hybride waterstof & zuurstof conversie
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
hybride waterstof & zuurstof conversie
iedereen van ons baalt van de hoge brandstof prijzen.
http://youtu.be/u5nld6HzEjM
ik vraag me af of dit een mogelijkheid zou zijn voor een BMW.
nu heb ik al gezien dat mensen een E30 en een e36 omgebouwd hebben, het stelt weinig voor.
http://youtu.be/jFc0rIyi928
http://youtu.be/hrx8xhikUks
alleen heb ik wat vragen,, hoe slim zijn de injectie systemen van een e46 ?
hoe goed is het zelf lerende vermogen van een E46 ? zal ie niet in paniek raken als ie behoorlijk minder hoeft in te spuiten en de motor rijd als een droom ?
als er waterstof & zuurstof in gas vorm in het inlaatspruitstuk zal de motor dat zien door de lambda sonde, dan zal er minder benzine ingespoten worden, en zo bespaar je zonder dat je aan vermogen inlevert, sterker nog je krijgt meer vermogen omdat de verbranding heel erg schoon en compleet is. iemand met een slechte katalysator of zonder, zal dan bij een keuring niet zo snel door de mand vallen, zeker als je de boel netjes ingebouwd heb.
nu BMW al jaren prima tegen loodvrij kan, en behoorlijk grote mechanische reserves in de motor heeft denk ik dat je niet zo snel een probleem krijgt, met de standaard motoren, zeker met een gewone rijstijl.
nadeel is het is wel een grijs gebied, officieel ben je strafbaar als je iets tankt waar geen accijns voor betaald zijn, maar aangezien je nog wel op benzine rijd, ( er zijn ook mensen die volledig HHO rijden )
http://youtu.be/PNm9vRidAsk
het lijkt me leuk om van een 1 op 12 naar een 1 op 20 te komen zonder aan snelheid en plezier in te leveren en m'n bijdrage aan de graaizucht van de (R)overheid en de grote bedrijven flink te verminderen
http://youtu.be/u5nld6HzEjM
ik vraag me af of dit een mogelijkheid zou zijn voor een BMW.
nu heb ik al gezien dat mensen een E30 en een e36 omgebouwd hebben, het stelt weinig voor.
http://youtu.be/jFc0rIyi928
http://youtu.be/hrx8xhikUks
alleen heb ik wat vragen,, hoe slim zijn de injectie systemen van een e46 ?
hoe goed is het zelf lerende vermogen van een E46 ? zal ie niet in paniek raken als ie behoorlijk minder hoeft in te spuiten en de motor rijd als een droom ?
als er waterstof & zuurstof in gas vorm in het inlaatspruitstuk zal de motor dat zien door de lambda sonde, dan zal er minder benzine ingespoten worden, en zo bespaar je zonder dat je aan vermogen inlevert, sterker nog je krijgt meer vermogen omdat de verbranding heel erg schoon en compleet is. iemand met een slechte katalysator of zonder, zal dan bij een keuring niet zo snel door de mand vallen, zeker als je de boel netjes ingebouwd heb.
nu BMW al jaren prima tegen loodvrij kan, en behoorlijk grote mechanische reserves in de motor heeft denk ik dat je niet zo snel een probleem krijgt, met de standaard motoren, zeker met een gewone rijstijl.
nadeel is het is wel een grijs gebied, officieel ben je strafbaar als je iets tankt waar geen accijns voor betaald zijn, maar aangezien je nog wel op benzine rijd, ( er zijn ook mensen die volledig HHO rijden )
http://youtu.be/PNm9vRidAsk
het lijkt me leuk om van een 1 op 12 naar een 1 op 20 te komen zonder aan snelheid en plezier in te leveren en m'n bijdrage aan de graaizucht van de (R)overheid en de grote bedrijven flink te verminderen
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Ik heb de filmpjes niet gekeken, want ik ben op vakantie. Traaaaaage wifi. Maar een waterstof tank in je auto is levensgevaarlijk. Een pure bom, bij een ongeval. Dat is het grootste probleem van op waterstof rijden.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Als dit zo revolutionair is, waarom rijden we er allemaal nog niet mee dan? Zullen wel een hoop haken en ogen aanzitten.
Wel een beetje vergelijkbaar met het rijden op frituurvet.
Wel een beetje vergelijkbaar met het rijden op frituurvet.
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
matheeuwissen schreef:Ik heb de filmpjes niet gekeken, want ik ben op vakantie. Traaaaaage wifi. Maar een waterstof tank in je auto is levensgevaarlijk. Een pure bom, bij een ongeval. Dat is het grootste probleem van op waterstof rijden.
jammer, dat je last heb van een trage wifi.
het systeem werkt ondemand, je heb geen tank, geen (hoge) druk ( maar vacuüm ), als de leiding zou barsten zou het niet vervelender zijn dan met LPG.
als de omzetter zou sneuvelen ,, heb je water met een zuivering zout oplossing wat er dan uit loopt.
als je de boel aansluit met een zekering, en een schakeling dat ie alleen aanstaat als de bobine het ook doet.
en een beetje nadenkt en goede materialen gebruikt ben ik niet zo bang.
