318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Beste BMW liefhebbers,
Ik rij een 318i e46 uit 2002 met ong 146.000 op de teller.
Ik heb onlangs me tank bijna leeg gereden. Ik weet niet of dit er maar enigszins mee te maken heeft maar meld het evengoed. Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Plotsklaps valt alle vermogen weg en begint het motorblokje en EML op me dashboard te branden(hij valt echt gewoon uit) als ik hem dan meteen probeer te starten doet ie niks meer totdat ik ff wacht en hem opnieuw start. Op dat moment rijdt ie gewoon weer alsof er niks aan de hand is(alle lampjes uit en rijden maar). Ik heb de auto een grote beurt laten geven dus filters,bougies etc etc. Nu heb ik +/- 400 km gereden en begint het gelul weer.Rijden eml en motorblok brandt en valt gewoon uit..ff wachten en gewoon alles weer doen. soms blijft EML branden maar rijdt ie wel gewoon normaal. Toen heb ik de comp laten resetten en weer geprobeerd. Bmw bleef het weer ff doen en hoppa weer het gelul. Weer laten uitlezen waarbij dit op het scherm kwam.
2793 gasklep-versteleenheid
regelbereik
gasklepmechanisme klemt kort.
2792 gasklep-positiesensor
positie-afwijking
27B8 inlaatbuis-verschildruk
signaal niet logisch
281E zuigbuis-omschakeling
defect/onderbreking/kortsluiting
277C stuurapparaat microprocessor
reset regeleenheiden.
Nou heb ik een nieuw gasklephuis gekocht en erin laten zetten en hoopte dat het daarmee over was. Nou stond op het doosje dat de gasklep opnieuw ingelezen moet worden. Heb ik niet gedaan omdat de comp op dat moment niet aanwezig was. Toch ben ik een stukje gaan rijden en ja hoor valt weer uit en nou brand alleen het EML nog. Op deze manier ben ik langzaam aan het leeglopen qua uitlezen,monteren etc etc. Nou moet ik wel zeggen dat we morgen bij de comp kunnen om hem (again) te laten resetten. Ik heb er een hard hoofd in dat na het resetten en inlezen hij het gaat doen.
Iemand suggesties of tips waar het euvel evt kan zitten want zoals ik al zei loop ik langzaam leeg op deze manier...
Bij voorbaat dank,
Richard.
Ik rij een 318i e46 uit 2002 met ong 146.000 op de teller.
Ik heb onlangs me tank bijna leeg gereden. Ik weet niet of dit er maar enigszins mee te maken heeft maar meld het evengoed. Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Plotsklaps valt alle vermogen weg en begint het motorblokje en EML op me dashboard te branden(hij valt echt gewoon uit) als ik hem dan meteen probeer te starten doet ie niks meer totdat ik ff wacht en hem opnieuw start. Op dat moment rijdt ie gewoon weer alsof er niks aan de hand is(alle lampjes uit en rijden maar). Ik heb de auto een grote beurt laten geven dus filters,bougies etc etc. Nu heb ik +/- 400 km gereden en begint het gelul weer.Rijden eml en motorblok brandt en valt gewoon uit..ff wachten en gewoon alles weer doen. soms blijft EML branden maar rijdt ie wel gewoon normaal. Toen heb ik de comp laten resetten en weer geprobeerd. Bmw bleef het weer ff doen en hoppa weer het gelul. Weer laten uitlezen waarbij dit op het scherm kwam.
2793 gasklep-versteleenheid
regelbereik
gasklepmechanisme klemt kort.
2792 gasklep-positiesensor
positie-afwijking
27B8 inlaatbuis-verschildruk
signaal niet logisch
281E zuigbuis-omschakeling
defect/onderbreking/kortsluiting
277C stuurapparaat microprocessor
reset regeleenheiden.
