En daar was ik weer even... (vanaf pag. 31, zeg maar)
Re: Ik neem afscheid..., de 325i ingeruild ! (vanaf pag. 22)
Laatst gewijzigd door RoLoo op 12 sep 2014, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Beste Roloo,
Ben idd zeer gecharmeerd van Italiaanse wagens ook, dat heb je goed opgemerkt
De 1.6 16v is idd nog een vrij ouderwets robuuste motor, de TSI kent vele problemen vooral de 1.2 en de 1.4.
Gelukkig dat het die niet is geworden.
Verder veel succes
Ben idd zeer gecharmeerd van Italiaanse wagens ook, dat heb je goed opgemerkt
De 1.6 16v is idd nog een vrij ouderwets robuuste motor, de TSI kent vele problemen vooral de 1.2 en de 1.4.
Gelukkig dat het die niet is geworden.
Verder veel succes
Laatst gewijzigd door bofkont op 18 apr 2014, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Hmmm dat is idd niet erg geweldig danRoLoo schreef:...roest is inderdaad wel een dingetje bij de Punto's...
...berucht is ook de achterklep...
...rond de kitnaden...
...en dat inderdaad ook al bij jonge auto's...
Ach zelfs een MB A klasse van 2009 heeft nog deze problemen, eigenlijk schandalig.
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
...en de B-Klasse, en de ML, en de GL...
...heb nog een poosje met dit merk gewerkt..., inderdaad schandalig hoe die dingen kunnen roesten...
...heb nog een poosje met dit merk gewerkt..., inderdaad schandalig hoe die dingen kunnen roesten...
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
.
... ...
...nog 4 nachtjes slapen...
...en dan ist es so weit...
...dan mogen we de Smurfmobiel halen, en rolt de Grijze Muis bij ons zijn laatste kilometers...
...vandaag nog een klein rondje getoerd met het apparaat...
...en dan van de week maar us even de Silvervisions er uit peuteren, want die kunnen dan wel weer in de nieuwe aanschaf, en achteraf had ik het net nieuwe M-stuur er niet bij moeten verkopen...
...dom...
...foutje ook..., had ik een ander nog wel heel blij mee kunnen maken, denk ik...
de Smurfmobiel...
... ...
...nog 4 nachtjes slapen...
...en dan ist es so weit...
...dan mogen we de Smurfmobiel halen, en rolt de Grijze Muis bij ons zijn laatste kilometers...
...vandaag nog een klein rondje getoerd met het apparaat...
...en dan van de week maar us even de Silvervisions er uit peuteren, want die kunnen dan wel weer in de nieuwe aanschaf, en achteraf had ik het net nieuwe M-stuur er niet bij moeten verkopen...
...dom...
...foutje ook..., had ik een ander nog wel heel blij mee kunnen maken, denk ik...
de Smurfmobiel...
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Het blijft jammer, en je zult die heerlijke ouderwetse zes in lijn vast nog wel eens missen achteraf denk ik zo
Maar die smurf mobiel mag er ook zijn hoor
Maar die smurf mobiel mag er ook zijn hoor
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
.
...überhaubt wel jammer dat je de relatieve dikke motoren in auto's steeds minder tegenkomt...
...kan mij de tijd nog wel herinneren dat bijvoorbeeld Volkswagen met de Golf VR6 op de proppen kwam...
...man wat was dat een feestje..., 'dikke' 2.8 liter in een Golf3...
...en zo'n Golf3 is dan zelfs weer iets kleiner dan bijvoorbeeld ons model Ibiza...
...en zoooooow fraai lopen hè, zo'n VR6 blok...
...en ook akelig van de plaats willen...
...of toen de Passat W8 uit kwam..., tjonge..., een ongekende zuip-schuit, en dat W8 blok was ook zeker niet het allerbeste wat VW ooit bedacht heeft..., maar gaan als de brandweer, zo'n ding...
...Golf R32..., ook zoiets...
...lopen als een kogel...
...en dat zitten ze nu te mieren met die gekke 3 cilinders, of helemaal bezopen, van die 900cc 2-cilinders, in die Fiat 500 and Punto...
...als je zo'n ding hoort lopen gaat je automobiele hart al huilen...
...überhaubt wel jammer dat je de relatieve dikke motoren in auto's steeds minder tegenkomt...
...kan mij de tijd nog wel herinneren dat bijvoorbeeld Volkswagen met de Golf VR6 op de proppen kwam...
...man wat was dat een feestje..., 'dikke' 2.8 liter in een Golf3...
...en zo'n Golf3 is dan zelfs weer iets kleiner dan bijvoorbeeld ons model Ibiza...
