Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Wie, omgeving Ommen, is er zo vriendelijk om bij mij een paar dingetjes softwarematig aan te passen ?
Ik zou graag:
- Approach verlichting (licht aan) bij deur ontgrendelen.
- Licht uit bij deur vergrendelen.
- Bij dagrijverlichting uit, op A, angel eyes aan.
Ik zou graag:
- Approach verlichting (licht aan) bij deur ontgrendelen.
- Licht uit bij deur vergrendelen.
- Bij dagrijverlichting uit, op A, angel eyes aan.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Hoi allemaal,
Een berichtje van een happy "ontwikkelaar" :
Na heeeeeeeel veel pielen, (de)ïnstalleren van de software, frustraties, foutmeldingen en dankzij de hulp van BMW_Lover en GK5 en een bezoekje aan BMW_Lover is het gelukt om mijn 530d te coderen en aan te passen op mijn eigen wensen. Wat een heerlijk gevoel zeg!
Voor degene die twijfelen: gooi je twijfel overboord en ga lekker coderen. Er kan weinig fout gaan en als je het eenmaal gedaan hebt, wil je er niet meer mee ophouden !
BMW_Lover en GK5: HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP EN GEDULD! BMW_Lover: super handleiding! Eenvoudiger kon je het voor ons niet maken!
Ik zeg: Happy Coding!
Na heeeeeeeel veel pielen, (de)ïnstalleren van de software, frustraties, foutmeldingen en dankzij de hulp van BMW_Lover en GK5 en een bezoekje aan BMW_Lover is het gelukt om mijn 530d te coderen en aan te passen op mijn eigen wensen. Wat een heerlijk gevoel zeg!
Voor degene die twijfelen: gooi je twijfel overboord en ga lekker coderen. Er kan weinig fout gaan en als je het eenmaal gedaan hebt, wil je er niet meer mee ophouden !
BMW_Lover en GK5: HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP EN GEDULD! BMW_Lover: super handleiding! Eenvoudiger kon je het voor ons niet maken!
Kan iemand mij in een paar stappen uitleggen hoe ik "AUX" kan activeren, ik ben van plan om een AUX kabel in te bouwen in plaats van de CD wisselaar die er nu in zit. De zoekfunctie binnen dit topic levert niets op en op internet vindt ik ook niet echt een bruikbare handleiding.
+NAUX toevoegen aan je vo.or-wesley schreef:Kan iemand mij in een paar stappen uitleggen hoe ik "AUX" kan activeren, ik ben van plan om een AUX kabel in te bouwen in plaats van de CD wisselaar die er nu in zit. De zoekfunctie binnen dit topic levert niets op en op internet vindt ik ook niet echt een bruikbare handleiding.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Graag gedaan en bedankt voor je post. We zijn er om elkaar te helpen niet waar?Anelski schreef:Hoi allemaal,
Thnx BMW_Lover voor de prachtige uitleg hoe een en ander te installeren
Heb nu alles aan de gang gekregen.
Maar nu komt mijn vraagje.. wilde je eerste uitleg doen met die snelheid meter op je BC
Maar doe alle stappen en kan die BC_DIGITAL_V nergens vinden in mijn PSW_FSW.TRC file.
Heb wel even gespiekt in je spreadsheet en daar staat Module Kombi..? ik heb die CAS gebruikt..
Moet ik in de Kombi module kijken en aanpassen.?
Thnx alvast en m.vr.gr. Vaper
Heb nu alles aan de gang gekregen.
Maar nu komt mijn vraagje.. wilde je eerste uitleg doen met die snelheid meter op je BC
Maar doe alle stappen en kan die BC_DIGITAL_V nergens vinden in mijn PSW_FSW.TRC file.
Heb wel even gespiekt in je spreadsheet en daar staat Module Kombi..? ik heb die CAS gebruikt..
Moet ik in de Kombi module kijken en aanpassen.?
Thnx alvast en m.vr.gr. Vaper
BMW 530d E60 2005
mmm net in de Kombi module gekeken en daar staat ie wel bij.
De TRC file opgeslagen als MAN en deze BC_DIGITAL_V op aktiv gezet in de MAN file
Maar nu ga ik naar stap F5 (Basic Functions) en selecteer coapiReadSgGetFswPsw en druk op OK..
dan krijg ik dat kleine schermpje te zien met de module die ie leest en druk op OK..
krijg nu een Fehler (fout..?) COAPI-2041: Falscher SG-Codierindex A_E60KMB: CODIERINDEX = 06h
durf nu even niet verder te gaan.
Thnx alvast gr. Vaper
De TRC file opgeslagen als MAN en deze BC_DIGITAL_V op aktiv gezet in de MAN file
Maar nu ga ik naar stap F5 (Basic Functions) en selecteer coapiReadSgGetFswPsw en druk op OK..
dan krijg ik dat kleine schermpje te zien met de module die ie leest en druk op OK..
krijg nu een Fehler (fout..?) COAPI-2041: Falscher SG-Codierindex A_E60KMB: CODIERINDEX = 06h
durf nu even niet verder te gaan.
Thnx alvast gr. Vaper
BMW 530d E60 2005
F5 basic function moet je niet gebruiken.
Als je in MAN file op aktiv gezet moet je F2 klikken dan sg_coderen en F3 executive job klikken.
Als je in MAN file op aktiv gezet moet je F2 klikken dan sg_coderen en F3 executive job klikken.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Thnx ga het morgen gelijk proberen
Zo even een update.. heb net gedaan en is gelukt heb nu de snelheid in mijn BC staan.
Was wel even spannend.. en weet niet of normaal is als je de BC programmeert want moest de klok opnieuw
instellen en mijn dagteller enzo was ook gereset.
Volgende stap is mijn AUX in de CCC zetten.. als goed is komt vandaag mijn AUX-kabel binnen.
Zo even een update.. heb net gedaan en is gelukt heb nu de snelheid in mijn BC staan.
Was wel even spannend.. en weet niet of normaal is als je de BC programmeert want moest de klok opnieuw
Volgende stap is mijn AUX in de CCC zetten.. als goed is komt vandaag mijn AUX-kabel binnen.
BMW 530d E60 2005
Heb zojuist AUX gecodeerd, het werkt wel alleen is het geluid heel zacht, tevens is het geluid van de CD en FM in ene ook slecht, weinig bass. Heb een HIFI systeem (geen logic 7) het lijkt er op dat deze nu niets meer doet. Iemand een idee?
In CAUDI module:
INPUT_SCALING_SUB2
wert_02
INPUT_SCALING_SUB2
wert_02
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
Dit is indrukwekkend! Ben pas sinds 2 weken BMW eigenaar, maar erg blij verrast met deze handleiding!
Dank!
Dank!
E91 - 318i - 02-2007
Is normaal en gebeurt alleen als je de Kombi module codeert.Vaper schreef:Thnx ga het morgen gelijk proberen
Thnx voor je antwoord
Vraag me af of je alles kan programmeren met draaiende motor.. heb vaak als ik even aan het spelen ben melding accu spanning laag.
Vraag me af of je alles kan programmeren met draaiende motor.. heb vaak als ik even aan het spelen ben melding accu spanning laag.
BMW 530d E60 2005
Nooit geprobeerd. Overall lees je dat je dat niet moet doen....weet niet waarom. Ik zet altijd de radio, lichten en dergelijke uit als ik ga programmeren.