Nou heb ik een nieuw gasklephuis gekocht en erin laten zetten en hoopte dat het daarmee over was. Nou stond op het doosje dat de gasklep opnieuw ingelezen moet worden. Heb ik niet gedaan omdat de comp op dat moment niet aanwezig was. Toch ben ik een stukje gaan rijden en ja hoor valt weer uit en nou brand alleen het EML nog. Op deze manier ben ik langzaam aan het leeglopen qua uitlezen,monteren etc etc. Nou moet ik wel zeggen dat we morgen bij de comp kunnen om hem (again) te laten resetten. Ik heb er een hard hoofd in dat na het resetten en inlezen hij het gaat doen.
Iemand suggesties of tips waar het euvel evt kan zitten want zoals ik al zei loop ik langzaam leeg op deze manier...
Bij voorbaat dank,
Richard.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 19:14
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Misschien dat je brandstofopvoerpomp een oplazer gehad heeft van de bijna lege tank.
De opvoerpomp heeft ook een filtertje zitten. Wellicht dat die vervuild is geraakt, waardoor je te weinig benzinedruk krijgt en/of de opvoerpomp is defect en daardoor dus verkeerde waardes krijgt en hij in zijn noodloop schiet...
Het is maar een gedachte kronkel.
De opvoerpomp heeft ook een filtertje zitten. Wellicht dat die vervuild is geraakt, waardoor je te weinig benzinedruk krijgt en/of de opvoerpomp is defect en daardoor dus verkeerde waardes krijgt en hij in zijn noodloop schiet...
Het is maar een gedachte kronkel.
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
De combinatie van DISA klep (zuigbuisomschakeling), verschildruksensor en gasklep, lijkt mij duiden op elektrische contacten die niet goed zijn. Meet de bekabeling van deze componenten eens door.
Zou raar zijn als dit met een tekort aan brandstof te maken heeft, aangezien je dan adaptatiewaardes krijgt die uit de schaal lopen.
Succes,
Rob
Zou raar zijn als dit met een tekort aan brandstof te maken heeft, aangezien je dan adaptatiewaardes krijgt die uit de schaal lopen.
Succes,
Rob
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
ik gok op de brandstof pomp icm met vlotter. Pomp is warm geworden doordat er te weinig benzine erin zat en nu geeft ie problemen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Oke hierbij een update..
gasklephuis is ondertussen ingeleerd enz enz....alle lampjes waren weg totdat ineens weer het eml erin schoot.
Ik heb gebeldt met een specialist en die zei dat ie hetzelfde euvel een paar keer eerder heeft gehad en het toen aan de computer lag...ondertussen 900 eurie lichter en nou dus te horen gekregen dat een nieuwe comp rond de 1400 ligt...
bij het starten liep het toerental ineens alle kanten op en hij viel gewoon weg...Beetje op forums zitten spitten en heb ergens gelezen dat het ook met de accu te maken kan hebben. Gisteren dus de accu eruit gehaald en daar stond een datum op dat ie goed was tot 2011 ofzo..Kan het zo zijn dat ie daardoor elke in eml schiet??? Accu staat nu op de lader om te proberen of de auto weer start als ie vol is. Mocht dit nou niet het geval zijn is er dan een optie om de comp te laten maken ipv vervangen. Zou ik de gehele comp nou wel moeten vervangen hoe zit het dan met sleutels enz. Ik heb nog geen nieuwe accu gehaald omdat ik bang ben dat het mocht het wel de comp zijn het weer weggegooid geld is. Het rare is dat als de auto wel reed hij het ook gewoon goed doet helemaal niks aan het handje. Totdat ik hem start en het eml brand en dan is het weer raak. ondertussen zijn dus wel alle kabels doorgemeten,gasklep vervangen. lmm schoongemaakt, slangetje op carter gecheckt enz enz....
Ik weet het nou echt ff niet meer. iemand nog tips of suggesties zonder dat ik de comp hoef te vervangen????
gasklephuis is ondertussen ingeleerd enz enz....alle lampjes waren weg totdat ineens weer het eml erin schoot.
Ik heb gebeldt met een specialist en die zei dat ie hetzelfde euvel een paar keer eerder heeft gehad en het toen aan de computer lag...ondertussen 900 eurie lichter en nou dus te horen gekregen dat een nieuwe comp rond de 1400 ligt...
bij het starten liep het toerental ineens alle kanten op en hij viel gewoon weg...Beetje op forums zitten spitten en heb ergens gelezen dat het ook met de accu te maken kan hebben. Gisteren dus de accu eruit gehaald en daar stond een datum op dat ie goed was tot 2011 ofzo..Kan het zo zijn dat ie daardoor elke in eml schiet??? Accu staat nu op de lader om te proberen of de auto weer start als ie vol is. Mocht dit nou niet het geval zijn is er dan een optie om de comp te laten maken ipv vervangen. Zou ik de gehele comp nou wel moeten vervangen hoe zit het dan met sleutels enz. Ik heb nog geen nieuwe accu gehaald omdat ik bang ben dat het mocht het wel de comp zijn het weer weggegooid geld is. Het rare is dat als de auto wel reed hij het ook gewoon goed doet helemaal niks aan het handje. Totdat ik hem start en het eml brand en dan is het weer raak. ondertussen zijn dus wel alle kabels doorgemeten,gasklep vervangen. lmm schoongemaakt, slangetje op carter gecheckt enz enz....
Ik weet het nou echt ff niet meer. iemand nog tips of suggesties zonder dat ik de comp hoef te vervangen????
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Is het een N42 motor dan denk ik toch mee aan de Krukas sensor,een aardige klus anders 1000 euro.
Varen is fijner dan je denkt
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Toch blijft het lijken op slechte verbindingen.
Anders (het gaat hier om een N42 motor volgens mij?) is ook de carterventilatie nog een goede optie. Deze heeft nogal wat invloed op het lopen van de motor en kan er zeker voor zorgen dat de auto zomaar uitvalt.
Je hebt wel een slangetje van het carter vervangen, maar welke bedoel je dan? Er zijn er namelijk 3.
Groet,
Rob
Anders (het gaat hier om een N42 motor volgens mij?) is ook de carterventilatie nog een goede optie. Deze heeft nogal wat invloed op het lopen van de motor en kan er zeker voor zorgen dat de auto zomaar uitvalt.
Je hebt wel een slangetje van het carter vervangen, maar welke bedoel je dan? Er zijn er namelijk 3.
Groet,
Rob
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
N42, stilvallen uit het niets. niet willen starten, en na afkoelen ~15 mins starten en rijden alsof er nooit wat is gebeurd.
Heb ik ook meegemaakt, bleek een krukassensor te zijn. Deze sensor gaf bij mij nooit een foutcode, maar door proces van eliminatie uiteindelijk toch maar dat ding vervangen en ik rij al bijna 3 jaar zonder problemen vrolijk rond.
Het is best wel een rotklus , spruitstuk moet er namelijk vanaf maar het moet wel in zaterdagmiddagje lukken denkik zo.
Heb ik ook meegemaakt, bleek een krukassensor te zijn. Deze sensor gaf bij mij nooit een foutcode, maar door proces van eliminatie uiteindelijk toch maar dat ding vervangen en ik rij al bijna 3 jaar zonder problemen vrolijk rond.
Het is best wel een rotklus , spruitstuk moet er namelijk vanaf maar het moet wel in zaterdagmiddagje lukken denkik zo.
Re: 318i,EML.De wanhoop nabij!!!!
Is het de N42 of de M43 motor?
Dit doet mij meer denken aan de stappenmotor.
Ik heb het eens gehad met een m52 320i deze liep ook niet lekker stationair en viel af en toe uit in combinatie met het eml lampje, toen stappenmotor eruit gehaald schoongemaakt en opnieuw geprobeerd, helaas zonder succes, andere stappenmotor gekocht en probleem opgelost...
Dit doet mij meer denken aan de stappenmotor.
Ik heb het eens gehad met een m52 320i deze liep ook niet lekker stationair en viel af en toe uit in combinatie met het eml lampje, toen stappenmotor eruit gehaald schoongemaakt en opnieuw geprobeerd, helaas zonder succes, andere stappenmotor gekocht en probleem opgelost...