Lekker bezig!
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: Bimmer-jeroen 318IS Nieuwe mijlpaal met pics! Pag. 10
nice man die wil nog wel effe door
Re: Bimmer-jeroen 318IS Nieuwe mijlpaal met pics! Pag. 10
Blijft echt een prachtig ding om te zien.
Maar alleen de carrosserie alleen 100% oem? Die e46 onderdelen zijn ook oem breur!
Maar alleen de carrosserie alleen 100% oem? Die e46 onderdelen zijn ook oem breur!
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Bimmer-jeroen 318IS Nieuwe mijlpaal met pics! Pag. 10
Bedoel meer om te zeggen dat de carrossorie nog orgineel vanaf fabriek is. De rest komt uit andere bmw`s of is eens vervangen.
Afgelopen zaterdag ook gelijk spiegelverwarming en ruitsproeier nozzles verwarming ingebouwd. Is toch wel een fijne luxe dat de spiegel glazen vanzelf weer zichtbaar worden
Afgelopen zaterdag ook gelijk spiegelverwarming en ruitsproeier nozzles verwarming ingebouwd. Is toch wel een fijne luxe dat de spiegel glazen vanzelf weer zichtbaar worden
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Bimmer-jeroen 318IS Groot onderhoud Pag. 11
Van de week alvast een begin gemaakt met het groot onderhoud en conditie testen van m`n M44 aangezien het lampje weer brandde werd dit ook tijd.
Hierbij het To Do lijstje wat ik gedaan wil hebben voor ik op vakantie ga.
Al het onderstreepte is al gebeurd.
Grote beurt jeroen / vakantie check Italie:
• 4x Zomerbanden vervangen voor dunlopp sportmaxx
• Oliefilter v.v
• Luchtfilter K&N
• Brandstoffilter
• Interieurfilter
• Brandstof systeem reiniging (met apparaat)
• Motorolie v.v 5w40
• Koppeling v.v
• Bakolie v.v
• Diff olie v.v
• Dynamo controle met scoop/visueel.
• Compressie test. (warme motor +- 10a 11bar minimaal, gasklep vol open)
• Olie druk controle (stationair 0,5bar verhoogt +- 4,3bar)
• Kleppendekselpakking vervangen
. Accu v.v
• Airco test
• Koppakking lekkage test
• Poetsen
• Leerbehandeling
-Compressie test op alle 4 de Cilinder +-14Bar
-Cilinder lektest o.k
-dynamo scooptest op afregel spanning = o.k
Hierbij vast een paar foto`s
Oude brandstof filter, werd ook weleens tijd
Brandstof systeem reiniging, Auto loopt nu met een gesimuleerde druk op puur reiniging. Dit doe ik omdat ik op LPG rijd en je dan eerder last hebt van cilinder polishing en lakafzetting hebt. Met deze methode voorkom je dit en blijven de hoongroeven in de cilinder open voor een olie film.
Het nieuwe filter met nieuwe slangen en klemmetjes. Ook de remleiding die erachter langs liep gelijk meegenomen omdat die al een beetje bloemkool begon te vertonen
Scoopbeeld van dynamo belast bij 2500rpm. Hier controleer ik de afgeregelde spanning van de B+ op de dynamo en kijk ik op de diodes nog in orde zijn en niet teveel piekspanningen veroorzaken.
Nieuwe accu drr in kan toch wel merken dat zo`n bosch wel een hogere startstroom heeft de startmotor draait hoorbaar sneller.
En natuurlijk na de beurt weer even lekker gewassen
Meerdere foto`s volgen nog!
En er is nog een kleine update in het vooruitzicht!
Hierbij het To Do lijstje wat ik gedaan wil hebben voor ik op vakantie ga.
Al het onderstreepte is al gebeurd.
Grote beurt jeroen / vakantie check Italie:
• 4x Zomerbanden vervangen voor dunlopp sportmaxx
• Oliefilter v.v
• Luchtfilter K&N
• Brandstoffilter
• Interieurfilter
• Brandstof systeem reiniging (met apparaat)
• Motorolie v.v 5w40
• Koppeling v.v
• Bakolie v.v
• Diff olie v.v
• Dynamo controle met scoop/visueel.
• Compressie test. (warme motor +- 10a 11bar minimaal, gasklep vol open)
• Olie druk controle (stationair 0,5bar verhoogt +- 4,3bar)
• Kleppendekselpakking vervangen
. Accu v.v
• Airco test
• Koppakking lekkage test
• Poetsen
• Leerbehandeling
-Compressie test op alle 4 de Cilinder +-14Bar
-Cilinder lektest o.k
-dynamo scooptest op afregel spanning = o.k
Hierbij vast een paar foto`s
Oude brandstof filter, werd ook weleens tijd
Brandstof systeem reiniging, Auto loopt nu met een gesimuleerde druk op puur reiniging. Dit doe ik omdat ik op LPG rijd en je dan eerder last hebt van cilinder polishing en lakafzetting hebt. Met deze methode voorkom je dit en blijven de hoongroeven in de cilinder open voor een olie film.
