ErwinE60 schreef:Goedemiddag Falco,
Mijn excuses dat de reactie zo bot overkomt.
Het geen ik zo raar vind namelijk is dat:
1: ikzelf heb in 9 maanden een kleine 35.000 km afgelegd met het dieselgeluid. (auto is nu 15 maanden in mijn bezit ) ( bijna 175k op de klok)
soms rijd ik 10 stukken van 20 km, dan rijd ik 3000km in 4 dagen en ga zo maar door.
2: een vriend van mij heeft een 2006 E60 M5 met een zeer lage km stand, en heeft precies hetzelfde geluid. ( auto is door BMW nagekeken op gebreken en defecten, hierbij hebben ze alleen geconstateerd dat hoogteregeling van de xenon niet goed was)
3: op M5board lees je veel vragen over de geluiden en er zijn er maar weinig die zich zorgen maken.
Dus blijkbaar interpreteert iedereen het geluid anders.
Dat je mij garandeert dat de waardes niet goed zijn, daar kan ik mee leven en daar kom ik binnenkort wel achter als de auto 2 dagen voor diagnose naar de dealer toe gaat. ( uit voorzorg voordat ik namelijk een flinke rit door europa ga doen )
Ik kan jouw ook garanderen dat je olie koeler kapot gaat, zeer slechte engineering door BMW, en zo kan ik nog een hele waslijst opnoemen.
Heb je de M6 ingeruild?
En zo ja is je probleem met die auto ook vermeld, word dit ook door vermeld bij de verkoop van de wagen ?
of word het gerepareerd?
Erwin, ik begrijp je punt goed maar dat andere modellen in jou omgeving een zelfde geluid maken hoeft niet te betekenen dat het geen kwaad kan, een gezonde (nieuwe) motor is tenslotte geruisloos.
Het is pas te zeggen als heel concreet de vanos oliedruk is gemeten op het blok en op de verstellers op beide cilinderbanken. Is de druk ók en toch geluid uit 1 of 2 cilinderbanken? Dan zit het probleem in de verstellers zelf.
Het laatste zou een lagere kans hebben op motorschade heb ik mij laten vertellen door bmw.
Is de druk te laag en de leidingen lekken niet uitwendig? Dan resteert enkel nog de vanos pomp welke door verlies van materiaal in de pomp zijn druk niet kan opbrengen. Het is dan niet logisch om te zeggen dat dit geen kwaad kan, want dit materiaal komt onherroepelijk in de motor terecht.
Dat weinig mensen zich er op het m5board weinig zorgen over maken heb ik totaal geen boodschap aan, omdat ik nog niemand heb gezien met een duidelijk meetresultaat van alle componenten van het vanos systeem bij een dergelijk probleemgeval.
In beide gevallen heb ik die wel. Zowel van mijn vorige M6 als bij de reparatie van de M5 die door hetzelfde probleem klaarblijkelijk wel kapot is gegaan. (m6 is niet ingeruild maar verkocht aan een handelaar, hij is op de hoogte van het probleem, enkel zag ik dat hij binnen een week al zonder vermeldingen alweer werd geadverteerd)
Don't shoot the messenger. Ik probeer jou en iedereen met het geluid alleen te behoeden voor de mogelijke gevolgen welke de vorige eigenaar heeft ondervonden. Om zonder verder hier wat vanaf te weten maar te roepen dat het door onbehoorlijk gebruik is gekomen houd je alleen jezelf maar mee voor de gek.