Aanschaf BMW 530I 2003
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Onderhoud is echt top gedaan, beetje overdreven zelfs.
Op de allereerste beurt na is bij elke onderhoudsbeurt alles vervangen. (Bougies, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, remvloeistof)
Contact opgenomen met de betreffende dealer en deze heeft dit bevestigd.
Hij is nu weer toe aan een beurt, Bosch iridium bougies besteld en de rest (bovenstaande filters) etc al gekocht zodat hij binnenkort naar de garage kan. Zaterdag poetsbeurt polijsten/teflon.
De vraag die ik me nu steeds blijf stellen gaat over de automaatbak.
Heb op een ander forum gelezen welke ik via google tegenkwam dat ZF in Dortmund bakken reviseert voor ongeveer dezelfde kosten als een automaatbak servicebeurt kost hier in NL.
Met 172K op de teller, is het het waard nu nog de filters en olie te verversen van deze bak of gewoon doorrijden en zien waar het schip strand? Hij schakelt op dit moment nog erg soepel.
Wat betreft het inlaatspruitstuk zal dit nu nog wel meevallen denk ik.
Op de allereerste beurt na is bij elke onderhoudsbeurt alles vervangen. (Bougies, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, remvloeistof)
Contact opgenomen met de betreffende dealer en deze heeft dit bevestigd.
Hij is nu weer toe aan een beurt, Bosch iridium bougies besteld en de rest (bovenstaande filters) etc al gekocht zodat hij binnenkort naar de garage kan. Zaterdag poetsbeurt polijsten/teflon.
De vraag die ik me nu steeds blijf stellen gaat over de automaatbak.
Heb op een ander forum gelezen welke ik via google tegenkwam dat ZF in Dortmund bakken reviseert voor ongeveer dezelfde kosten als een automaatbak servicebeurt kost hier in NL.
Met 172K op de teller, is het het waard nu nog de filters en olie te verversen van deze bak of gewoon doorrijden en zien waar het schip strand? Hij schakelt op dit moment nog erg soepel.
Wat betreft het inlaatspruitstuk zal dit nu nog wel meevallen denk ik.
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Wat betreft ZF, zitten ook in Nederland tegenwoordig, Delfgauw , ik ga dit ook preventief laten doen, schakelt ook goed en zonder problemen maar wachten tot het te laat is is zowieso niet slim natuurlijk, je kan het treffen en er gewoon een paar ton probleemloos mee rijden, mAr het kan ook eerder fout gaan, meestal merk je het wel als het aan de beurt is, schokkerig schakelen e.d, maar preventief kan natuurlijk nooit kwaad !
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Enig idee wat het prijskaartje is hiervan bij ZF?
Gelezen over prijzen van €1750 t/m €5000 voor een revisie bij diverse specialisten maar het bericht dat ik las over dat ZF zoveel goedkoper zou zijn kwam over alsof dit echt voor een paar honderd euro gedaan is.
Exacte prijs was helaas niet weergegeven.
Gelezen over prijzen van €1750 t/m €5000 voor een revisie bij diverse specialisten maar het bericht dat ik las over dat ZF zoveel goedkoper zou zijn kwam over alsof dit echt voor een paar honderd euro gedaan is.
Exacte prijs was helaas niet weergegeven.
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Daar kun je niet tegen servicen inderdaad..
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Staat dacht ik ook een heel apart topic over hier op het forum, even de zoekfunctie gebruiken.
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Dat van die prijs klopt niet,duitsland is het zelfde als hier.
Als de bak prima schakekeld even een beurtje en rijdenmaar.
Waarom reviseren als het nog goed werkt.
Als de bak prima schakekeld even een beurtje en rijdenmaar.
Waarom reviseren als het nog goed werkt.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Als de bak goed schakelt dan zou ik een flush doen inc. pakking.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Aanschaf BMW 530I 2003
Hier heb ik het natuurlijk over een servicebeurt maar dat lijkt me duidelijk.Bart70 schreef:Reken op een 400-500 euro.