AUX aansluiting BMW E46 met CD-wisselaar
Beste Leden,
na lang zoeken op internet heb ik, denk ik, een verstandige keuze gemaakt. Registreren bij bimmerportal.
Ik ben in het bezit van een BMW e46 Sedan en ik zou graag mijn iphone muziek willen kunnen afspelen met mijn auto speakers. Ik had zo een ding gekocht die je in de autolader moest steken en op een bepaalde frequentie moest zetten als je cd speler met aux ingang, dit is dus voor mij geen optie. Ik heb inmiddels, na velen fora, begrepen, dat het niet zo makkelijk is. Voor mij dan. Dan denk ik eruit te kunnen komen, maar dan schijn ik een CD wisselaar te hebben, wat het onmogelijk maakt of ik heb niet de juiste cd speler, enz. Mijn bmw komt uit 2000 en ik heb een CD wisselaar achter en ik zal een foto van mijn cd speler bijvoegen en als mijn ogen te vertrouwen zijn, heb ik een MODE knop.
Kan iemand mij aub helpen, hoe ik een aux kabel/ingang krijg aangesloten??
Alvast bedankt!
na lang zoeken op internet heb ik, denk ik, een verstandige keuze gemaakt. Registreren bij bimmerportal.
Ik ben in het bezit van een BMW e46 Sedan en ik zou graag mijn iphone muziek willen kunnen afspelen met mijn auto speakers. Ik had zo een ding gekocht die je in de autolader moest steken en op een bepaalde frequentie moest zetten als je cd speler met aux ingang, dit is dus voor mij geen optie. Ik heb inmiddels, na velen fora, begrepen, dat het niet zo makkelijk is. Voor mij dan. Dan denk ik eruit te kunnen komen, maar dan schijn ik een CD wisselaar te hebben, wat het onmogelijk maakt of ik heb niet de juiste cd speler, enz. Mijn bmw komt uit 2000 en ik heb een CD wisselaar achter en ik zal een foto van mijn cd speler bijvoegen en als mijn ogen te vertrouwen zijn, heb ik een MODE knop.
Kan iemand mij aub helpen, hoe ik een aux kabel/ingang krijg aangesloten??
Alvast bedankt!
Na veel gezoek op fora en internet, om hiervoor voor mijn E46 uit 2001, eindelijk een oplossing te vinden, heb ik op E-bay bij "Autoteile-Dresden24" een DMC USB Adapter AUX MP3 gekocht voor € 58, incl. verzendkosten.
Dan heb je een: i-Pod én USB én SD-kaart aansluiting!
Snelle levering, goed mail-contact, echt betrouwbaar.
Het is net zo groot als een pakje Marlboro en werkt perfect. Net als bij de Parot-aansluiting, komt hij tussen je radio en originele kabelboom aansluiting.
Nog geen uurtje werk, hoef je geen expert voor te zijn:
- Radio eruit en stekker eruit
- Adapter ertussen
- De kabel naar het kastje heb ik meteen in mijn dasboardkastje laten uit komen
- Radio weer teruggeplaatst
- Stekker in het kastje en klaar!!
Nadeel
:
- Je moet je cd-wisselaar loskoppelen, die wordt nl nu door het kastje vervangen.
- Via het display (heb een oude cassette-speler er nog in) kun je gemakkelijk door je mappen gaan, maar je ziet geen titels.
Hij ligt nu bereikbaar in mijn dasboardkastje (ook lekker uit het zicht) en speelt geweldig!!
Ook de stuurbediening werkt gewoon. Uren Mp3-muziek nu via de USB en ook de aansluiting voor de I-pod werkt goed.
Kortom een aanrader: weinig gesleutel & gedoe en nu uren luisterplezier!!!
Succes!!
Dan heb je een: i-Pod én USB én SD-kaart aansluiting!

Het is net zo groot als een pakje Marlboro en werkt perfect. Net als bij de Parot-aansluiting, komt hij tussen je radio en originele kabelboom aansluiting.
Nog geen uurtje werk, hoef je geen expert voor te zijn:

- Adapter ertussen
Nadeel

- Je moet je cd-wisselaar loskoppelen, die wordt nl nu door het kastje vervangen.
- Via het display (heb een oude cassette-speler er nog in) kun je gemakkelijk door je mappen gaan, maar je ziet geen titels.
Hij ligt nu bereikbaar in mijn dasboardkastje (ook lekker uit het zicht) en speelt geweldig!!

Ook de stuurbediening werkt gewoon. Uren Mp3-muziek nu via de USB en ook de aansluiting voor de I-pod werkt goed.

Succes!!

