Salvador87's E81 - UPDATE foto's

Show je E81 / E82 / E87 / E88. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Salvador87

Salvador87's E81 - UPDATE foto's

Bericht door Salvador87 » 23 apr 2014, 14:45

***Update: te koop: viewtopic.php?f=586&p=552771 ***

Hallo allemaal,

Ik moest nog een voorstel/showroom topic starten, dus bij deze:

Vóór mijn BMW avontuur heb ik een Hyundai Veloster (1 jaar) gereden, erg leuk en veel bekijks, daarna een Fiat GP 1.4, maar al snel ging ik verlangen naar kwaliteit (en diesel ivm woon-werk).

Sinds 2 maanden in het bezit van een prachtige E81 118d uit 2008!
Er zitten veel lekkere opties op: Leer, Stoelverwarming, CC, clim. contr., PDC voor en achter, 17-inch lm, zwarte hemelbekleding, etc.
Het enige dat ik een klein beetje mis is navi en open dak, maar daar kan ik mee leven.
Mijn oog is op deze gevallen vanwege de kleur & trim combinatie: Sparkling Graphite Metallic.
Er staat nu 103k km op de teller en rij zo'n 25-30k per jaar.

Uiteraard wil ik de auto nog wat opfrissen hier en daar, de eerste stappen zijn al gezet:
- Aero dakspoiler
- E60 haaienvin antenne
- orig. BMW alu uitlaatsierstuk
- LED stadslicht

Met deze aanpassingen vind ik de auto er meteen stukken beter uitzien, dat rare aflopende dak en veel te lange antenne is volgens mij nooit de sterkste kant van de eerste 1 serie geweest.

Wat ik nog wil & waarbij tips erg welkom zijn:
- Ramen tinten (iemand ervaring/adres omgeving Amsterdam?)
- Angel eyes, mag aftermarket (hoef geen xenon ombouw e.d., als het licht maar wit is, liefst plug&play)
- 118d badge er af (iemand een adres hiervoor? als het niet hoeft, doe ik het liever niet zelf)
- Alu/lm look grille, dus geen hoogglans chroom (weet iemand of deze te krijgen zijn voor E8x?)
- Achterlichten zoals die af fabriek xenon (met 3 rode strepen, weet iemand of dit kan?)

Twijfel:
- M-pakket
- M-velgen

Foto's van toen ik 'm kocht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van eerste update:

Afbeelding

Afbeelding

Foto's 2e update - pagina 2
Laatst gewijzigd door Salvador87 op 30 dec 2014, 11:06, 3 keer totaal gewijzigd.

White magic

Re: Salvador87's E81

Bericht door White magic » 23 apr 2014, 18:35

Erg mooi E81! Hele aparte kleur, zie je niet veel.

Meteen maar even 2 vraagjes. Geeft de antenne een goed signaal en sluit hij goed op het dak? Vind die rare spriet namelijk ook zo vreselijk lelijk maar wil wel goed signaal behouden.

En sluit de spoiler mooi aan op het dak?

Ik heb mijn ramen onlangs laten tinten en ben er erg tevreden over. De jongen die het voor mij heeft gedaan deed het zeer netjes en vroeg zeker niet de hoofdprijs. Misschien iets voor jou?

emieltjuh

Bericht door emieltjuh » 23 apr 2014, 20:42

voor goed en goedkoop angel eyes koplampen:
http://www.hlautomotive.com/nl/angel-ey ... e-e87.html

set achterlichten verkopen ze ook:
http://www.hlautomotive.com/nl/achterli ... e-e87.html

118d badge kan je makkelijk verwijderen, door licht te verwarmen met een heteluchtpistool (ook wel verfbrander genoemd) en gebruik visdraadje en dan met snijende beweging achter 118d badge en dan komt van zelf los.
restje lijm voorzichtig verwijderen met vinger, gaat makelijk als je over heen rolt (rollende beweging)..
daarna kan je met bijvoorbeeld wat autopoets de glans terug krijgen en zie je niks meer van.
succes :duim:

Beens1

Bericht door Beens1 » 23 apr 2014, 20:54

Doe het dan liever met de föhn van vrouwlief, verfbrander wordt veel heter waardoor je de lak kunt beschadigen = opkrullen.

Salvador87

Bericht door Salvador87 » 24 apr 2014, 10:42

@White magic: Thanks!
De antenne gaf gek genoeg alleen bij het wegrijden na montage een beetje ruis (HL automotive in Ede).
Ik woon-werk in de randstad en heb altijd perfect geluid/signaal.
Laatst naar Antwerpen-Brugge gereden, pas ver over de grens verloor ik NL zenders, kwestie van opnieuw afstemmen, verder geen ruis! Sluit perfect aan, komt geen water oid tussen.

De spoiler ligt in feite bovenop de achterklep, je blijft altijd een klein beetje daarvan zien.
Hij ligt net iets hoger daardoor, het is echter niet storend en alles ziet er ook gewoon origineel BMW uit (is het ook).

