Cabrio wassen in de wasstraat... ervaringen...
Cabrio wassen in de wasstraat... ervaringen...
Okay, waarschijnlijk al 100 keer gevraagd, maar de zoek-functie op het forum resulteerd in een error.
Ik heb een 3.30Ci Cabrio. Deze was ik altijd netjes met de hand, volgens de richtlijnen e.d., niet echt mijn favoriete klusje, maar moet toch af en toe :-)
Maarrrr... Met al dat zand/troep in de lucht tegenwoordig, en ik redelijk veel rij met de cabrio het hele jaar door, kom ik nog wel eens in de verleiding om de bolide door de wasstraat te gooien, maar eigenlijk nooit doe.
Ik weet dat de kap sterk genoeg zou moeten zijn, maar ben toch bang dat de borstels te zwaar zijn, of te hard borstelen. Ook ben ik bang dat de schoonmaakmiddelen die door al het water zitten, misschien schadelijk zijn. En misschien zijn alle afdichtingen in de kap een risico.
Kunnen mede-cabrio eigenaren ervaringen delen? Vooral de softtopjes welke door de wasstraat denderen?
Ik heb een 3.30Ci Cabrio. Deze was ik altijd netjes met de hand, volgens de richtlijnen e.d., niet echt mijn favoriete klusje, maar moet toch af en toe :-)
Maarrrr... Met al dat zand/troep in de lucht tegenwoordig, en ik redelijk veel rij met de cabrio het hele jaar door, kom ik nog wel eens in de verleiding om de bolide door de wasstraat te gooien, maar eigenlijk nooit doe.
Ik weet dat de kap sterk genoeg zou moeten zijn, maar ben toch bang dat de borstels te zwaar zijn, of te hard borstelen. Ook ben ik bang dat de schoonmaakmiddelen die door al het water zitten, misschien schadelijk zijn. En misschien zijn alle afdichtingen in de kap een risico.
Kunnen mede-cabrio eigenaren ervaringen delen? Vooral de softtopjes welke door de wasstraat denderen?
Re: Cabrio wassen in de wasstraat... ervaringen...
Zou het al niet doen om de lakschade die je oploopt.
Die borstels laten duizenden hele lichte krassen achter die je in de zon kan zien, soort van Swirls.
De moderne wasstraten gebruiken lappen en zouden geen krassen achterlaten heb ik gelezen maar helemaal geloven doe ik het niet.
De Kap zou er in principe wel tegenkunnen denk ik.
Die borstels laten duizenden hele lichte krassen achter die je in de zon kan zien, soort van Swirls.
De moderne wasstraten gebruiken lappen en zouden geen krassen achterlaten heb ik gelezen maar helemaal geloven doe ik het niet.
De Kap zou er in principe wel tegenkunnen denk ik.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Eigenlijk precies dat wat Bofkont zegt... Dan maar ff met tegenzin, vond er eerst ook niks aan, mijn vorige auto waste ik gewoon 1 a 2 keer per jaar. Nu met een wat duurdere auto en de juiste producten doe ik het voor mijn plezier, lekker buiten...
Cabrio is helemaal makkelijk, scheelt enorm veel oppervlak om te poetsen... Onze Z3 deed ik ook in de helft van de tijd waarin ik de E46's doe
Cabrio is helemaal makkelijk, scheelt enorm veel oppervlak om te poetsen... Onze Z3 deed ik ook in de helft van de tijd waarin ik de E46's doe
Ik maak de kap/soft-top ook altijd schoon... (en 1 keer per jaar impregneren). Maar gelukkig hoeft de kapniet in de wax :-)
Krasjes/vegen/swirls vallen wel mee met deze kleur (TiAg). Heb deze kleur eerder gehad op een coupe. En zag eigenlijk nooit wat na de wasstraat. Alleen maar dat een wasstraat eigenlijk nooit goed schoonmaakt in de hoekjes en velgen ;-)
Ik zat er over te denken om het "bij te houden" door af en toe een wasstraat te pakken...
But you talked me out of it already :-)
Eigenlijk gaat het me om de spierpijn die ik drie dagen er na moet genieten, en hoe ik die kan voorkomen :-)
Krasjes/vegen/swirls vallen wel mee met deze kleur (TiAg). Heb deze kleur eerder gehad op een coupe. En zag eigenlijk nooit wat na de wasstraat. Alleen maar dat een wasstraat eigenlijk nooit goed schoonmaakt in de hoekjes en velgen ;-)
Ik zat er over te denken om het "bij te houden" door af en toe een wasstraat te pakken...
But you talked me out of it already :-)
Eigenlijk gaat het me om de spierpijn die ik drie dagen er na moet genieten, en hoe ik die kan voorkomen :-)
Vaak doen Ik rijd ongeveer 1400 a 1500 km per week op het moment (het vies worden is zeg maar geen probleem ), maar was mijn auto elk weekend Voel het tegenwoordig helemaal niet meer... (niet twee dagen later iig)habanero schreef:Eigenlijk gaat het me om de spierpijn die ik drie dagen er na moet genieten, en hoe ik die kan voorkomen :-)
Elk weekend? No kidding? Wow!
De mijne staat altijd in de garage als ik hem niet gebruik, dus het ophopen van het vuil valt best mee. Ik was hem zo'n 1 keer in de twee maanden. Soms langer omdat ik veel in het buitenland zit.
Wat is je uur-tarief? :-)
De mijne staat altijd in de garage als ik hem niet gebruik, dus het ophopen van het vuil valt best mee. Ik was hem zo'n 1 keer in de twee maanden. Soms langer omdat ik veel in het buitenland zit.
Wat is je uur-tarief? :-)
Hij staat er altijd zo prachtig bij na een goede was/wax beurt
Wordt en dan gewoon blij van als ik er langs loop
Schoonmaken probeer ik elke 2 weken te doen, velgen zeker 1 in de week.
Waxen 3 a 4 keer per jaar.
Was en wax altijd met de hand.
Edit:
stofzuig zeker elke week de auto uit.
Mag echt niks geen rommel bij mij in de wagen liggen
Wordt en dan gewoon blij van als ik er langs loop
Schoonmaken probeer ik elke 2 weken te doen, velgen zeker 1 in de week.
Waxen 3 a 4 keer per jaar.
Was en wax altijd met de hand.
Edit:
stofzuig zeker elke week de auto uit.
Mag echt niks geen rommel bij mij in de wagen liggen
Laatst gewijzigd door bofkont op 23 jul 2008, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik begin me bijna te schamen dat ik mijn auto zo verwaarloos :-)
Misschien moet ik het als mijn twee wekelijkse "workout" zien. Ben hard toe aan wat sporten (zeggen ze)...
Misschien moet ik het als mijn twee wekelijkse "workout" zien. Ben hard toe aan wat sporten (zeggen ze)...
Dat is inderdaad een hele goede vorm van sport