ABS regelt remdruk?
ABS regelt remdruk?
Heb goed mijn remmen ontlucht en zit geen lucht meer in. nog heb ik maar weinig druk, en als ik het pedaal helemaal intrap blokkeerd alles ineens.
Ik heb de snelheidssensor linksachter losgetrokken zodat alle hulpmiddelen uitgeschakeld zijn. nou vraag ik mij af of de ABS of ECC invloed heeft op de remdruk?
Ik heb de snelheidssensor linksachter losgetrokken zodat alle hulpmiddelen uitgeschakeld zijn. nou vraag ik mij af of de ABS of ECC invloed heeft op de remdruk?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: ABS regelt remdruk?
De remdruk wordt in eerste instantie bepaald door de rembekrachtiger, het ABS/ASC regelt het indien nodig af.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Drukopbouw in t remsysteem wordt verzorgd door de slag van de hoofdremcilinder, ABS en aanverwante systemen beperken aanwezige remdruk indien noodzakelijk.
Volgens mij heb je 2 opties:
Optie 1: Als je remmerij nog standaard is, zal er wrslk toch ergens lucht in je systeem zitten. Bij de E46 moet je je ABS elektronisch 'vrij zetten' om te ontluchten. Mocht je dit niet hebben gedaan, dan zit er lucht in.
Optie 2: Heb je andere remtangen gebruikt? Als je andere remtangen gebruikt met een grotere inhoud remvloeistof icm de standaard hoofdremcilinder, zal je je pedaal dus verder moeten indrukken om überhaupt druk op te kunnen bouwen. Heb je eenmaal druk, dan zal de handel inderdaad vlot blokkeren om de eenvoudige reden dat de andere tangen met waarschijnlijk met grotere remblokken voor meer remoppervlakte zorgen.
Dit is oplosbaar door een passende hoofdremcilinder toe te passen; eentje met een grotere inhoud dus
Volgens mij heb je 2 opties:
Optie 1: Als je remmerij nog standaard is, zal er wrslk toch ergens lucht in je systeem zitten. Bij de E46 moet je je ABS elektronisch 'vrij zetten' om te ontluchten. Mocht je dit niet hebben gedaan, dan zit er lucht in.
Optie 2: Heb je andere remtangen gebruikt? Als je andere remtangen gebruikt met een grotere inhoud remvloeistof icm de standaard hoofdremcilinder, zal je je pedaal dus verder moeten indrukken om überhaupt druk op te kunnen bouwen. Heb je eenmaal druk, dan zal de handel inderdaad vlot blokkeren om de eenvoudige reden dat de andere tangen met waarschijnlijk met grotere remblokken voor meer remoppervlakte zorgen.
Dit is oplosbaar door een passende hoofdremcilinder toe te passen; eentje met een grotere inhoud dus
Beest Met 4 Wielen
Alles is stock op de remleidingen na. ABS is uitgeschakeld dmv de snelheidssensor linksachter los te koppelen.
Zelf heb ik het vermoeden dat er misschien te weinig remolie in zit, die staat ergens rond het minimum. Denk dat ik die eerst ff extra bij ga vullen.
Mocht dat niks uithalen ga ik toch nog proberen extra te ontluchten (maar zag er laatst toch al echt geen lucht meer uitkomen)
Het frappante vind ik dat de remdruk heel laag is, maar aan het eind van het pedaal (als je bijna op de vloer zit) blokkeren toch alle wielen.
Bedankt voor de info in ieder geval al!
Zelf heb ik het vermoeden dat er misschien te weinig remolie in zit, die staat ergens rond het minimum. Denk dat ik die eerst ff extra bij ga vullen.
Mocht dat niks uithalen ga ik toch nog proberen extra te ontluchten (maar zag er laatst toch al echt geen lucht meer uitkomen)
Het frappante vind ik dat de remdruk heel laag is, maar aan het eind van het pedaal (als je bijna op de vloer zit) blokkeren toch alle wielen.
Bedankt voor de info in ieder geval al!
Wel staat bij mij alles dus uit qua DSC en ABS (DTC en CBC dus ook)
Als je niveau nu op minimum staat zou het best eens kunnen zijn dat je op het laatste moment lucht binnen getrokken hebt wat nu in de remcilinder zit. Opnieuw afvullen en ontluchten zou het probleem op moeten lossen. Hou hierbij wel het remvloeistofreservoir continu maximaal gevuld.
Ontluchten doe je het beste door lichte overdruk (0,8 bar) op het remvloeistof reservoir te zetten en niet door pompen met het rempedaal of door vacuumtrekken met een compressor.
Ontluchten doe je het beste door lichte overdruk (0,8 bar) op het remvloeistof reservoir te zetten en niet door pompen met het rempedaal of door vacuumtrekken met een compressor.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Ik heb het meerdere keren met gewoon pompen ontlucht en heeft altijd prima gewerkt, denk inderdaad dat het niveau ermee te maken heeft, de ABS zou hier zo geen invloed op moeten hebben.
Probleem inmiddels opgelost!
Olie bijvullen en opnieuw onluchten was de truuk
Olie bijvullen en opnieuw onluchten was de truuk