Laatst gewijzigd door cabroof op 31 jan 2014, 13:13, 4 keer totaal gewijzigd.
330 XD
Souly,
zoals ik al zei is mijn E46 is uit 2001 nog van voor de facelift, dus ik denk dat jij hier ook goed mee uit de voeten komt.
Indien je twijfelt kun je hun per mail een foto van de achterkant van je radio sturen en kunnen hun je de juiste adapter erbij leveren (deze is ook al bij de prijs inbegrepen).
Ik ben zelf absoluut geen sleutelaar, dus was heel blij met deze snelle en simpele oplossing.
Ik wil je wel nog 1 tip geven:
Ik heb (ook via E-bay) een gebruikt set Harman/Kardon speakerset op de kop getikt (€ 100,-), want via de originele speakers was het (voor mij) eigenlijk zonde van de aankoop.
Ik heb nu nóg veel meer rij-
en luisterplezier
in mijn oude E46, toppie!
Nogmaals: Succes ermee!
zoals ik al zei is mijn E46 is uit 2001 nog van voor de facelift, dus ik denk dat jij hier ook goed mee uit de voeten komt.
Indien je twijfelt kun je hun per mail een foto van de achterkant van je radio sturen en kunnen hun je de juiste adapter erbij leveren (deze is ook al bij de prijs inbegrepen).
Ik ben zelf absoluut geen sleutelaar, dus was heel blij met deze snelle en simpele oplossing.

Ik wil je wel nog 1 tip geven:

Ik heb (ook via E-bay) een gebruikt set Harman/Kardon speakerset op de kop getikt (€ 100,-), want via de originele speakers was het (voor mij) eigenlijk zonde van de aankoop.

Ik heb nu nóg veel meer rij-

Nogmaals: Succes ermee!

Laatst gewijzigd door cabroof op 31 jan 2014, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
330 XD
En als laatste dit nog even:
Indien je geen notie hebt (zoals ik toen) hoe je "alles" los moet maken om de radio eruit te krijgen;
Er zijn meer dan voldoende filmpjes op Youtube te vinden, waarin dit duidelijk en stap voor stap te volgen is!
Geen punt dus en is sowieso niet veel werk!
Nou Souly, volgens mij kun je voorlopig wel vooruit!
Voor de laatste keer wens ik je succes ermee!
PS: lees ook hier even mee viewtopic.php?f=37&t=37598

Indien je geen notie hebt (zoals ik toen) hoe je "alles" los moet maken om de radio eruit te krijgen;

Er zijn meer dan voldoende filmpjes op Youtube te vinden, waarin dit duidelijk en stap voor stap te volgen is!
Geen punt dus en is sowieso niet veel werk!

Nou Souly, volgens mij kun je voorlopig wel vooruit!
Voor de laatste keer wens ik je succes ermee!

PS: lees ook hier even mee viewtopic.php?f=37&t=37598
Laatst gewijzigd door cabroof op 31 jan 2014, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
330 XD
Muziek op USB
Omdat het kastje met de USB-ingang, (zoals boven genoemd) de cd-wisselaar vervangt, kun je maximaal 6 mappen met ieder 99 nummers op je stick zetten (gelijk aan het aantal cd's voorheen in je wisselaar), want dit is namelijk tevens het maximale wat je display aan kan (bij de oude radio/cassette tenminste).
De mappen zijn afleesbaar als "CD-1" en de nummers zijn af te lezen als nummers. Net als gewoon voorheen bij de cd-wisselaar.
Ik heb dus letterlijk de mappen 1 t/m 6 op mijn USB-stick aangemaakt en die gevuld met elk 99 Mp3 nummers.
Dus: 6 x 99 nummers à gemiddeld 3 minuten per nummer = bijna 30 uur muziek!
En dat voor nog geen 6 tientjes en minder dan een uurtje werk!
Omdat het kastje met de USB-ingang, (zoals boven genoemd) de cd-wisselaar vervangt, kun je maximaal 6 mappen met ieder 99 nummers op je stick zetten (gelijk aan het aantal cd's voorheen in je wisselaar), want dit is namelijk tevens het maximale wat je display aan kan (bij de oude radio/cassette tenminste).
De mappen zijn afleesbaar als "CD-1" en de nummers zijn af te lezen als nummers. Net als gewoon voorheen bij de cd-wisselaar.

Ik heb dus letterlijk de mappen 1 t/m 6 op mijn USB-stick aangemaakt en die gevuld met elk 99 Mp3 nummers.
Dus: 6 x 99 nummers à gemiddeld 3 minuten per nummer = bijna 30 uur muziek!

En dat voor nog geen 6 tientjes en minder dan een uurtje werk!

