asbak
Re: asbak
Ik weet niet of je hier al een antwoord op hebt.
Maar om de asbak te demonteren moet je de middentunnel demonteren, er zijn namelijk twee schroefjes die los moeten waar je alleen op deze manier bij kan. Ik heb dit toevallig zelf dit weekend gedaan.
Maar om de asbak te demonteren moet je de middentunnel demonteren, er zijn namelijk twee schroefjes die los moeten waar je alleen op deze manier bij kan. Ik heb dit toevallig zelf dit weekend gedaan.
Re: asbak
Nee, ik had nog geen antwoord gehad... en was er ook nog niet verder mee gegaan..HTJE81 schreef:Ik weet niet of je hier al een antwoord op hebt.
Maar om de asbak te demonteren moet je de middentunnel demonteren, er zijn namelijk twee schroefjes die los moeten waar je alleen op deze manier bij kan. Ik heb dit toevallig zelf dit weekend gedaan.
bedankt voor de tip/advies.. ga kijken als van weekend tijd heb om te demonteren..
moet ik nog ergens specifiek op letten ?
Re: asbak
De DIY die ik zelf heb gebruikt, kan ik zo even niet vinden. Zal zo nog even zoeken. ;-)
Je hebt in ieder geval een T20 torx nodig, een dop nr. 10 (geloof ik) en het liefst een spatel om interieurdelen te verwijderen (maar een platte schroevendraaier werkt ook)
De volgende zaken moeten los:
- Frontje onder de radio, dit klik je zo los, door een spatel of een platte schroevendraaier in de rand te drukken en als hefboom te gebruiken. Pas op voor krassen!
- plastic kapje achter de middenconsole, hier zitten twee boutjes onder
- trim om versnellingspook, hier zitten ook twee boutjes
- kapje tegen middentunnel aan de passagierszijde, hier zit 1 schroefje
- 2 plugjes onder het dashboard, 1 aan elke kant, bij het voeten compartiment
- naast de handrem zit nog een kapje, waar ook een boutje onder zit
Dat is alles wat los moet, voor zover ik me nu kan herinneren.
Vervolgens zijn er twee of drie (wel of geen aux aansluiting) stekkertjes die los moeten:
- de eerste zit bij de versnellingspook
- de andere zit achter, voor de 12V aansluiting
- eventueel de aux/usb, deze kreeg ik niet los, dus heb unit eruit geklikt ipv het stekkertje los halen
Dan is alles los. Nu moet je de handrem helemaal omhoog zetten, dan past de middenconsole daar over heen. Met de hoes om de handrem moet je even puzzelen, dan hoeft deze niet los.
Het was voor mij een goede 2 uur werk. Had een beetje ruzie met de verschillende onderdelen. Toen ik wist hoe alles zat, had ik de middenconsole er binnen een half uur weer in.
Bij het terug plaatsen moet je er op letten dat je de twee uiteindes van de middenconsole weer onder het dashboard schuift. Hier had ik even geen rekening mee gehouden.
Je hebt in ieder geval een T20 torx nodig, een dop nr. 10 (geloof ik) en het liefst een spatel om interieurdelen te verwijderen (maar een platte schroevendraaier werkt ook)
De volgende zaken moeten los:
- Frontje onder de radio, dit klik je zo los, door een spatel of een platte schroevendraaier in de rand te drukken en als hefboom te gebruiken. Pas op voor krassen!
- plastic kapje achter de middenconsole, hier zitten twee boutjes onder
- trim om versnellingspook, hier zitten ook twee boutjes
- kapje tegen middentunnel aan de passagierszijde, hier zit 1 schroefje
- 2 plugjes onder het dashboard, 1 aan elke kant, bij het voeten compartiment
- naast de handrem zit nog een kapje, waar ook een boutje onder zit
Dat is alles wat los moet, voor zover ik me nu kan herinneren.
Vervolgens zijn er twee of drie (wel of geen aux aansluiting) stekkertjes die los moeten:
- de eerste zit bij de versnellingspook
- de andere zit achter, voor de 12V aansluiting
- eventueel de aux/usb, deze kreeg ik niet los, dus heb unit eruit geklikt ipv het stekkertje los halen
Dan is alles los. Nu moet je de handrem helemaal omhoog zetten, dan past de middenconsole daar over heen. Met de hoes om de handrem moet je even puzzelen, dan hoeft deze niet los.
Het was voor mij een goede 2 uur werk. Had een beetje ruzie met de verschillende onderdelen. Toen ik wist hoe alles zat, had ik de middenconsole er binnen een half uur weer in.
Bij het terug plaatsen moet je er op letten dat je de twee uiteindes van de middenconsole weer onder het dashboard schuift. Hier had ik even geen rekening mee gehouden.