PDC vertoont kuren
PDC vertoont kuren
Mijn PDC doet de laatste dagen ineens raar.
Als ik de auto in zijn achteruit zet begint het knopje vaag te knipperen en piept hij (onregelmatig)
Wat hij moet doen, de normale piep opeenvolging, doet het niet.
iemand een idee wat dit is?
Als ik de auto in zijn achteruit zet begint het knopje vaag te knipperen en piept hij (onregelmatig)
Wat hij moet doen, de normale piep opeenvolging, doet het niet.
iemand een idee wat dit is?
Re: PDC vertoont kuren
Misschien is 1 van de sensoren stuk.
Dit is vrij makkelijk te controleren.
Zet je PDC aan en luister ( met je oor tegen de sensor aan) 1 voor 1 naar de sensoren.
De sensoren die correct werken maken een knetterend geluid.
Als 1 van de sensoren geen geluid maakt werkt deze dus niet.
Dit kan komen doordat de sensor defekt is of wellicht is er iets mis met de bekabeling.
Als er meerdere sensoren geen geluid maken heb je waarschijnlijk een groter probleem.
Maar begin maar eens met luisteren.
Dit is vrij makkelijk te controleren.
Zet je PDC aan en luister ( met je oor tegen de sensor aan) 1 voor 1 naar de sensoren.
De sensoren die correct werken maken een knetterend geluid.
Als 1 van de sensoren geen geluid maakt werkt deze dus niet.
Dit kan komen doordat de sensor defekt is of wellicht is er iets mis met de bekabeling.
Als er meerdere sensoren geen geluid maken heb je waarschijnlijk een groter probleem.
Maar begin maar eens met luisteren.
Dank voor je antwoord.
Ik heb het gecheckt en een van de sensoren tikt inderdaad niet.
Hoe kan ik weten of het aan de bekabeling ligt, of dat er gewoon een stuk is?
Dat dat het kwam omdat een of andere kloothommel tegen mijn achterkant heeft gezeten.
Heb nu schade, o.a. aan die sensor, maar deze tikt nog wel.

Ik heb het gecheckt en een van de sensoren tikt inderdaad niet.
Hoe kan ik weten of het aan de bekabeling ligt, of dat er gewoon een stuk is?
Dat dat het kwam omdat een of andere kloothommel tegen mijn achterkant heeft gezeten.
Heb nu schade, o.a. aan die sensor, maar deze tikt nog wel.

je zou de niet tikkende sensor kunnen omwisselen met eentje die nu wel tikt.
Als het het aan de de sensor ligt zal deze nu wel tikken.
Als het aan de bekabeling of stekker ligt zal de werkende sensor op deze positie ook niet tikken.
veel succes
Als het het aan de de sensor ligt zal deze nu wel tikken.
Als het aan de bekabeling of stekker ligt zal de werkende sensor op deze positie ook niet tikken.
veel succes

Misschien domme vraag - ben niet heel technisch - maar hoe vervang ik die dingen? Ik kan er via de onderkant niet bij...
Bij de E36 werkt het iig zo:
Die bumperstrip losnemen (heel voorzichtig met een schroevendraaier oid wat losnemen. Daarna ik mee in de richting van de achterzijde schuiven.
Daarna kan je de sensor zo losnemen.
Mogelijk werkt dat ook zo bij de E39.
Die bumperstrip losnemen (heel voorzichtig met een schroevendraaier oid wat losnemen. Daarna ik mee in de richting van de achterzijde schuiven.
Daarna kan je de sensor zo losnemen.
Mogelijk werkt dat ook zo bij de E39.
ff YouTube
Pdc sensor replacement
Pdc sensor replacement
Dank, dat moet wel lukken ja.
Ga ik eerst eens checken of het alleen aan de sensor ligt.
Iemand nog tips waar sensoren te kopen? Heb net Breeman gebeld en begrijp dat die dingen 144 per stuk kosten
Behoorlijk fors. Zijn dan wel speciaal in de kleur van mijn wagen.... Dacht dat het gewoon standaard zwarte dingen waren.
Ga ik eerst eens checken of het alleen aan de sensor ligt.
Iemand nog tips waar sensoren te kopen? Heb net Breeman gebeld en begrijp dat die dingen 144 per stuk kosten

Behoorlijk fors. Zijn dan wel speciaal in de kleur van mijn wagen.... Dacht dat het gewoon standaard zwarte dingen waren.
Dit filmpje staat op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=A0w8XGhU56Y
Toch is het bij mijn touring anders. De strips lopen bij de wielzijde in de bumper door. Ook zit er geen uitsparing waar je hem los kan klippen. Iemand ideeën?
Toch is het bij mijn touring anders. De strips lopen bij de wielzijde in de bumper door. Ook zit er geen uitsparing waar je hem los kan klippen. Iemand ideeën?
Niemand? Dan wordt het toch naar de garage vrees ik...
volgens mij moet gewoon die hele strip eruit , maar ik heb geen touring maar sedan .
heb je al tussen bumper en strip geprobeerd , of je dat eruit kan wippen met een mes . (uitkijken voor de lak natuurlijk)
heb je al tussen bumper en strip geprobeerd , of je dat eruit kan wippen met een mes . (uitkijken voor de lak natuurlijk)
Zoals ik in een eerdere reactie heb aangegeven (hoe het werkt bij de E36 en vermoed ook bij de E39T), voorzichtig los proberen te nemen, vervolgens de gehele strip in de richting van de achterzijde schuiven.
Je kunt het altijd proberen, lukt het je echt niet, kan je altijd nog naar de garage.
Helaas staat het niet (of niet duidelijk) beschreven in de Bentley Service Manual van de E39.
Je kunt het altijd proberen, lukt het je echt niet, kan je altijd nog naar de garage.
Helaas staat het niet (of niet duidelijk) beschreven in de Bentley Service Manual van de E39.