Yep alweer een E46 rijder

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
GVBMW

Yep alweer een E46 rijder

Bericht door GVBMW » 29 jul 2008, 19:53

Hallo, E46 rijders. Even voorstellen.

Mijn naam is Emile, getrouwd vader van 3 kinderen en niet onbelangrijk Autoliefhebber

Op zoek gegaan naar een auto om woonwerk kilometers met het aangename te verenigen. Na wat zoeken terechtgekomen bij een keurige 318i uit 2004.

Kan hem zaterdag ophalen. Mijn eerste BMW, maar gezien de reputatie heb ik er vertrouwen in dat ik de nodige kilometers (en die ga ik veel maken) met plezier ga afleggen...

Sinds een aantal dagen op dit forum rond zitten neuzen en wat ik zie (ehh..lees) bevalt me. Vandaar dat ik me vandaag heb aangemeld.

tot zover...

grtz
Emile

Base46

Re: Yep alweer een E46 rijder

Bericht door Base46 » 29 jul 2008, 19:54

Welkom hier... Goede keuze natuurlijk, zo'n BMW! :P
Ik rijd zelf ook de nodige kilometers met mijn 318i en dat rijdt perfect!

GVBMW

Bericht door GVBMW » 29 jul 2008, 19:58

Hi Base46,

jij bent snel. Was aan het kijken of mijn bericht goed terecht was gekomen, staat er al zowaar een reaktie. Bedankt.

Gezien je opmerking over veel kilometers ben ik benieuwd of je LPG of Benzine rijdt?

grtz
Emile

Base46

Bericht door Base46 » 29 jul 2008, 20:06

Hi Emile,

Ik rijd gewoon lekker op benzine..ik heb nog even de overweging gemaakt om diesel te gaan rijden maar met de alsmaar stijgende prijs daarvan, tja...Na wat berekeningen en wellicht uitzicht op een baan dichter bij huis in de toekomst ben ik toch voor benzine gegaan. LPG heb ik ooit in een Alfa gehad en mijn schoonvader heeft het nu in z'n Vectra zitten. We zijn er allebei niet echt enthousiast over dus was voor mij geen overweging meer. Natuurlijk kan dat bij een andere auto weer heel anders zijn maar het is het idee he?

Greetz, Bas

Couper

Bericht door Couper » 29 jul 2008, 20:15

Welkom Emile, veel plezier van je nieuwe aanwinst, nog even geduld tot zaterdag.
Maak meteen een paar mooie plaatjes om aan ons te showen :duim:

Mac

Bericht door Mac » 29 jul 2008, 20:21

Klinkt goed Emile! Ben beneuwd hoe de bolide eruit ziet!
Veel veilige km's toegewenst en veel plezier hier op het forum.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 29 jul 2008, 20:31

Couper schreef:Welkom Emile, veel plezier van je nieuwe aanwinst, nog even geduld tot zaterdag.
Maak meteen een paar mooie plaatjes om aan ons te showen :duim:
+1 Welkom op het E46 forum
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

GVBMW

Bericht door GVBMW » 29 jul 2008, 20:36

@Base46

Voor mij wordt het ook de eerste keer op LPG. De auto moet nog omgebouwd worden. Gezien het aantal kilometers (naar verwachting 45.000 per jaar) is benzine en ook diesel geen (betaalbaar) alternatief. Ik zal tezijnertijd nog wel eens verhalen over mijn ervaring op LPG als er interesse is.

He Alfa gereden. Dat durfde ik op mijn eerste dag niet gelijk op dit forum te melden. Mijn 166 staat binnenkort te koop. Met veel plezier 4 jaar in gereden (V6 benzine). Zal hem missen, maar de BMW verzacht de pijn....

@Mac, Couper en Optimus

Ik begin me al helemaal welkom te voelen. Bedankt!!

Oja, vergeef het me dat de foto nog wat op zich zullen laten wachten. Eerst zaterdag de auto stevig inwijden, maw genieten....

Maar foto's komen er zeker.

grtz
Emile

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 29 jul 2008, 21:02

GVBMW schreef:(naar verwachting 45.000 per jaar)
Volgens mij kan diesel dan wel uit hoor... Alleen al vanwege het ideale karakter van een dieselmotor als je veel rijd. Rijd zelf ook diesel, alleen nog wel iets meer kilometers, zou zelf niet willen ruilen voor een auto op gas.

Anyway, veel plezier hier... Maar dat gaat ongetwijfeld wel lukken :)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 29 jul 2008, 21:20

Welkom op het forum!
Rijd net als Griff, en veel medeforummers op diesel.
Tja, ben het met Griff wel eens, dat je met 45k per jaar wel diesel kan rijden.
Maakt ook niet uit, zoals de dieselprijs aan het stijgen is kan het nog wel eens andersom gaan worden :? .
Ben erg benieuwd naar foto's en optielijsten.

GVBMW

Bericht door GVBMW » 29 jul 2008, 21:39

@Griff en Bjornc

Bedankt!! Ik ben er eerlijk gezegd vanuit gegaan dat de dieselprijzen verder stijgen. Mijn kostencalculatie geeft nu al aan dat diesel duurder is (niet veel trouwens). Zwakke punt in mijn calculatie is het aantal km wat ik met een benzine aankan. Ik schatte in dat ik de 300k kan halen, maar dat is misschien wat optimistisch. Daarnaast ben ik ervan uitgegaan dat diesel meer gaat kosten en lpg niet in dezelfde vaart meestijgt....

Wie weet zit mijn calculatie er op dat vlak naast. Anyway de toekomst zal het leren, .....

Mbt de opties kan ik alvast helderheid verschaffen. Zover ik kan nagaan ( met mijn nog beperkte E46 kennis, ik leer snel) geen extra opties. Dat is behalve wat er met Lifestyle Executive standaard meekomt (o.a Climate Controle en Sportstoelen en stuur, half lederen bekleding).

Maar wie weet en zit ik er toch naast. Ik heb nergens gevonden wat Lifestyle Executive exact aan extra opties inhoud. Heb getracht een brochure in PDF formaar te vinden, maar als die er al zijn, dan zijn ze niet dik gezaait.
Laatst gewijzigd door GVBMW op 29 jul 2008, 21:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 29 jul 2008, 21:47

Wordt moeilijk te vinden, in ieder geval wel fijne opties als een sportinterieur... Ik kan het hier makkelijk vergelijken, maar ik zou nooit meer zonder willen :)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”