Laatst gewijzigd door dj.verhulst op 07 aug 2013, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
streamline schreef:Als dit zo revolutionair is, waarom rijden we er allemaal nog niet mee dan? Zullen wel een hoop haken en ogen aanzitten.
Wel een beetje vergelijkbaar met het rijden op frituurvet.
De reden is dat de overheid het niet zo leuk vind als mensen 40 a 60 % minder hoeven te tanken ( minder accijnzen ), oliemaatschappijen die hun mega winsten zien verdampen, auto fabrikanten die duidelijk op het verkeerde paard gewed hebben die ecomobielen in eens waardeloos zien worden...
en als de vervuiling ook enorm terugloopt is het draagvlak voor tal van belastingen en ontmoedigs beleid dan echt compleet overbodig en kan bij het groot vuil, we zullen dan ook in 1 x minder afhankelijk zijn van die vervelende olie landen in het midden oosten en voormalig Rusland , ze hebben dan minder grip om ons onder druk te kunnen zetten.
het is ook mogelijk om volledig op waterstof en zuurstof te rijden maar dan moet je iets hebben om het proces te kunnen sturen,,, en dan opent zich een wereld aan mogelijkheden . zuurstof en waterstof verbrand echt 8 x zo snel als benzine, en volledig,, dus meer mogelijk met het opvoeren van vermogens etc.
en de handel in CO2 is in eens overbodig. het energie vraagstuk van de wereld ook.
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Een gast heeft het in een E36 ingebouwd
http://youtu.be/FI53vTPtH8E engels gesproken
http://youtu.be/g4ush9ap-Tw engels gesproken
verbruik daalt van 8 L 100km naar 6 L 100km
hoe de HHO fuel cell te bouwen
http://youtu.be/dAoS6yMmffY deel 1
http://youtu.be/SpxTW2dcr2k deel 2
http://youtu.be/loxjGTZZabE deel 3
http://youtu.be/oKnCuYMB-ts deel 4
BMW X5 met LPG
http://youtu.be/aQxLIzo9hvQ
deze mensen houden lagere winst aan maar 20 a 35 % is nog steeds fijn
http://youtu.be/FI53vTPtH8E engels gesproken
http://youtu.be/g4ush9ap-Tw engels gesproken
verbruik daalt van 8 L 100km naar 6 L 100km
hoe de HHO fuel cell te bouwen
http://youtu.be/dAoS6yMmffY deel 1
http://youtu.be/SpxTW2dcr2k deel 2
http://youtu.be/loxjGTZZabE deel 3
http://youtu.be/oKnCuYMB-ts deel 4
BMW X5 met LPG
http://youtu.be/aQxLIzo9hvQ
deze mensen houden lagere winst aan maar 20 a 35 % is nog steeds fijn
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Iedereen die een beetje opgelet heeft met natuurkunde weet dat dit niet kan. De hoeveelheid energie die nodig is om van water Hydrogen maken is meer dan de energie die je vervolgens weer uit HHO kan halen. En anders kijk je hier: http://www.mythbustersforum.com/viewtopic.php?f=4&t=4
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Iedereen die een beetje opgelet heeft met natuurkunde weet dat dit niet kan. De hoeveelheid energie die nodig is om van water waterstof te maken is meer dan de energie die je vervolgens weer uit HHO kan halen. En anders kijk je hier: http://www.mythbustersforum.com/viewtopic.php?f=4&t=4.
Dus vergeet je eigen on demand waterstof generator maar.
De reden dat autofabrikanten toch kijken naar auto's op waterstof is dat waterstof in grote hoeveelheden maken wél efficiënt en eventueel met behulp van groene stroom gemaakt kan worden. Maar zoals reeds gezegd, rondrijden met een tank met waterstof onder hoge druk is nogal gevaarlijk.
Dat de overheid dit allemaal tegenhoud vanwege accijnsinkomsten is allemaal grote onzin. Denk je echt dat de westerse wereld blij is met haar afhankelijkheid van de olie uit het midden-oosten? Waarom zouden de Amerikanen dan op grote schaal investeren in het winnen van schaliegas?
De enige lui die op geld uit zijn hier zijn de verkopers van e-books met zogenaamde handleidingen over dit fabeltje.
Dus vergeet je eigen on demand waterstof generator maar.
De reden dat autofabrikanten toch kijken naar auto's op waterstof is dat waterstof in grote hoeveelheden maken wél efficiënt en eventueel met behulp van groene stroom gemaakt kan worden. Maar zoals reeds gezegd, rondrijden met een tank met waterstof onder hoge druk is nogal gevaarlijk.
