m52b28
Re: m52b28
oke dank je wel dat is denk ik wel duidelijk.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
Re: m52b28
De man die de spullen uit de auto zou halen durft het niet meer word een beetje teveel.
Dus ik ga het zelf doen, moet wel even voor naar zeeland rijden maarja het is niet anders.
Iemand nog tips om het makkelijk en snel er uit tehalen en wat voor gereedschap ik nodig heb.
Dus ik ga het zelf doen, moet wel even voor naar zeeland rijden maarja het is niet anders.
Iemand nog tips om het makkelijk en snel er uit tehalen en wat voor gereedschap ik nodig heb.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: m52b28
Nee helaas nog niet, maar als ik het goed heb begrepen komt er een probleem bij.matheeuwissen schreef:Is het er al uit?
Je hebt namelijk bij een siemens ecu een snelheid signaal nodig anders word de auto begrenst op 5200rpm.
Bij een e30 kan je die signaal van de teller bak weg halen, bij een e21 word dit lastig.
Het schijnt in Engeland e30zone ofzo (ik moet me er nog in verdiepen) De EWS en snelheid signaal kan uitlaten schijven, voor een redelijk bedrag.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: m52b28
Signaal kun je hier in NL ook uit laten schrijven. Kosten zijn volgens mij ongeveer 300 euro.
Neem anders hier eens contact mee op
Www.boltuning.nl
Neem anders hier eens contact mee op
Www.boltuning.nl
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: m52b28
Ja dat geloof ik ook maar in Engeland kost het ongeveer 150 Euro en dat klinkt me beter in de oren hahaha dus ga daar nog even achter aanmatheeuwissen schreef:Signaal kun je hier in NL ook uit laten schrijven. Kosten zijn volgens mij ongeveer 300 euro.
Neem anders hier eens contact mee op
http://Www.boltuning.nl
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
Re: m52b28
Ik heb de ECU opgestuurd naar Engeland om de EWS en het snelheid signaal uit te laten schijven.
Ik ben erg benieuwd, ik verwacht hem volgende week
Ik ben erg benieuwd, ik verwacht hem volgende week
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
Re: m52b28
Dat is niet duur!
Na wat uitzoekwerk ga ik een M52B20 computer gebruiken die ik al in me E36 heb. Hierop draait hij ook. Later laat ik 'm herschrijven met de bijpassende software incl wat "chiptuning"
Na wat uitzoekwerk ga ik een M52B20 computer gebruiken die ik al in me E36 heb. Hierop draait hij ook. Later laat ik 'm herschrijven met de bijpassende software incl wat "chiptuning"
One life, live it!
Re: m52b28
Ik ben bezig met het in bouwen van de motor, maar op de inlaat zitten 3 hevels voor 3 kabels.
Nu is mijn vraag wat is voor wat.
er zitten er 2 onder elkaar ik neem aan voor de inlaat klep en 1 boven aan ik neem aan voor choke?
Nu is mijn vraag wat is voor wat.
er zitten er 2 onder elkaar ik neem aan voor de inlaat klep en 1 boven aan ik neem aan voor choke?
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
Re: m52b28
Ik heb een probleem, en hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
Ik had een aantal stekkers los getrokken en niks op geschreven omdat ik dacht dat ik het nog wel zou weten, en omdat iemand mij eens had verteld dat alle stekkers anders zijn en dus nooit verkeerd kan plaatsen.
Dat is dus niet zo, ik hoop dat iemand het van hier het wel weet.
Deze is van de injectoren Is dat het stekkertje wat er onder hangt ???? of komt hij ergens anders vandaan???
Dit is een 3 poot vrouwtje daar heb ik geen stekker meer voor, hoort die van de auto zelf te komen?????
Hier hangt en 2 poot mannetje weet iemand waar hij op hoort???
en ik zit nog steeds met het probleem van de 3 kabels voor de gasklephuis.
Als iemand wat weet hoor ik het heel graag
Ik had een aantal stekkers los getrokken en niks op geschreven omdat ik dacht dat ik het nog wel zou weten, en omdat iemand mij eens had verteld dat alle stekkers anders zijn en dus nooit verkeerd kan plaatsen.
Dat is dus niet zo, ik hoop dat iemand het van hier het wel weet.
Deze is van de injectoren Is dat het stekkertje wat er onder hangt ???? of komt hij ergens anders vandaan???
Dit is een 3 poot vrouwtje daar heb ik geen stekker meer voor, hoort die van de auto zelf te komen?????
Hier hangt en 2 poot mannetje weet iemand waar hij op hoort???
en ik zit nog steeds met het probleem van de 3 kabels voor de gasklephuis.
Als iemand wat weet hoor ik het heel graag
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: m52b28
Kan van alles zijn. Die stekker van je gasklep moet wel een stekker op denk ik.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: m52b28
Hallo Barry,
Al vooruitgang geboekt?
Misschien heb je wat aan het overzicht van de X20 stekker op mijn post (die van de landrover)
Verder ben ik geïnteresseerd in jou oplossing voor het laten herschrijven van de DME.
Grtz, Tinus
Al vooruitgang geboekt?
Misschien heb je wat aan het overzicht van de X20 stekker op mijn post (die van de landrover)
Verder ben ik geïnteresseerd in jou oplossing voor het laten herschrijven van de DME.
Grtz, Tinus
Re: m52b28
Hey Tinus.Tinus1967 schreef:Hallo Barry,
Al vooruitgang geboekt?
Misschien heb je wat aan het overzicht van de X20 stekker op mijn post (die van de landrover)
Verder ben ik geïnteresseerd in jou oplossing voor het laten herschrijven van de DME.
Grtz, Tinus
Ik had het x20 overzicht toevalig gister uit geprint.
over de DME heb ik contact gehad met Dan op http://www.e30zone.net/ hij heeft mijn een nieuwe DME gestuurd waar de EWS is uit gescheven net als de toerenbegrenzer.
Je kan hem het beste een berichtje sturen, dan kan hij je wel verder helpen.
Mvg Barry.
Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd door de stront!
Re: m52b28
Owk Barry bedankt voor de link.
Ben er gister achter gekomen (na alles doorgemeten te hebben) dat er wel degelijk een EWS op mijn M52B20 heeft gezeten en die waarschijnlijk was omzeild maar die EWS module is met het wrak weggegaan/geplet en nu zit ik dus zonder de bij de DME horende EWS module en blokkeert de DME de injectoren en de bobines.
Tinus
Ben er gister achter gekomen (na alles doorgemeten te hebben) dat er wel degelijk een EWS op mijn M52B20 heeft gezeten en die waarschijnlijk was omzeild maar die EWS module is met het wrak weggegaan/geplet en nu zit ik dus zonder de bij de DME horende EWS module en blokkeert de DME de injectoren en de bobines.
Tinus
Re: m52b28
Tinus! Ik zou zondag nog foto's maken voor je. Helaas niet meer van gekomen (vergeten). Wat betreft je ews.. die kan je zo omzeilen. Bel morgen met advanced engineering (uit barendrecht). Hij kan je telefonisch verder helpen en anders een schema toesturen wat je moet doorverbinden/knippen. Hij heeft wel je dme nr's nodig.
One life, live it!