Het nieuwe filter met nieuwe slangen en klemmetjes. Ook de remleiding die erachter langs liep gelijk meegenomen omdat die al een beetje bloemkool begon te vertonen
Scoopbeeld van dynamo belast bij 2500rpm. Hier controleer ik de afgeregelde spanning van de B+ op de dynamo en kijk ik op de diodes nog in orde zijn en niet teveel piekspanningen veroorzaken.
Nieuwe accu drr in kan toch wel merken dat zo`n bosch wel een hogere startstroom heeft de startmotor draait hoorbaar sneller.
En natuurlijk na de beurt weer even lekker gewassen
Meerdere foto`s volgen nog!
En er is nog een kleine update in het vooruitzicht!
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- Adriaan323i
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:44
Re: Bimmer-jeroen 318IS Groot onderhoud Pag. 11
Goed om te zien dat de bimmer zo goed word onderhouden.
Mooie kleur op de remmen trouwens
Mooie kleur op de remmen trouwens
BMW, Beste Maar Weer!!!
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8
-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8
Re: Bimmer-jeroen 318IS Groot onderhoud Pag. 11
Die tellerstand van jou geeft mij een goed gevoel...
De mijne gaat binnenkort de 200dkm grens passeren.
Goed bezig zo met je 318iS
De mijne gaat binnenkort de 200dkm grens passeren.
Goed bezig zo met je 318iS
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Re: Bimmer-jeroen 318IS Groot onderhoud Pag. 11
Ik zit met mijn 320i al op de 318.3xx komen er wekelijks nog zo'n 500-700 bij en still going strong.lj328 schreef:Die tellerstand van jou geeft mij een goed gevoel...
De mijne gaat binnenkort de 200dkm grens passeren.
Goed bezig zo met je 318iS
Nette 318iS leuke upgrades
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Bimmer-jeroen 318IS Groot onderhoud Pag. 11
Haha, Heb toch het idee dat die E36 blokken degelijk gebouwd zijn.. Als je kijkt naar heden daagse motoren.. Een distributie ketting die ik nog niet op m`n fiets wil hebben. Zo dun dat kan toch niet normaal zijn! En dat is dan nog maar 1 ding...
Vandaag nog ff handremvoeringen vervangen.
En kleppen deksel pakking. + de rubbertjes van de boutjes (twas net plastic )
Vandaag nog ff handremvoeringen vervangen.
En kleppen deksel pakking. + de rubbertjes van de boutjes (twas net plastic )
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Bimmer-jeroen 318IS Testbank results before/after
Zo heb de auto vanavond nog weer een keertje op de testbank gehad.
Waarom alweer? Nou omdat ik hem opmaat heb laten chippen. (kon via Collega bedrijf) geschikt aankomen.
De resultaten mogen er zijn voor een atmosferische motor
Van 141.7PK naar 147.15PK
Van 180NM naar 235NM
Het koppel is dus behoorlijk gestegen.. De tuner dacht dat het vermogen naar 155pk en 205nm zou gaan.
De koppelkromme`s: Voor de tijd
Na de chip:
Waarom alweer? Nou omdat ik hem opmaat heb laten chippen. (kon via Collega bedrijf) geschikt aankomen.
De resultaten mogen er zijn voor een atmosferische motor
Van 141.7PK naar 147.15PK
Van 180NM naar 235NM
Het koppel is dus behoorlijk gestegen.. De tuner dacht dat het vermogen naar 155pk en 205nm zou gaan.
De koppelkromme`s: Voor de tijd
Na de chip:
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Re: Bimmer-jeroen 318IS Testbank results before/after
Nice!
Is het ook merkbaar? Of toch alleen leuk voor op de papieren?
Is het ook merkbaar? Of toch alleen leuk voor op de papieren?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Bimmer-jeroen 318IS Testbank results before/after
ik vond 't wel merkbaar toen ik er bij in zat. vooral met flink doortrekken. bij normaal rijden verneem je het niet echt.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: Bimmer-jeroen 318IS Testbank results before/after
Eindelijk iemand die het goed in beeld brengt. Aardige vooruitgang in koppel!
One life, live it!
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Bimmer-jeroen 318IS Testbank results before/after
@ Dcreator:
Het is wel degelijk merkbaar. Voornamelijk tussen de 1500 en 4000 rpm is de koppellijn vloeiender en hoger geworden. En dit is echt merkbaar.. En na 5500rpm heb ik het idee dat hij veel makkelijker doorgaat naar 6500rpm. Zonder dat het vermogen merkbaar minder wordt..
@Maan:
50nm vondt ik zelf ook een best verschil! Maar heb meerdere runs gemaakt om er zeker van te zijn en ze zaten toch elke weer rond dit getal.
Het is wel degelijk merkbaar. Voornamelijk tussen de 1500 en 4000 rpm is de koppellijn vloeiender en hoger geworden. En dit is echt merkbaar.. En na 5500rpm heb ik het idee dat hij veel makkelijker doorgaat naar 6500rpm. Zonder dat het vermogen merkbaar minder wordt..
@Maan:
50nm vondt ik zelf ook een best verschil! Maar heb meerdere runs gemaakt om er zeker van te zijn en ze zaten toch elke weer rond dit getal.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)