HELP!!!!!HELP!!!!

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 07 feb 2014, 20:05

Edgar1234 schreef:Het is heel vervelend allemaal! Je koopt een droomauto en echt genieten is het nog niet.. Ook niet duidelijk wat je allemaal €€€€ gaat tegenkomen... Verkopen of inruilen geen optie...?
Edgar je hebt gelijk, maar ik van baal is dat ieder garage een andere mening heeft. Als iedereen nou zegt" dit is m" dan maakt die €3000 niet veel uit.
Ff maandag afwachten. Ik ga met vriend de motorsteun plaatsen. Ik zal in de deuk liggen :rolf: als het maandag opgelost is door €82 motorsteuntje

streamline
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door streamline » 07 feb 2014, 20:11

Je wist wel dat deze auto extreem goedkoop was voor een M5, en dat had dus blijkbaar een reden.

Edgar1234

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Edgar1234 » 07 feb 2014, 20:20

Je hebt met echte specialisten gepraat, of ben je geweest... Ook voor hun is het moeilijk in te schatten..
Misschien is dat idd de reden van de verkoop van de vorige eigenaar..

Maar zo verkopen zal ook niet makkelijk zijn... Iig niet voor een goede prijs

Suc6 en hopen dat je geluk hebt!

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Kevin_1987 » 07 feb 2014, 20:28

Edgar1234 schreef:Verkopen of inruilen geen optie...?
Iemand anders hier mee opzadelen, is ook niet echt fatsoenlijk. De wagen was goedkoop en er waren problemen, dat was bekend en ik ga ervan uit dat 't eveneens bekend was dat de kosten voor 't oplossen van deze problemen erg duur zouden kunnen uitvallen.

Verder denk ik niet dat een auto gaat extreem gaat trillen en 't gas wegvalt onder het accelereren door een motorsteun of vliegwiel. Daar verder op doorgaand, een vliegwiel preventief vervangen heb ik nog nooit gehoord en/of gelezen. Dit wordt doorgaans alleen vervangen als men toe is aan een nieuwe koppeling (waarvoor overigens echt de V10 niet verwijderd hoeft te worden, zoals o.a. Dcreator ook al aangaf). Waar deze problemen wel aan te wijten zijn, is me echt een raadsel. Maar willekeurig onderdelen vervangen is echt geen oplossing.

Betreffende 't DSC lampje; dit heb ik een keer gehad met m'n E39 M5 en dit bleek na uitlezen een storing te zijn in de stuurpositie-sensor. De storing is toen gewist en is nooit meer terug gekomen, de DSC werkte ook weer prima. Dit hoeft dus niet per definitie echt een probleem te zijn, maar gewoon een "glitch" in 't systeem, die na 't wissen van de storing(en) weer verholpen kan zijn.
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 07 feb 2014, 20:49

Aan verkopen denk ik nu niet aan. Ik wil ruim 3 a 4 jaar in rijden. Ik wil zelf als deze storing verholpen is de auto chippen tot 560 pk.
Dus ik heb leuke plannen voor in de toekomst.

Ik zelf werk in een olie raffinaderij in Amsterdam. Daar hebben de elektro monteurs een trillings apparaat waarmee de een elektromotor op trilling kunnen meten. Zo kunnen ze staat bepalen en zo nodig in een onderhoudstop vervangen.

Dus wat ik hiermee wil zeggen is of in de autotechniek geen vergelijkbaar iets is. Anders kon je het zo vinden waar de meeste trilling vandaan komt.

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Marco M » 07 feb 2014, 20:56

Ik neem aan dat de trillingen vanuit je motorblok komt toch?
Als die stationair niet lekker loopt schudt denk ik je blok?
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 07 feb 2014, 21:15

Marco M schreef:Ik neem aan dat de trillingen vanuit je motorblok komt toch?
Als die stationair niet lekker loopt schudt denk ik je blok?
Oorzaak kan van alles zijn. Nu ik naar;
1- BMW dealer
2- BMW specialist
3- bovag garage
ben geweest durf ik niks meer te zeggen :X

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Marco M » 07 feb 2014, 21:36

Ja dat snap ik dat het van alles kan zijn maar de trillingen komen van je blok want die schudt...

Ik weet niet of dit al gedaan is maar ik zou eerst bij de makkelijke dingen beginnen.
B.v accu en dynamo door meten.
Ik zou echt van makkelijk naar moeilijk en van goedkoop naar duur toe werken ook als je dingen wilt gaan vervangen als de auto geen storingen aan geeft!!!!
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
bellatorfortis
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 okt 2013, 22:24
Locatie: eindhoven / weert

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door bellatorfortis » 07 feb 2014, 21:45

nou nou nou echt geluk heb je er niet mee !!!
vanaf de dag dat je hem kocht tot nu alleen nog maar problemen....pffff
ik had hem al lang weer op mp staan !!!
maar ja de prijs zal er nog wel na zijn dus kan je nog even sleutelen...

als je in een m5 wil rijden zal je portemonnee het ook wel weten....( kost nou eenmaal geld ) maar ja dat wist je natuurlijk al lang...

succes met je probleem ben wel heel benieuwd wat het nu is...
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door BM-DUB » 08 feb 2014, 02:25

De koppeling van de M5 en M6 worden meestal Rons de 100.000km vervangen en het dubbelmassa vliegwiel wordt dan meteen meegepakt. Hier hoeft echter niet het hele blok eruit, kost incl koppeling rond de 3.000€.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Edgar1234

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Edgar1234 » 08 feb 2014, 08:51

Kevin_1987 schreef:
Edgar1234 schreef:Verkopen of inruilen geen optie...?
Iemand anders hier mee opzadelen, is ook niet echt fatsoenlijk. De wagen was goedkoop en er waren problemen, dat was bekend en ik ga ervan uit dat 't eveneens bekend was dat de kosten voor 't oplossen van deze problemen erg duur zouden kunnen uitvallen.
.
Hoezo niet fatsoenlijk? Er zijn echt mensen of handelaren geïnteresseerd in een M5 met problemen... Ik heb toch niet gezegd dat je niet moet melden dat er geen problemen zijn ?

tikkie
Berichten: 364
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:43

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door tikkie » 08 feb 2014, 08:56

Nu zeg je dat wel, een keer "niet" te veel, maar snap je punt. Ik denk ook dat er zat handelaren zijn die belangstelling hebben voor deze auto. Zonde zou het wel zijn, hou vol Ozan!
BMW E61 530i 2007 (LCI)

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door kotje » 08 feb 2014, 11:57

beste ozan,

de vliegwiel kan zeker voor trilling zorgen als het bijna op is. maar dat is ook met de koppeling. elke M model heeft last in de binnenstad of bij lage snelheden van die trilling en het is heel normaal.

maar bij jou kan het zo zijn dat de wagen lekker gebruikt is en dan gaat de koppeling zeker hard. wat denk jij zelf?? is dat de eerste koppeling nog of de tweede??

want normaal gesproken gaat de eerste koppeling 60 a 70 k mee. en vaak wordt bij de tweede keer vervangen van de koppeling de vliegwiel meegenomen.


dus als jij misschien kan terug kijken je documenten of dat ooit gedaan is zou het top zijn.


PS: als je stil staat en je hebt de wagen in zijn 1. je trekt dan heel erg rustig op hoe erg trilt de wagen??

gr

kotje

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 08 feb 2014, 16:08

kotje schreef:beste ozan,

de vliegwiel kan zeker voor trilling zorgen als het bijna op is. maar dat is ook met de koppeling. elke M model heeft last in de binnenstad of bij lage snelheden van die trilling en het is heel normaal.

maar bij jou kan het zo zijn dat de wagen lekker gebruikt is en dan gaat de koppeling zeker hard. wat denk jij zelf?? is dat de eerste koppeling nog of de tweede??

want normaal gesproken gaat de eerste koppeling 60 a 70 k mee. en vaak wordt bij de tweede keer vervangen van de koppeling de vliegwiel meegenomen.


dus als jij misschien kan terug kijken je documenten of dat ooit gedaan is zou het top zijn.


PS: als je stil staat en je hebt de wagen in zijn 1. je trekt dan heel erg rustig op hoe erg trilt de wagen??

gr

kotje
Beste Kotje,
Ik heb nu de documenten voor me. Ik heb translater gebruikt en zie dat 24 aug 2011 de vliegwiel en koppeling is vervangen. Kilometerstand 101.477
* Volant moteur bi-masse. €1,092
* es-embrayage volant moteur bi-masse €743.24
* deposer/reposer ou remplacer l'embrayage €327,42
* deposer/ reposer ou remplacer le volant-moteur €44,94
* douille de guidage. €6,44
* boulon rotule €0,73
* etrier de ressort €2,79
Totaal een hoop geld. Auto is bij bmw dealer in onderhoud geweest
Bavaria concept
Lille seclin
59113 seclin
Tel:0320160059
http://Www.bavaria-concept.bmw.fr

Tjah... En nu? :jack: nu wordt het nog moeilijker :ja:

Gebruikersavatar
Jos535i
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2011, 06:53

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Jos535i » 08 feb 2014, 20:34

Beste Ozan,
Ik lees nu net het hele verhaal over jouw M5 en kan niet anders concluderen dat dit echt een hoofdpijn dossier is.
Als je het mij vraagt zou je met deze auto naar een echte M5 specialist (geen gewone BMW dealer, Bovag garage of andere gewone BMW specialist) moeten gaan. Deze auto's zijn zo gecompliceerd met zo vreselijk veel elektronica, sensoren etc etc, dat het ondoenlijk is om er bij een gewone garage naar binnen te gaan om het op te lossen. Velen hebben het al gezegd dat de auto niet zonder reden zo goedkoop te koop werd gezet. Neemt niet weg dat het heel vervelend is dat de problemen nog niet opgelost zijn. Als je de juiste specialist gevonden hebt zou ik daarbij blijven en niet steeds naar een ander gaan, zo bouw je een goede band met degene die jouw auto in onderhoud heeft en leert de auto van haver tot gort kennen. Nog mooier zou zijn als je alles zelf zou kunnen doen, dan ben je zelf de specialist. Overigens vind ik het top hoe anderen met je mee denken en naar de oplossing zoeken.
Ik hoop dat alles goed komt met je bolide en dat het geen eindeloze leegloop wordt van je portemonnee
Veel succes toegewenst,

Jos

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”