...en zoooooow fraai lopen hè, zo'n VR6 blok...
...en ook akelig van de plaats willen...
...of toen de Passat W8 uit kwam..., tjonge..., een ongekende zuip-schuit, en dat W8 blok was ook zeker niet het allerbeste wat VW ooit bedacht heeft..., maar gaan als de brandweer, zo'n ding...
...Golf R32..., ook zoiets...
...lopen als een kogel...
...en dat zitten ze nu te mieren met die gekke 3 cilinders, of helemaal bezopen, van die 900cc 2-cilinders, in die Fiat 500 and Punto...
...als je zo'n ding hoort lopen gaat je automobiele hart al huilen...
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Yup de tijd van dikke grote motoren is/gaat grotendeels helaas verdwijnen
Het mileu eco geneuzel gaat de overhand krijgen
VR6 blokken zijn idd helemaal geweldig!!
Mijn broer heeft vroeger nog een zwarte corrado Vr6 gehad, wat een wagen!! dat geluid geweldig!!
Ik ben er nog steeds helemaal verliefd op, en denk er nog steeds sterk over om eentje te kopen.
Een originele met schuifkantel, maar vind maar eens een echt nette tegenwoordig nog.
Het mileu eco geneuzel gaat de overhand krijgen
VR6 blokken zijn idd helemaal geweldig!!
Mijn broer heeft vroeger nog een zwarte corrado Vr6 gehad, wat een wagen!! dat geluid geweldig!!
Ik ben er nog steeds helemaal verliefd op, en denk er nog steeds sterk over om eentje te kopen.
Een originele met schuifkantel, maar vind maar eens een echt nette tegenwoordig nog.
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Nou inderdaad, dat down-sizen in blokken. Doet BMW helaas (of voor het bestaansrecht, gelukkig?) ook aan mee.
Ik vraag mij dan ook serieus af of die blokken ook zo lang mee gaan als bijvoorbeeld de M52/M54 blokken. Alle marges worden gebruikt om zoveel mogelijk uit het blok te kunnen halen. Lijkt mij niet een goede ontwikkeling.
Ik heb zelf dus recent een Seat Toledo gehad, maar hij reed wel goed. Bij de seat-dealer in Zwolle nog rond gestapt in de showroom toen alle nieuwe modellen er stonden. Wat een design zeg, vooral de nieuwe Leon vind ik persoonlijk gaaf. Jouw smurf-mobiel mag er ook zeker wezen, als je kijkt naar de modellen van eerder, vind ik dat deze wagens steeds meer 'echte' wagens worden. Ze gaan serieus meedoen.
@Bofkont, dan mag je inderdaad goed zoeken naar zo'n Corrado. Meeste zijn van die afgetrapte sjonnie-bakken geworden, helaas.
Ik vraag mij dan ook serieus af of die blokken ook zo lang mee gaan als bijvoorbeeld de M52/M54 blokken. Alle marges worden gebruikt om zoveel mogelijk uit het blok te kunnen halen. Lijkt mij niet een goede ontwikkeling.
Ik heb zelf dus recent een Seat Toledo gehad, maar hij reed wel goed. Bij de seat-dealer in Zwolle nog rond gestapt in de showroom toen alle nieuwe modellen er stonden. Wat een design zeg, vooral de nieuwe Leon vind ik persoonlijk gaaf. Jouw smurf-mobiel mag er ook zeker wezen, als je kijkt naar de modellen van eerder, vind ik dat deze wagens steeds meer 'echte' wagens worden. Ze gaan serieus meedoen.
@Bofkont, dan mag je inderdaad goed zoeken naar zo'n Corrado. Meeste zijn van die afgetrapte sjonnie-bakken geworden, helaas.
Denk altijd dat er een invalidenkarretje aan komt.... zo'n 45km/h gevalletjeRoLoo schreef: ...en dat zitten ze nu te mieren met die gekke 3 cilinders, of helemaal bezopen, van die 900cc 2-cilinders, in die Fiat 500 and Punto...
...als je zo'n ding hoort lopen gaat je automobiele hart al huilen...[/color]
Ik hoop dat je ingerolen 325i naar een liefhebber gaat, zal toch mooi zijn na al jouw tijd en energie die je er ingestoken hebt.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
.
...zou inderdaad een soort van jammer zijn als de 325i een 'petjes-bak' zou worden...
.
...zou inderdaad een soort van jammer zijn als de 325i een 'petjes-bak' zou worden...
.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Een 500 Twinair vind ik meer charme hebben dan een 4-cilinder, het prutteltje vind ik juist wel lachen
.
...een Lelijke Eend, of een DAF...; prima met zo'n 2 pitter...