Dat de overheid dit allemaal tegenhoud vanwege accijnsinkomsten is allemaal grote onzin. Denk je echt dat de westerse wereld blij is met haar afhankelijkheid van de olie uit het midden-oosten? Waarom zouden de Amerikanen dan op grote schaal investeren in het winnen van schaliegas?
De enige lui die op geld uit zijn hier zijn de verkopers van e-books met zogenaamde handleidingen over dit fabeltje.
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
balblas schreef:Iedereen die een beetje opgelet heeft met natuurkunde weet dat dit niet kan. De hoeveelheid energie die nodig is om van water Hydrogen maken is meer dan de energie die je vervolgens weer uit HHO kan halen. En anders kijk je hier: http://www.mythbustersforum.com/viewtopic.php?f=4&t=4
http://youtu.be/qFdHBI-cd7U ze hebben er geen zuiverings zout ingedaan en dan werkt het idd niet.
ik dacht ook altijd dat het niet zou kunnen met een laag voltage en weinig vermogen.
maar het is wel logisch met het zuivering zout maak je een elektrolyt waar door het water wel stroom geleid en het proces in werking komt .
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Dat doet niks af aan het feit dat je niet energie uit water kunt halen zonder er meer energie ( via stroom in dit geval) in te stoppen. Dat is simpelweg een natuurwet. In water zit geen energie... In waterstof wel, en als je dat eruit haalt krijg je? Juist ja, water ( en zuurstof). Het omgekeerde levert dus geen energie, maar kóst energie...
En aangezien de stroom in dit geval door de wagen zelf geleverd wordt, kan het dus gewoonweg niet iets opleveren.
De verhalen van zuiniger auto's met dit systeem zijn óf niet waar, óf de motor had al een hele slechte verbranding door verkeerde afstelling of zo.
En aangezien de stroom in dit geval door de wagen zelf geleverd wordt, kan het dus gewoonweg niet iets opleveren.
De verhalen van zuiniger auto's met dit systeem zijn óf niet waar, óf de motor had al een hele slechte verbranding door verkeerde afstelling of zo.
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
balblas schreef:Dat doet niks af aan het feit dat je niet energie uit water kunt halen zonder er meer energie ( via stroom in dit geval) in te stoppen. Dat is simpelweg een natuurwet. In water zit geen energie... In waterstof wel, en als je dat eruit haalt krijg je? Juist ja, water ( en zuurstof). Het omgekeerde levert dus geen energie, maar kóst energie...
En aangezien de stroom in dit geval door de wagen zelf geleverd wordt, kan het dus gewoonweg niet iets opleveren.
De verhalen van zuiniger auto's met dit systeem zijn óf niet waar, óf de motor had al een hele slechte verbranding door verkeerde afstelling of zo.
normaal zou ik je gelijk geven, maar ik heb aardig wat filmpjes gezien van mensen die met zelf gemaakte sets rond rijden , waarom zouden die dan liegen ?
met de conventionele manier hoge spanning veel vermogen heb je heel veel energie nodig
maar als nu het eruit ziet dat men het ei van Columbus gevonden heeft, vroeger dachten we ook noot sneller te kunnen dan met een paard of vliegen.
het is apart dat water twee zeer brandbare gassen bevat.
en als het nep is dan zouden mensen toch al met een paar maanden zoveel negativiteit op YT zetten en ik weet niet wat, die bedrijven die e books en dvd sets verkopen zouden dan toch na een tijdje moeten stoppen ??
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
OK,
Als jij een paar YT filmpjes betrouwbaarder vind dan basic natuurkunde prima. Er staat zoveel onzin op het Internet, maar dat is mijn mening.
Ik blijf er bij dat het natuurkundig gewoon onmogelijk is om energie uit water te halen zonder er (meer energie) in te stoppen. En de wild west verhalen over de olie branche en regeringen die dit soort technieken in de weg zouden staan wijs ik helemaal naar het land der fabelen.
Als jij een paar YT filmpjes betrouwbaarder vind dan basic natuurkunde prima. Er staat zoveel onzin op het Internet, maar dat is mijn mening.
Ik blijf er bij dat het natuurkundig gewoon onmogelijk is om energie uit water te halen zonder er (meer energie) in te stoppen. En de wild west verhalen over de olie branche en regeringen die dit soort technieken in de weg zouden staan wijs ik helemaal naar het land der fabelen.
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
- dj.verhulst
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 aug 2013, 19:34
- Locatie: Pauperdorp in Tukkerland
- Contacteer:
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Er is nu ook een bedrijf in NL die dit aanbied
http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/
heb de afgelopen tijd veel gelezen en gezien,, ik denk dat dit best wel eens kan werken.
al heb ik wel de nodige vragen en opmerkingen
http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/
heb de afgelopen tijd veel gelezen en gezien,, ik denk dat dit best wel eens kan werken.
al heb ik wel de nodige vragen en opmerkingen
niet gehinderd door enige vorm van inzicht
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: hybride waterstof & zuurstof conversie
Als ik die site zo zie, zou ik het lekker overslaan.