Kan je mij een PM sturen over 'ramen tinten'? Locatie, prijs, foto's? Enorm dank! :)

@Emieltjuh:
Thanks, was die ook op het spoor. Welke heb jij er exact in zitten, die van 430 euro?
Ik moet mij er misschien toch ooit aan wagen om zelf te debadgen

White magic

Bericht door White magic » 24 apr 2014, 11:45

hm dat klinkt goed. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar zo'n antenne. Wellicht hier iemand op het forum die er 1 heeft liggen?

Ik heb je foto's nog eens goed bekeken en zie inderdaad dat hij niet 100% aansluit. Dan ga ik dat maar niet doen, ik ken mezelf, ga me er dan toch aan ergeren.

Ik zal even de gegevens opzoeken van de jongen die mijn ramen heeft gedaan

White magic

Bericht door White magic » 24 apr 2014, 11:50

op 1 of andere vage manier kan ik geen PB sturen (te weinig gepost nog ofzo...)

dus dan maar even zo.
Ik heb het laten doen bij http://www.crscustoms.nl/
Hij werk met folie van het merk ASWF. Dit is topkwaliteit folie uit de usa met zeer goede warmte en uv werende eigenschappen.
Je krijgt bij deze folie 7 jaar garantie op de hechting en verkleuring. (Indien door professional aangebracht)
Het tinten van de ruiten zal zo'n 2 uur in beslag nemen, je kunt hier eventueel op wachten.

hopelijk heb je er wat aan. Bij mijn foto's kun je zien hoe het er bij mij uit ziet nu

White magic

Bericht door White magic » 24 apr 2014, 11:57

meteen even op marktplaats gespeurd en vond deze:

Afbeelding

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

zou dit de juiste zijn?

Salvador87

Bericht door Salvador87 » 24 apr 2014, 15:49

Thanks voor de info!

De antenne heb ik via HL Autmotive in Ede laten doen i.c.m. spoiler.
Wordt op kleurcode gespoten en heeft perfecte pasvorm, is een dummy, dus enkel de huls en onderplaat met high-end plaklaag. De snijden de onderplaat zo dat de interne antenne erdoorheen past en de haaienvin er bovenop kan.
De haaienvin is niet origineel BMW en heeft een kleine inkeping achterin i.v.m. kopie/namaak issues etc.
Die jij van marktplaats plaatst heeft om problemen te voorkomen een kleine nep lampje achterop, dan zou ik 100% voor die van HL automotive gaan!

emieltjuh

Bericht door emieltjuh » 24 apr 2014, 20:31

Salvador87 schreef: @Emieltjuh:
Thanks, was die ook op het spoor. Welke heb jij er exact in zitten, die van 430 euro?
Ik moet mij er misschien toch ooit aan wagen om zelf te debadgen
Yep, die van 430 euro excl. inbouwen... heb ik daar ook laten doen...

Heb vanavond ook geïnformeerd na haaienvin antenne.. vind mooie staan bij je bimmer :duim:
Beens1 schreef:Doe het dan liever met de föhn van vrouwlief, verfbrander wordt veel heter waardoor je de lak kunt beschadigen = opkrullen.
Ja, een haar föhn is natuurlijk beter... Of gewoon op hete zonnen zomerdag... dan gaat het ook heel makkelijk...
het is in ieder geval makkelijk te doen..

Raymannnl

Bericht door Raymannnl » 25 apr 2014, 20:59

Ik heb mijn ramen laten doen bij Smokey Windows in Almere. Zie ook mijn projectpagina. Goede service en garantie. Geen rommelfolie.

White magic

Bericht door White magic » 26 apr 2014, 06:01

Salvador87 schreef:Thanks voor de info!

De antenne heb ik via HL Autmotive in Ede laten doen i.c.m. spoiler.
Wordt op kleurcode gespoten en heeft perfecte pasvorm, is een dummy, dus enkel de huls en onderplaat met high-end plaklaag. De snijden de onderplaat zo dat de interne antenne erdoorheen past en de haaienvin er bovenop kan.
De haaienvin is niet origineel BMW en heeft een kleine inkeping achterin i.v.m. kopie/namaak issues etc.
Die jij van marktplaats plaatst heeft om problemen te voorkomen een kleine nep lampje achterop, dan zou ik 100% voor die van HL automotive gaan!
ah oke, het is dus geen echte antenne van een E60, die gaat dan misschien ook niet passen of wel? Wat was jij kwijt voor de antenne bij HL Automotive?

White magic

Bericht door White magic » 26 apr 2014, 06:07

jij hebt dan waarschijnlijk deze er op zitten:

http://www.hlautomotive.com/nl/dummy-ha ... 0html.html

Salvador87

Bericht door Salvador87 » 27 apr 2014, 10:38

Ja klopt! Past perfect en ziet er veel moderner uit dan de standaard antenne. ;)

White magic

Bericht door White magic » 28 apr 2014, 11:38

en je ontvangst was dus hetzelfde als met de antenne? Als dat zo is lijkt me dat idd een veel mooiere optie

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom”