Storing Veiligheidsgordel

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Pasiansem

Storing Veiligheidsgordel

Bericht door Pasiansem » 20 apr 2013, 20:18

Wie kan mij helpen? (525Dtouring2005)
Kreeg vanmiddag na instappen en inklikken gordels met 3 voetbal jongens achterin melding "Storing Veiligheidsgordel" rode icoon. Ga naar dichtsbijzijnde bmwdealer...
Las net int boekje dat als je center links of rechts gebruikt krijg je een foutmelding...
Wat moet ik nu doen?
Bij voorbaat dank Pascal :driving:

E.T520i

Re: Storing Veiligheidsgordel

Bericht door E.T520i » 21 apr 2013, 19:42

Ik heb dat probleem ook gehad, ben toen naar een garage geweest (geen bmw garage) en die heeft hem uitgelezen en gereset. Probleem is verholpen.
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world."

E.T520i

Bericht door E.T520i » 22 apr 2013, 14:22

Gister een bericht geplaatst dat het probleem verhopen is. Stap ik vanochtend in de auto en ja hoor zelfde probleem weer. Dus deze week weerterug naar de garage. :whistle:

Groet
"Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world."

MaasMaster
Contacteer:

Bericht door MaasMaster » 22 apr 2013, 14:44

Over foutmeldingen van gordelspanner, airbag, kan je in volgende topic al veel terug vinden:

viewtopic.php?f=123&t=10140

Ik heb gewoon het volgende gedaan (ondertussen bijna twee jaar geleden en geen enkele storing meer):
MaasMaster schreef:Ik had ook dezelfde melding:
Afbeelding

Heb het gedaan zoals hier op de eerste pagina's.
De zetels losgedraaid, stekker er tussen uit geknipt en kabels aan elkaar gesoldeerd. Gisteren bij een vriend de storing laten resetten en nu voorlopig geen melding meer. Laten we hopen dat het euvel hiermee opgelost is...
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

E.T520i

Bericht door E.T520i » 23 apr 2013, 10:04

MaasMaster schreef:Over foutmeldingen van gordelspanner, airbag, kan je in volgende topic al veel terug vinden:

viewtopic.php?f=123&t=10140

Ik heb gewoon het volgende gedaan (ondertussen bijna twee jaar geleden en geen enkele storing meer):
MaasMaster schreef:Ik had ook dezelfde melding:
Afbeelding

Heb het gedaan zoals hier op de eerste pagina's.
De zetels losgedraaid, stekker er tussen uit geknipt en kabels aan elkaar gesoldeerd. Gisteren bij een vriend de storing laten resetten en nu voorlopig geen melding meer. Laten we hopen dat het euvel hiermee opgelost is...
Bedankt.

edsub

Bericht door edsub » 11 mar 2014, 22:36

Ik heb dus ook die storing "Veilgheidsgorderl syst" (Restraint systems faulty als ik de display op engels zet).
De garage heeft natuurlijk de fout al eens gereset. Kwam terug zodra er iemand een ritje op de pasagiersstoel zat.

Daarna heeft de garage geconstateerd dat er een hoge doorlaatwaarde op de stekker zat. Schoongemaakt (contactspray neem ik aan). Storing kwam terug zodra er iemand een ritje op de pasagiersstoel zat.

Na wat zoeken zijn er m.i 3 opties:
1. Stoelsensor matje
2. Battery Safety Terminal
3. Slechte accu

Volgende week maandag wordt de stoelsensor mat vervangen. Is natuurlijk prima, maar vooral als dat ook echt de oorzaak is.

Ik heb net de Battery Safety Terminal eens doorgemeten. Als dat ding is afgegaan (schijnt met ouderdom voor te komen) en je meet geen weerstand op de contacten van die sensor (bij de accu + pool) is de BST waarschijnlijk de oorzaak. Ik kan helaas niet zien dat de BST is afgegaan (zit een zwart plastic ding omheen dat er niet zonder geweld af wil). Ik meet echter geen weerstand. Mogelijk dus een oorzaak. Weet iemand of dit ook zo is als de BST nog in-tact is?

Mijn accu gaf met de indicator (binnenverlichting stond een half uurtje aan) aan dat de accu niet volledig opgeladen was (kleuren indicator groen/zwart/geel).

Graag jullie advies!

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 12 mar 2014, 08:56

Ik heb ook het probleem met het falende bijrijder-detectiematje gehad. De oplossing was erg simpel, ik heb op ebay deze module gekocht.

Montage is simpel (gebruiksaanwijzing zit er bij), stekker van detectiematje losmaken, deze module op de stekker schuiven en klaar. Enige wat nu nog moet gebeuren is het wissen van de foutmelding.

Wat ze op ebay er alleen niet bij hadden gezegd is dat je nog een 'module' nodig hebt, namelijk eentje die doet alsof de gordel van de bijrijder 'ingeklikt' is. Anders zorgt de eerste module er voor dat de auto denkt dat er iemand op de stoel zit, maar als daar niemand zit wordt er gemeld dat de bijrijder geen gordel draagt.

Ook die was overigens simpel te monteren (n.a.v de bijgeleverde gebruiksaanwijzing) en sindsdien ben ik verlost van die eeuwige storingsmelding van 'storing in het veiligheidsgordelsysteem'.

edsub

Bericht door edsub » 12 mar 2014, 09:15

Ik heb ook die modules (in een setje) gezien. Als ik de auto langer had zou dat ook mijn optie zijn (kost niet zo veel en als het niet werkt kan het er ook weer uit). Ik heb de auto echter gekocht met daarbij de (schriftelijke) afspraak dat de verkopende garage deze storing verhelpt. Beetje vervelend alleen dat ze dat niet in een keer afdoende hebben gedaan (kunnen doen?) en ik nu dus voor de derde keer terug moet (80km uit de buurt).

edsub

Bericht door edsub » 04 apr 2014, 06:42

update: Uiteidelijk heeft de garage de detectiemat in de passagiersstoel vervangen.
Storing verholpen en komt (tot nu toe)niet meer terug.
Blij!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”