Laatst gewijzigd door cabroof op 31 jan 2014, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
330 XD
Re: AUX aansluiting BMW E46 met CD-wisselaar
Ik heb een CP600BMW in mijn E39 gezet. Die vervangt de cd wisselaar. Daar zit een geheugenkaart in waar je in 6 mappen nummers kan zetten. Maar niet gelimiteerd, ik heb in 1 map 400 nummers zitten en de titels van de nummers zijn leesbaar op het scherm en op de bc tussen de tellers. Zie mijn showroom van E39 

De CP600BMW is dan natuurlijk nóg sneller ingebouwd dan dat kastje!
Het prijskaartje is wél beduidend hoger zag ik net op internet.
Kan het oude (radio/cassette) display van de E46 de hoeveelheid nummers van SD-kaart dan ook aan?
Begint het display dan weer bij '0' boven de 99?
Werkt dit ook op het BC-scherm bij de E46?
Ik heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd wat er gebeuren gaat, indien ik meer dan 99 nummers in 1 map zet?

Het prijskaartje is wél beduidend hoger zag ik net op internet.
Kan het oude (radio/cassette) display van de E46 de hoeveelheid nummers van SD-kaart dan ook aan?
Begint het display dan weer bij '0' boven de 99?
Werkt dit ook op het BC-scherm bij de E46?

Ik heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd wat er gebeuren gaat, indien ik meer dan 99 nummers in 1 map zet?

330 XD
Hallo Vliet,
Ik heb net even op internet rondgekeken en indien ik het goed begrijp, wordt de CP600BMW op dezelfde manier aangesloten als de USB-adapter die ik heb ingebouwd. In mijn DMC USB Adapter AUX MP3 kan ook een SD-kaart trouwens, heb ik nooit eerder genoemd viel me op.
Echter, met dát verschil dat bij de DMC USB Adapter AUX MP3 die ik heb, er al alles bij zit voor die € 58,-, dus ook incl. passende stekker. Tis absoluut ook Plug & Play.
Natuurlijk ben ik niet in de wetenschap hoeveel kwaliteitsverschil in deze apparaten zit.
Maar, hij speelt nu al enkele maanden, dagelijks en meerdere uren achter elkaar, zonder een enkel probleem.
Ik heb net even op internet rondgekeken en indien ik het goed begrijp, wordt de CP600BMW op dezelfde manier aangesloten als de USB-adapter die ik heb ingebouwd. In mijn DMC USB Adapter AUX MP3 kan ook een SD-kaart trouwens, heb ik nooit eerder genoemd viel me op.
Echter, met dát verschil dat bij de DMC USB Adapter AUX MP3 die ik heb, er al alles bij zit voor die € 58,-, dus ook incl. passende stekker. Tis absoluut ook Plug & Play.
Natuurlijk ben ik niet in de wetenschap hoeveel kwaliteitsverschil in deze apparaten zit.

Maar, hij speelt nu al enkele maanden, dagelijks en meerdere uren achter elkaar, zonder een enkel probleem.

330 XD
Hoe weet je welke je nodig hebt, er zijn er wel 5 verschillende voor e46.
Ik heb voorraan gewoon cassete ingang en achteraan in de koffer een cd wisselaar.
Wagen is van 2001.
Grtn!
Ik heb voorraan gewoon cassete ingang en achteraan in de koffer een cd wisselaar.
Wagen is van 2001.
Grtn!
cabroof schreef:Na veel gezoek op fora en internet, om hiervoor voor mijn E46 uit 2001, eindelijk een oplossing te vinden, heb ik op E-bay bij "Autoteile-Dresden24" een DMC USB Adapter AUX MP3 gekocht voor € 58, incl. verzendkosten.
Dan heb je een: i-Pod én USB én SD-kaart aansluiting!![]()
![]()
Nog geen uurtje werk, hoef je geen expert voor te zijn:![]()
- Adapter ertussen
Nadeel:
Hij ligt nu bereikbaar in mijn dasboardkastje (ook lekker uit het zicht) en speelt geweldig!!![]()
![]()
Succes!!
Lees even terug:
"Zoals ik al zei is mijn E46 is uit 2001 nog van voor de facelift, dus ik denk dat jij hier ook goed mee uit de voeten komt.
Indien je twijfelt kun je hun per mail een foto van de achterkant van je radio sturen en kunnen hun je de juiste adapter erbij leveren (deze is ook al bij de prijs inbegrepen)."
Als je alle teksten even doorleest, vind je je antwoord met zekerheid.
Succes!
PS: Ik heb de CD-wisselaar geheel verwijderd uit de kofferbak, geeft ook nog een beetje extra opbergruimte voor kleine spulletjes.
"Zoals ik al zei is mijn E46 is uit 2001 nog van voor de facelift, dus ik denk dat jij hier ook goed mee uit de voeten komt.
Indien je twijfelt kun je hun per mail een foto van de achterkant van je radio sturen en kunnen hun je de juiste adapter erbij leveren (deze is ook al bij de prijs inbegrepen)."
Als je alle teksten even doorleest, vind je je antwoord met zekerheid.

Succes!
PS: Ik heb de CD-wisselaar geheel verwijderd uit de kofferbak, geeft ook nog een beetje extra opbergruimte voor kleine spulletjes.

330 XD
dank voor de nuttige input,ben zelf ook aan het rondkijken