...of een motorfiets...
...maar toch niet in een auto...
...net als een driecylinder in een BMW..., 'k weet het niet hoor...
...ik heb dan in 1 van de motoren een driepitter liggen, en daar past zo'n rare motorloop heel best bij, want dat geeft een tikje karakter..., maar in een auto vind ik het maar misplaatst...
...een Lelijke Eend, of een DAF...; prima met zo'n 2 pitter...
...of een motorfiets...
...maar toch niet in een auto...
...net als een driecylinder in een BMW..., 'k weet het niet hoor...
...ik heb dan in 1 van de motoren een driepitter liggen, en daar past zo'n rare motorloop heel best bij, want dat geeft een tikje karakter..., maar in een auto vind ik het maar misplaatst...
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Een originele 500 is ook met tweecilinder geleverd, daarom dat ik het juist zo leuk vind! Blokje is overigens wel eentje die je boven de 2000 toeren moet houden, daaronder wordt ie een beetje dood. Mijn moeder's 500 is gechipt naar 103pk, waardoor die een stuk soepeler loopt Het blokje klinkt ook een beetje zoals de oude 500
.
...nog 1 nachtje slapen...
...de 6 oranje knipperlampjes zitten weer op hun plek, en de Silvervisions weer terug in het doosje...
...de CD-wisselaar is leeg...
...waar nodig de vloeistoffen bijgevuld...
...de gele veiligheidshesjes, en de verbandtrommel liggen al voor de Smurfmobiel klaar...
...in het handschoenenkastje ligt nu alleen nog de complete servicemap...
...en..., als afscheid nog een paar foto's gemaakt...
...want morgenmiddag leveren we 'm in...
...dus nog 1x een tochtje van zo'n 140 kilometer...
...en dat is het 325i-genoegen compleet Voltooid Verleden Tijd...
...de nieuwe belangstellende mag zich vanaf morgenmiddag melden in Utrecht...
...paar plaatjes doen dan...??
...komt tie !...
Gladen speakers (blijven zitten) en zo'n fijn elektrisch zonnegordijn
achterkant stoelen niet vertrapt
portiervakken links en rechts, voor en achter ook compleet krasvrij
leuker dan een Sony Playstation
en alles krasvrij aan de binnenkant..., 't stukje vilt voor de handrem tegen krasjes dus...
geen xenon..., dat is dan wel weer jammer...
't af fabriek leer ook zonder instap-schuur-plekken
wel altijd jammer gevonden dat er geen sportstoelen in zaten
...zo lekker hè, zo'n dak !!
dit stuurtje zal ik wel missen..., want zo lekker zacht en dik (stuur zit er net een paar maanden in...)
...en gelukkig niet van die plakkerige handgrepen...
uiteraard compleet
OEM olieflacon-tasje, OEM gevarendriehoek, en OEM lampensetje...
en onder de mat een afneembare trekhaak
...nog 1 nachtje slapen...
...de 6 oranje knipperlampjes zitten weer op hun plek, en de Silvervisions weer terug in het doosje...
...de CD-wisselaar is leeg...
...waar nodig de vloeistoffen bijgevuld...
...de gele veiligheidshesjes, en de verbandtrommel liggen al voor de Smurfmobiel klaar...
...in het handschoenenkastje ligt nu alleen nog de complete servicemap...
...en..., als afscheid nog een paar foto's gemaakt...
...want morgenmiddag leveren we 'm in...
...dus nog 1x een tochtje van zo'n 140 kilometer...
...en dat is het 325i-genoegen compleet Voltooid Verleden Tijd...
...de nieuwe belangstellende mag zich vanaf morgenmiddag melden in Utrecht...
...paar plaatjes doen dan...??
...komt tie !...
Gladen speakers (blijven zitten) en zo'n fijn elektrisch zonnegordijn
achterkant stoelen niet vertrapt
portiervakken links en rechts, voor en achter ook compleet krasvrij
leuker dan een Sony Playstation
en alles krasvrij aan de binnenkant..., 't stukje vilt voor de handrem tegen krasjes dus...
geen xenon..., dat is dan wel weer jammer...
't af fabriek leer ook zonder instap-schuur-plekken
wel altijd jammer gevonden dat er geen sportstoelen in zaten
...zo lekker hè, zo'n dak !!
dit stuurtje zal ik wel missen..., want zo lekker zacht en dik (stuur zit er net een paar maanden in...)
...en gelukkig niet van die plakkerige handgrepen...
uiteraard compleet
OEM olieflacon-tasje, OEM gevarendriehoek, en OEM lampensetje...
en onder de mat een afneembare trekhaak
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.